Automatická převodovka (automatická převodovka) je jednou z důležitých součástí automobilu, poskytující pohodlí a bezpečnost při jízdě. Problémy s automatickou převodovkou však mohou být pro řidiče skutečnou bolestí hlavy.

Jedním z nejčastějších problémů je nemožnost zařadit zpátečku. Naštěstí ve většině případů lze tento problém vyřešit bez kontaktování autoservisu a provádění drahých oprav.

Prvním krokem, když nastanou problémy se zpátečkou v automatické převodovce, je kontrola hladiny převodové kapaliny. Nízká hladina kapaliny může být důvodem, proč automatická převodovka nemůže zařadit zpátečku. Chcete-li zkontrolovat hladinu kapaliny, musíte postavit vůz na vodorovnou plochu a nechat jej běžet na volnoběh se zahřátým motorem.

Druhým krokem je kontrola stavu převodové kapaliny. Pokud má kapalina abnormální barvu, zápach nebo nečistoty, může být nutné ji vyměnit. Měli byste také věnovat pozornost úrovni opotřebení kapaliny. Je třeba si uvědomit, že některé modely automobilů nemají schopnost samostatně měnit převodovou kapalinu a vyžadují kontaktování servisního střediska.

Pokud kontrola hladiny a stavu převodové kapaliny nevede k výsledkům, dalším krokem je kontrola činnosti zpětného chodu. K tomu je nutné identifikovat možné příčiny poruchy, jako je přetržení kabelu, nesprávné seřízení mechanismu nebo poškození samotného pohonu.

Co dělat, když zpátečka na automatické převodovce nefunguje?

Что делать, если не работает задняя передача на АКПП?

Nefunkční zpátečka u automatické převodovky může způsobit velké problémy a nepříjemnosti při ovládání vozidla. V tomto článku se podíváme na několik možných příčin a řešení tohoto problému.

1. Zkontrolujte hladinu oleje v automatické převodovce.

Nízká hladina oleje může být hlavní příčinou nefunkčnosti zpátečky. Zkontrolujte hladinu a stav oleje v převodovce a v případě potřeby jej doplňte nebo vyměňte. Je důležité používat olej doporučený výrobcem.

2. Zkontrolujte stav těsnění a těsnění.

Opotřebovaná nebo poškozená těsnění a těsnění mohou vést k úniku oleje a v důsledku toho k nesprávné funkci zpátečky. Zkontrolujte stav těsnění a těsnění a v případě potřeby je vyměňte.

3. Zkontrolujte stav ventilů a elektromagnetů.

Vadné ventily a solenoidy mohou způsobit nefunkčnost zpátečky. Zkontrolujte jejich stav a v případě potřeby vyměňte. Pro diagnostiku a určení přesné příčiny poruchy kontaktujte odborníka.

4. Zkontrolujte činnost snímačů.

Snímače rychlosti, teploty a další elektronické součásti mohou způsobit problémy se zpátečkou v automatických převodovkách. Zkontrolujte jejich funkci a v případě potřeby je vyměňte nebo opravte.

ČTĚTE VÍCE
Nebezpečí skrytého pravidla - zpomalovač hrozí motoristům ztrátou kontroly na silnici

5. Kontaktujte odborníka.

Pokud nemůžete nezávisle určit příčinu a odstranit nefunkční zpětný chod na automatické převodovce, doporučujeme kontaktovat kvalifikovaného odborníka. Ten provede podrobnou diagnostiku a provede potřebné opravy.

Je třeba mít na paměti, že správné řazení zpátečky u automatické převodovky je důležité pro bezpečnou a pohodlnou jízdu. Pokud tedy máte problémy se zpátečkou, jejich řešení neodkládejte na později.

Možné příčiny poruchy

Porucha zpátečky v automatické převodovce může být způsobena různými důvody. Níže jsou uvedeny nejčastější problémy, které mohou vést k tomuto selhání:

1. Poškození měniče momentu

1. Повреждение гидротрансформатора

Měnič točivého momentu je zařízení, které přenáší pohyb z motoru na převodovku. Pokud je měnič točivého momentu poškozený nebo opotřebovaný, může to způsobit, že zpátečka nebude fungovat. V tomto případě je nutné vyměnit měnič momentu.

2. Selhání elektromagnetu

2. Поломка соленоидов

Solenoidy jsou solenoidové ventily, které jsou zodpovědné za přenos oleje do různých částí automatické převodovky. Pokud jeden nebo více solenoidů nepracuje správně, může to způsobit problémy se zpátečkou. K odstranění problému může být nutná výměna vadných elektromagnetů.

3. Selhání elektronického řídicího systému

3. Сбой электронной системы управления

V moderních automatických převodovkách hraje důležitou roli elektronický řídicí systém. Pokud tento systém nefunguje správně, nemusí již správně ovládat rychlostní stupně, včetně zpátečky. K nápravě poruchy je nutná diagnostika a případně výměna vadných prvků řídicího systému.

4. Opotřebení nebo poškození vnitřních částí automatické převodovky

4. Износ или поломка внутренних деталей АКПП

Opotřebené nebo zlomené vnitřní části převodovky mohou také způsobit, že zpátečka nebude fungovat. V tomto případě může být nutná oprava nebo výměna převodovky k obnovení provozu automatické převodovky.

Pokud zpátečka na automatické převodovce nefunguje, doporučuje se kontaktovat specialisty, aby provedli diagnostiku a určili přesnou příčinu poruchy. Pouze odborníci mohou poskytnout kvalifikovanou pomoc a vyřešit tento problém.

Co zkontrolovat před opravou

Что нужно проверить перед ремонтом

Před odesláním vozu do opravy kvůli problémům se zpátečkou automatické převodovky se doporučuje zkontrolovat několik důležitých bodů. Tady jsou některé z nich:

1. Hladina a stav převodové kapaliny

1. Уровень и состояние трансмиссионной жидкости

Prvním krokem je kontrola hladiny převodové kapaliny ve vašem voze. Hladina musí být v doporučeném rozsahu a kapalina musí být čistá, čirá a bez cizích látek.

ČTĚTE VÍCE
Jak správně překročit ukrajinskou hranici autem a co při takové cestě čekat

2. Provedení diagnostiky chyb

2. Проведение диагностики ошибок

Pomocí speciálního diagnostického zařízení zkontrolujte chyby v systému řízení automatické převodovky. Zjištěné chyby vám mohou napovědět, kde hledat problémy.

3. Kontrola elektrických spojů a elektroinstalace

Ujistěte se, že všechny elektrické spoje, vodiče a konektory spojené s automatickou převodovkou jsou v dobrém stavu a poskytují spolehlivé spojení.

4. Kontrola stavu elektromagnetů a ventilů

4. Проверка состояния соленоидов и клапанов

Zkontrolujte stav a funkčnost elektromagnetů a ventilů v automatické převodovce. Nesprávná činnost těchto prvků může vést k problémům s řazením rychlostních stupňů, včetně zpátečky.

5. Kontrola mechanismů řazení

5. Проверка механизмов выбора передачи

Zkontrolujte mechanismy řazení uvnitř skříně automatické převodovky. Ujistěte se, že správně fungují a nejsou fyzicky poškozeny.

6. Kontrola činnosti regulátorů tlaku

6. Проверка работы регуляторов давления

Zkontrolujte funkci regulátorů tlaku v automatické převodovce, protože nesprávný tlak může vést k selhání řazení.

7. Kontrola stavu olejového čerpadla

7. Проверка состояния масляного насоса

Ujistěte se, že olejové čerpadlo automatické převodovky funguje správně a poskytuje dostatečný tlak oleje pro provoz převodovky.

Toto jsou některé z hlavních bodů, které byste měli zkontrolovat před odesláním vozu do opravy kvůli problémům se zpátečkou automatické převodovky. Vezměte prosím na vědomí, že potíže s provozem automatické převodovky mohou být způsobeny různými důvody, proto je důležité provést podrobnou diagnostiku, aby bylo možné identifikovat a odstranit skutečnou příčinu problému.

ověřit Příčina problému
Hladina a stav převodové kapaliny Nízká hladina, znečištěná nebo spálená kapalina
Diagnostika chyb Porucha v systému řízení automatické převodovky
Elektrické přípojky a elektroinstalace Špatné připojení nebo přerušený vodič
Stav elektromagnetů a ventilů Špatně fungující solenoidy nebo ventily
Mechanismy volby převodového stupně Poškození nebo nesprávná funkce mechanismů řazení převodových stupňů
Obsluha regulátorů tlaku Nesprávný tlak v systému řazení
Stav olejového čerpadla Porucha nebo nedostatečný tlak oleje

Jak provádět svépomocné opravy

Как провести самостоятельный ремонт

Pokud narazíte na problém, kdy se zpátečka u automatické převodovky nezařadí, můžete se pokusit o opravu sami. To vám může pomoci ušetřit peníze a čas a také vám dává příležitost dostat se k jádru problému.

Než začnete s jakoukoli opravou sami, je důležité mít potřebné nástroje a znalosti. Začněte přečtením návodu k obsluze vašeho vozidla a automatické převodovky. To vám pomůže pochopit, která část automatické převodovky je zodpovědná za zpátečku a jak ji lze zkontrolovat a opravit.

ČTĚTE VÍCE
Pokuty za chybějící poznávací značku - rozsah porušení a důsledky pro majitele automobilů v Rusku

Prvním krokem může být kontrola hladiny oleje v automatické převodovce. Nízká hladina oleje může způsobovat problém se zpátečkou. To bude vyžadovat odlití auta a stisknutí určitých bodů, jak je uvedeno v příručce.

Pokud je hladina oleje normální, dalším krokem je kontrola stavu solenoidů. Solenoidy jsou solenoidové ventily, které ovládají převody v automatické převodovce. Mohou se porouchat nebo vyžadovat čištění a údržbu. Informace o tom, kde se nacházejí a jak je zkontrolovat, najdete v uživatelské příručce.

Pokud problém přetrvává, dalším krokem může být kontrola elektrického obvodu dodávajícího energii solenoidům. Zkontrolujte kabely a spoje, zda nejsou poškozené nebo zkorodované. V případě potřeby poškozené díly vyměňte.

Pokud po provedení všech předchozích kroků problém stále není vyřešen, možná budete muset kontaktovat technika nebo servisní středisko. Budou schopni provést hlubší diagnostiku a nabídnout vhodné řešení pro vaši konkrétní situaci.

Vezměte prosím na vědomí: Oprava automatické převodovky svépomocí může být složitá a vyžaduje určitou úroveň znalostí a zkušeností. Pokud si nevěříte ve své dovednosti, je lepší obrátit se na profesionály.

Pamatujte, že oprava vlastními silami nemusí být vždy možná nebo nemusí být řešením problému. Pokud nemáte zkušenosti nebo nedůvěru ve své dovednosti v oblasti oprav automobilů, je vždy lepší kontaktovat kvalifikované odborníky, kteří budou schopni poskytnout nejúčinnější řešení vašeho problému.

Při jakékoli opravě vozidla buďte opatrní a opatrní. Pokud si s něčím nejste jisti, vždy vyhledejte odbornou pomoc nebo radu.

Video:

Zpátečka zmizela na Toyotě Raf4 1995. Důvod není vůbec tam, kde se očekávalo!

MERCEDES Benz TRUCK za 900 000 RUR: komplexní analýza a stojí to za ty peníze?

Zařazená zpátečka při rychlosti – ZABILA AUTOMATICKÁ PŘEVODOVKA? CO DĚLAT?