Připojení baterie k vozidlu může vyvolat některé otázky. Mnoho lidí zajímá především to, který ze dvou kontaktů – plus mínus – by měl být propojen jako první. Nesprávné připojení může způsobit zkrat, poškození elektrických systémů nebo dokonce požár ve vozidle.

Pravidlo “kladného připojení” říká, že při prvním připojení baterie musíte nejprve připojit kladný pól. Tento přístup se doporučuje, protože při manipulaci s dráty je nejprve zajištěn jeden konec (v tomto případě kladný) a poté druhý (mínus). To vám umožní vyhnout se zkratu v elektrickém obvodu, pokud se vodiče dotknou kovových částí vozu.

Když je druhý konec drátu (mínus) zajištěn a bezpečně utažen, můžete začít opatrně a bezpečně připojovat druhý kabel. Správné pořadí připojení kontaktů baterie pomůže vyhnout se různým nepříjemnostem a poškození elektrického systému vozu.

Nejprve připojíme plus, pak mínus: jak správně připojit baterii k motoru

Сначала подключаем плюс, затем минус: как правильно подключить аккумулятор к двигателю

Krok 1: Připojení kladného kabelu

Kladný kabel je obvykle červený. Nejprve připojte jeden konec ke kladnému (+) konektoru baterie. Podobný symbol (+) na baterii také označuje kladný pól.

Poté připojte druhý konec kladného kabelu ke kladné (+) svorce motoru nebo startéru. Ujistěte se, že spoje svorek jsou těsné a bezpečné.

Krok 2: Připojení záporného kabelu

Шаг 2: подключение минусового кабеля

Záporný kabel je obvykle černý. Připojte jeden konec k zápornému (-) pólu baterie.

Pro jistotu nejprve připojte druhý konec záporného kabelu k neběžící části motoru, jako je držák motoru nebo karoserie vozidla. Je důležité vyhnout se připojení k jakýmkoli součástem motoru, jako je alternátor nebo plynové potrubí, které by mohly vytvářet jiskry.

Po připojení kabelů baterie se ujistěte, že jsou bezpečné a na svorkách není oxidace. Pokud je vše správně zapojeno, baterie přenese elektrickou energii do motoru a umožní nastartování vozu.

Důležité: před připojením baterie si přečtěte pokyny výrobce a v případě potřeby se poraďte s odborníkem.

Nesprávné nebo nesprávné připojení baterie k motoru může způsobit vážné poškození vozidla nebo úraz elektrickým proudem.

Proč je správné pořadí připojení tak důležité?

Почему так важен правильный порядок подключения

Kladný (+) kabel by měl být nejprve připojen k baterii. To je způsobeno skutečností, že při připojení záporného kabelu k baterii může dojít k jiskření. Pokud byl záporný kabel připojen jako první, jiskra může zapálit plyny, které se mohou hromadit v blízkosti baterie.

ČTĚTE VÍCE
Kolik ventilů obsahuje motor 2.0 TFSI - podrobný popis a konstrukční vlastnosti

Připojení kladného (+) vodiče zajišťuje především bezpečnost, protože jiskra se objeví na nechráněném pólu baterie a tím se sníží možnost požáru.

Je také důležité si uvědomit, že při odpojování vodičů od baterie musíte také dodržovat správné pořadí. Nejprve odpojte záporný (-) vodič a poté kladný (+) vodič. To pomůže zabránit jiskření a poškození elektrických součástí.

Správný postup připojování a odpojování vodičů k baterii tedy hraje důležitou roli při zajištění bezpečnosti a zabezpečení zařízení.

Správné připojení Nesprávné připojení
Plus (+) drát Záporný (-) vodič
Záporný (-) vodič Plus (+) drát

Jak správně připojit kladný kabel baterie k motoru

Как правильно подключить плюсовой кабель аккумулятора к двигателю

Požadované nástroje

Необходимые инструменты

Než začnete připojovat kladný kabel, musíte se ujistit, že máte následující nástroje:

Klíč na odšroubování matice na svorce baterie Kleště nebo vodítko s krokodýly Kabel s kladnou svorkou

Pořadí připojení

Порядок подключения

Chcete-li správně připojit kladný kabel baterie k motoru, postupujte takto:

  1. Vypněte motor auta a ujistěte se, že jsou vypnuta všechna elektrická zařízení.
  2. Otevřete kapotu a najděte baterii.
  3. Pomocí klíče odšroubujte matici na svorce baterie umístěné na kladné straně (+).
  4. Připojte kladnou svorku ke kladnému pólu baterie a utáhněte matici.
  5. Je-li to nutné, připojte druhý konec kladného kabelu k příslušnému bodu na motoru nebo k adaptéru, pokud je vyžadováno další vybavení.

Věnujte pozornost následujícím bodům:

  • Při připojování kladného kabelu se ujistěte, že je svorka baterie bezpečně upevněna a kontakt je dobrý, aby nedošlo k samovybíjení baterie a problémům se startováním motoru.
  • Nikdy nepřipojujte oba konce kladného kabelu současně, jinak může dojít ke zkratu.
  • Při připojování kladného kabelu k motoru dbejte na to, aby nepřekrýval jiné důležité součásti nebo se nemíchal s jinými vodiči.

Správné dodržování všech těchto kroků vám pomůže bezpečně a efektivně připojit kladný kabel baterie k motoru.

Jak správně připojit záporný kabel baterie k motoru

Как правильно подключить минусовой кабель аккумулятора к двигателю

Chcete-li správně připojit záporný kabel baterie k motoru, postupujte takto:

Krok 1: Ujistěte se, že je vůz vypnutý, je zatažená brzda a klíček je vytažen ze zapalování.
Krok 2: Otevřete kapotu auta a najděte baterii. Nejčastěji je baterie umístěna v kufru nebo pod kapotou vozu.
Krok 3: Najděte záporný kabel baterie. Obvykle je označen znakem “-” nebo “NEG”.
Krok 4: Jděte přímo k motoru a najděte kovovou smyčku nebo kovový hrot na motoru. Pokud si nejste jisti, kde na motoru najít správné místo, nahlédněte do uživatelské příručky vašeho vozidla.
Krok 5: Nainstalujte zápornou kabelovou svorku na kovový hrot na motoru a ujistěte se, že svorka je zajištěna.
Krok 6: Zajistěte, aby se záporný kabel během připojování nedostal do kontaktu s jinými kovovými předměty.
Krok 7: Utáhněte svorku záporného kabelu baterie, abyste zajistili bezpečné připojení.
Krok 8: Jakmile je záporný kabel správně připojen k motoru, zavřete kapotu vozu a zkontrolujte funkci zapalovacího systému a elektroniky.
ČTĚTE VÍCE
Jak poznáte, že je vaše auto duplikát?

Nyní víte, jak správně připojit záporný kabel baterie k motoru. Postupujte podle následujících kroků, abyste zabránili poškození vozidla a zajistili spolehlivé elektrické připojení.

Video:

KTERÝ KONEKTOR BATERIE BY MĚL BÝT NEJPRVE VYJMUT? – A pak SI TO NEJDŘÍVE OBLEČTE??

Kterou svorku baterie byste měli odstranit NEJPRVE? A pak – dát to na PRVNÍ?

Proč je nutné nejprve odpojit „mínus“ a poté „plus“ z baterie auta?