Pneumatiky s hroty je typ automobilové pneumatiky, která zlepšuje trakci na kluzké nebo zasněžené vozovce. Jako každá jiná guma však vyžaduje určitý záběh pro dosažení optimální přilnavosti k povrchu vozovky.
Vloupání Pneumatiky s hroty jsou procesem použití pryže na vozidle na určitý počet najetých kilometrů. Během tohoto procesu ztrácejí špunty na gumě svou ostrost a přizpůsobují se tvaru a tvrdosti povrchu vozovky.
Doba, po kterou musíte pneumatiky s hroty zlomit, se může lišit v závislosti na několika faktorech, včetně typu a stavu hrotů, úrovně opotřebení pneumatiky a individuálních preferencí řidiče. Obecně se doporučuje prasknout pneumatiky s hroty během prvních 500-1000 kilometrů.
Důležitost běhu v pneumatikách s hroty
Pneumatiky s hroty mají speciální hroty, které jsou dalším prostředkem pro zlepšení trakce na kluzkém povrchu. Po instalaci nových pneumatik s hroty však tyto hroty ještě nedosáhly svých optimálních vlastností a je třeba je zarazit.
Proč je běh v pneumatikách s hroty důležitý?
Za prvé, záběh umožňuje gumovým kolíkům s hroty proniknout do mikrotrhlin na povrchu vozovky, což poskytuje spolehlivější trakci. V důsledku záběhu se pneumatiky stávají v zimních podmínkách na vozovce stabilnější.
Za druhé, záběh pomáhá prodloužit životnost pneumatik. Během procesu záběhu se pneumatiky s hroty brousí, což podporuje rovnoměrné opotřebení pneumatik a zabraňuje rychlému opotřebení hrotů. Záběh tak umožňuje zachovat optimální kvalitu a životnost pneumatik s hroty.
Jak dlouho používat nové pneumatiky s hroty?
Nové pneumatiky s hroty vyžadují určitou dobu zahřátí a záběhu, než mohou být plně použity. Tato doba závisí na několika faktorech, včetně typu hřebů, stavu vozovky a individuálních preferencí řidiče.
Obvykle se doporučuje ujet asi 200-300 kilometrů na nových pneumatikách s hroty, aby se hřeby zahřály a vstoupily na povrch vozovky. V tomto období se doporučuje vyvarovat se náhlých manévrů, prudkého brzdění a silné akcelerace.
Po skončení doby záběhu lze pneumatiky s hroty používat při plné kapacitě. Je však důležité pamatovat na to, že pneumatiky s hroty mají omezenou životnost a časem se hroty začnou opotřebovávat. Pneumatiky s hroty lze obvykle používat během zimní sezóny, po které může být nutná výměna pneumatiky.
Někteří řidiči se rozhodnou vyměnit pneumatiky s hroty po dvou nebo třech sezónách používání, aby zajistili maximální výkon a bezpečnost na silnici. Toto rozhodnutí však může záviset na individuálních provozních podmínkách a periodických kontrolách stavu svorníků.
Doporučení pro použití nových pneumatik s hroty: |
---|
1. Najeďte přibližně 200–300 kilometrů na nových pneumatikách s hroty bez náhlých manévrů. |
2. Vyhněte se náhlému brzdění a silné akceleraci během vloupání. |
3. Pravidelně kontrolujte stav hřebů a opotřebení pneumatik. |
4. Po dvou nebo třech sezónách používání vyměňte pneumatiky s hroty (volitelné). |
Vlastnosti jízdy v pneumatikách s hroty
Po instalaci pneumatik s hroty na auto je nutné projít obdobím záběhu. Tento proces je přizpůsobení hřebů povrchu vozovky a vytvoření optimálního uložení hřebů v pryži. Obvykle trvá proces záběhu 200 až 500 kilometrů.
Během záběhu je třeba se vyvarovat náhlých manévrů, extrémního zrychlování a brzdění. Doporučuje se dodržovat přiměřenou rychlost a bezpečnou vzdálenost od ostatních vozidel. Postupně se hřeby přizpůsobí vozovce a dokončí se proces záběhu.
Po ukončení záběhu je nutné sledovat stav pneumatik s hroty. Pravidelně kontrolujte opotřebení čepů a hloubku dezénu. Výměna pneumatik se doporučuje při dosažení maximálních přípustných hodnot opotřebení hřebů nebo běhounu.
Zájezd v pneumatikách s hroty je odpovědnou a důležitou fází používání takových pneumatik. Dodržování doporučení a správný provoz vám umožní získat maximální bezpečnost a efektivitu pneumatik s hroty v zimních podmínkách.