Zablokování brzd je jedním z nejnepříjemnějších problémů, kterým může motorista čelit. Představte si toto: jedete po silnici a vaše auto najednou přestane reagovat na váš brzdový pedál. Situace je extrémně nebezpečná a vyžaduje okamžitou reakci. Ale proč se to děje? Pojďme na to společně přijít.

Hlavním důvodem, proč se vám mohou brzdy zadřít, jsou opotřebované brzdové destičky. Brzdové destičky jsou malé destičky, které jsou přitlačeny k brzdovým kotoučům, aby zastavily vaše auto. Při delším používání se podložky opotřebovávají a ztrácejí účinnost. V důsledku toho se kovová základna destiček může zaseknout v brzdovém mechanismu a vést ke klínu. K tomu dochází, protože opotřebované vložky se ztenčují a nezůstávají na místě tak, jak by měly.

Opotřebené brzdové destičky však nejsou jediným důvodem, proč se vám mohou zaseknout brzdy. Dalším častým problémem jsou špinavé brzdy. Prach, špína a jiné malé částice mohou uvíznout v mechanismech a narušit jejich normální fungování. Pokud se mechanismy neudržují v čistotě, mohou se přilepit a způsobit zadření brzd.

Proč dochází k problémům s brzdovým systémem?

Důsledky opotřebení brzdových destiček a kotoučů

Последствия износа тормозных колодок и дисков

Jednou z běžných příčin problémů s brzdami jsou opotřebované brzdové destičky a rotory. Když je brzdový systém vystaven velkému zatížení, jako jsou dlouhé sjezdy z kopce nebo intenzivní používání brzd při vysokých rychlostech, mohou se brzdové destičky a rotory přehřát a opotřebovat rychleji než obvykle. Opotřebení může způsobit nerovný povrch kotoučů a destiček, což následně ovlivňuje výkon brzd.

Kromě toho při provozu vozidla na prašné nebo mokré vozovce mohou být brzdové destičky a rotory vystaveny nečistotám, jako je písek, špína nebo rez. Tyto nečistoty mohou poškodit povrch brzdových destiček a rotorů a způsobit opotřebení a špatný brzdný výkon.

Porucha brzdových mechanismů

Další příčinou problémů s provozem brzdového systému mohou být poruchy v činnosti jeho mechanismů. Například z hlavního brzdového válce může unikat hydraulická kapalina nebo může unikat potrubí. To může mít za následek ztrátu tlaku a odpovídající snížení brzdného výkonu.

Jiné příčiny poruchy brzd mohou zahrnovat vzduch nebo nečistoty blokující systém, zlomené pružiny, seřizovače nebo senzory. Všechny tyto faktory mohou způsobit nedostatečnou funkci brzdového systému a zvýšené opotřebení jeho částí.

ČTĚTE VÍCE
Co je nebezpečné na vůni benzínu v autě - zdravotní důsledky a opatření

Obecně mohou být problémy s provozem brzdového systému způsobeny různými faktory, od opotřebení dílů až po poruchy brzdových mechanismů. Aby se předešlo problémům s brzdami, doporučuje se sledovat stav dílů brzdového systému, pravidelně je kontrolovat, zda nejsou opotřebované a v případě potřeby je neprodleně vyměnit. Je také důležité kontaktovat kvalifikované odborníky pro diagnostiku a opravu brzdového systému vašeho vozidla.

Nesprávné používání vozidla je hlavní příčinou selhání brzd.

Silné sešlápnutí brzdového pedálu

Mnoho řidičů je zvyklých zejména v extrémních situacích silně a prudce sešlápnout brzdový pedál. To způsobuje opotřebení brzdových destiček a rotorů a může také poškodit hydraulický systém. Nadměrné sešlápnutí brzdového pedálu může vést k poškození brzdového mechanismu a ztrátě účinnosti brzdění.

Nežádoucí použití automatické převodovky

Mnoho moderních vozů je vybaveno automatickou převodovkou, díky které se řidič nemusí starat o změnu rychlostních stupňů. Někteří řidiči však při sjíždění z kopce nerozumně používají automatickou převodovku místo brzdy. Nepřetržité používání automatické převodovky pro brzdění může způsobit přehřátí a selhání brzd.

Nežádoucí použití automatické převodovky může navíc způsobit nerovnoměrné opotřebení brzdových destiček a kotoučů, což povede k nutnosti výměny komponentů brzdového systému.

Aby se předešlo selhání brzd v důsledku nesprávné obsluhy vozidla, musí řidič dodržovat pravidla a doporučení výrobce vozidla. Je důležité včas udržovat brzdový systém a sledovat jeho stav, stejně jako správně a plynule používat brzdový pedál a automatickou převodovku.

Použití nekvalitních dílů je faktorem ovlivňujícím spolehlivost brzdového systému

Jedním z důvodů, proč se brzdy začnou zasekávat, může být použití nekvalitních dílů v brzdovém systému. Bohužel někdy výrobci nebo majitelé automobilů šetří na dílech, což může vést k vážným problémům.

Kvalita brzdových dílů ovlivňuje výkon celého systému. Pokud se zjistí, že jedna část je nekvalitní, může to způsobit, že ostatní části brzd nebudou správně fungovat, což způsobí jejich opotřebení a prasknutí.

Seznam problémů, které vznikají při používání nekvalitních dílů:

  • Nekvalitní brzdové destičky mohou vést ke špatnému brzdění a delší brzdné dráze.
  • Vadné kotouče mohou způsobit vibrace brzd a nesouměrný tlak destiček na povrch brzdového kotouče.
  • Použití nevhodných hydraulických hadic může mít za následek únik brzdové kapaliny a ztrátu brzdného výkonu.
  • Špatné brzdové válce, pouzdra a další součásti mohou také vést k nestabilnímu a neúčinnému brzdění.
ČTĚTE VÍCE
Jaký materiál se používá k tónování světlometů automobilů a jaké vlastnosti je třeba vzít v úvahu?

Jak se vyhnout problémům s používáním nekvalitních dílů?

Abyste předešli problémům spojeným s používáním nekvalitních dílů v brzdovém systému, měli byste si zakoupit náhradní díly od spolehlivých a důvěryhodných výrobců. Doporučuje se také pravidelně kontrolovat stav brzdového systému a rychle vyměnit opotřebované nebo poškozené díly.

Pamatujte, že spolehlivý brzdový systém je klíčem k bezpečné jízdě. Na bezpečnosti a spolehlivosti svého vozu byste neměli šetřit, vybírejte kvalitní díly a servisujte systém včas.

Nesoulad brzdových destiček a kotoučů představuje na silnici nebezpečí

Hlavní funkcí brzdového systému automobilu je vytvářet tření mezi brzdovými destičkami a rotory, aby sevřelo jedoucí vozidlo a zastavilo jej. Ale když destičky nejsou v přímém kontaktu s rotory nebo se dotýkají na jedné straně, může to způsobit hluk, chvění a špatný brzdný výkon.

Brzdy se zablokují, když jsou na kotoučích nečistoty, prach nebo jiné cizí materiály. To může přidat další překážky do brzdového mechanismu, snížit jeho účinnost a zvýšit pravděpodobnost selhání.

Přehřívání a deformace brzdových kotoučů

Перегрев и деформация тормозных дисков

Dalším důvodem vzniku brzdového klínu může být přehřívání a deformace brzdových kotoučů. Při dlouhodobém a intenzivním používání se mohou brzdové kotouče přehřívat a zpomalovat po celá léta. To může způsobit špatný brzdný výkon, hluk a vibrace. Při zvýšené zátěži brzdových kotoučů se mohou deformovat a způsobit nesprávné brzdění, což může vést k poruše systému jako celku.

Nadměrná tloušťka brzdových destiček

Další důležitou součástí brzdového systému automobilu jsou brzdové destičky. Když jejich tloušťka překročí standardní specifikace, může to vést k nesouladu mezi destičkami a kotouči, protože povrch kotouče může být otlučený nebo rýhovaný. V tomto případě se brzdy zasekávají, zvuky se objevují i ​​při lehkém sešlápnutí pedálu a prodlužuje se brzdná dráha.

Příčina brzdového klínu popis
Neodpovídající destičky a kotouče Jak se destičky opotřebovávají, nemusí mít správný kontakt s kotouči, což vede k problémům s brzděním.
Nečistoty a cizí materiál na discích Nečistoty a jiné materiály mohou vytvořit další překážku brzdového systému a zhoršit jeho výkon.
Přehřívání a deformace disků Dlouhodobé a intenzivní používání brzdových kotoučů může vést k jejich přehřívání a deformaci, což negativně ovlivňuje brzdné vlastnosti vozu.
Nadměrná tloušťka podložky Když se brzdové destičky stanou silnějšími, než jsou standardní specifikace, může to způsobit nesoulad destiček a rotorů a vést k problémům s brzděním.
ČTĚTE VÍCE
Co dělat, když nemrznoucí směs vaří v expanzní nádrži

Video:

CO DĚLAT, ABY SE CALIPS NESVATBALY

Brzdy VAZ 08/09 po výměně VUT

Proč se brzdy v autě zadírají?