Smyk je situace na silnici, kdy se zadní část vozu začne tlačit do strany. K tomu může dojít v důsledku nesprávného rozložení hmotnosti, nesprávné volby rychlosti nebo špatné manipulace. Takže, který pohon se snáze dostane ze smyku – přední nebo zadní?

Ve skutečnosti odpověď na tuto otázku není tak jednoduchá. Každý typ pohonu má své výhody a nevýhody. Někteří řidiči preferují pohon předních kol kvůli jeho lepší ovladatelnosti na běžných silnicích, zejména při nízkých rychlostech. Pohon zadních kol zase dokáže nabídnout lepší trakci při výjezdech ze zatáček nebo akceleraci na rovince. Odpověď závisí na tom, jak a kde jezdíte, a také na vašem stylu jízdy.

Co když ale vezmeme v úvahu situaci, kdy už je auto ve smyku? Pohon předních kol v tomto případě obvykle nabízí největší šanci na znovuzískání kontroly nad vozem. Pohon zadních kol je náchylnější k bočnímu klouzání a pro úspěšné zotavení ze smyku vyžaduje zkušenějšího řidiče.

Pohony a zotavení ze smyku: na co si dát pozor?

Приводы и выход из заноса: на что обратить внимание?

Pohon čtyř kol

Vozy s pohonem všech kol mají výhody při zotavování se ze smyku. Díky rovnoměrnému rozdělení výkonu na všechna kola zlepšuje pohon všech kol trakci a ovladatelnost. Řidič má auto více pod kontrolou a při smyku jej snáze srovná.

Pohon všech kol navíc poskytuje lepší stabilitu na vozovce, zejména v podmínkách s nízkou trakcí, jako je led, sníh nebo mokrý povrch. Díky tomu je vozidlo s pohonem všech kol spolehlivější a bezpečnější při zotavování ze smyku.

Pohon předních kol

Передний привод

Vozidla s pohonem předních kol jsou obvykle lehčí a lehčí než vozidla s pohonem všech kol. Při výjezdu ze smyku však může být pohon předních kol hůře ovladatelný.

Hlavním důvodem je distribuce výkonu pouze na přední kola. To může způsobit ztrátu trakce a ztížit zotavení ze smyku. Řidičům vozidel s pohonem předních kol se doporučuje, aby při rozjezdu smyku plynule ubrali plyn a opatrně zařadili protismykové manévry.

Jednotka pohonu Výhody Omezení
Pohon čtyř kol Lepší úchop a manipulace Složitější design a větší hmotnost
Pohon předních kol Lehký design a nižší hmotnost Potíže s ovládáním při smyku
ČTĚTE VÍCE
Který motor je lepší vybrat pro vaše Subaru - benzín nebo nafta?

Je důležité si uvědomit, že zotavení ze smyku nezávisí pouze na typu pohonu. Vyžaduje také dobrou odezvu řidiče, správnou odezvu řízení a příznivé podmínky na vozovce. Proto, bez ohledu na typ jízdy, musí řidiči vždy zůstat na silnici pozorní a opatrní.

Pohon všech kol: výhody a vlastnosti

Полный привод: достоинства и особенности

Výhody pohonu všech kol:

  • Zvýšená schopnost běžeckého lyžování. Pohon všech kol poskytuje lepší trakci, což vám umožní vyrovnat se s obtížnými podmínkami, jako je sníh, bláto nebo pískový povrch.
  • Vylepšená manipulace. Díky rovnoměrnému rozdělení výkonu na všechna kola zajišťuje pohon všech kol stabilnější ovládání vozidla i při vysokých rychlostech a v obtížných podmínkách.
  • Bezpečnost. Pohon všech kol zvyšuje stabilitu vozidla na silnici, zlepšuje brzdné vlastnosti a zabraňuje smyku a klouzání za jízdy.
  • Lepší dynamika. Díky zvýšené trakci poskytuje pohon všech kol rychlejší akceleraci a lepší ovladatelnost vozidla.

Vlastnosti pohonu všech kol:

  1. Přidává váhu. Pohon všech kol vyžaduje přídavný systém pro přenos výkonu na všechna kola, což vede ke zvýšení hmotnosti vozidla a v důsledku toho ke zvýšení spotřeby paliva.
  2. Vyšší náklady. Vozidla s pohonem všech kol obvykle stojí více než jejich protějšky s pohonem předních nebo zadních kol kvůli technické složitosti systému pohonu.
  3. Obtížná údržba. Pohon všech kol vyžaduje pečlivější a pravidelnější údržbu, protože zahrnuje více dílů a systémů, které podléhají opotřebení.

Rozhodnutí zvolit pohon všech kol závisí na individuálních preferencích a potřebách majitele vozu. Pohon všech kol je výbornou volbou pro ty, kteří žijí v regionech s drsným podnebím nebo často jezdí v terénu, ale je třeba vzít v úvahu jeho vlastnosti a nevýhody.

Pohon zadních kol: klady a zápory

Задний привод: плюсы и минусы

Výhody pohonu zadních kol:

1. Lepší manipulace

Pohon zadních kol poskytuje lepší ovladatelnost vozidla, zejména na silnicích s dobrou přilnavostí. Pohon zadních kol umožňuje, aby přední náprava byla zbavena komponentů pohonu, což zlepšuje jízdní výkon.

2. Lepší dynamika

Pohon zadních kol má lepší jízdní dynamiku. Hmotnost vozu je rovnoměrně rozložena, což přispívá k lepší akceleraci a rychlejší akceleraci.

3. Lepší běžecké schopnosti

Pohon zadních kol zajišťuje lepší trakci v terénu, zejména na sněhu, ledu a blátě. Pohon zadních kol posílá většinu výkonu na kola s prokluzem, což vám umožňuje pokračovat v jízdě, i když dojde ke ztrátě trakce.

ČTĚTE VÍCE
Proměňte nechtěné předměty na hotovost – to, co můžete prodat a získat peníze

Nevýhody pohonu zadních kol:

1. Velké potíže v řízení

Řízení vozidla s pohonem zadních kol vyžaduje více pozornosti a dovednosti, zejména na silnicích se špatnou přilnavostí. Nezkušení řidiči mohou mít potíže s řízením vozidla s pohonem zadních kol.

Vozidla s pohonem zadních kol mají obvykle vyšší cenu kvůli složitosti a ceně pohonného systému. To může být pro některé kupující překážkou.

3. Vyšší spotřeba paliva

Pohon zadních kol má oproti pohonu předních kol vyšší spotřebu paliva. Hmotnost vozu je nerovnoměrně rozložena, což vede ke zvýšené spotřebě paliva.

Pohon předních kol: jak se vyrovnat se smykem?

Передний привод: как справиться со заносом?

Pohon předních kol má díky svým vlastnostem některé výhody při zotavování se ze smyku. Optimální rozložení hmotnosti na přední nápravu a přítomnost pohonu předních kol usnadňují vozu kontrolu nad situací a vyjetí ze smyku bez komplikací.

Technika jízdy v autě s pohonem předních kol při smyku:

1. Uvolněte se a zůstaňte v klidu

1. Расслабьтесь и оставайтесь спокойными

Při smyku ve vozidle s pohonem předních kol je důležité zachovat klid a nepropadat panice. Jedním z hlavních bodů při zotavování ze smyku je udržení chladného nervu a koncentrace.

2. Ovládejte volant a plynový a brzdový pedál

2. Управляйте рулем и педалями газа и тормоза

Schopnost ovládat směr pohybu při smyku u vozu s pohonem předních kol usnadňuje pohon nainstalovaný na předních kolech. Důležité je okamžitě uvolnit plynový pedál a otočit volantem směrem k zadní části vozu. V případě potřeby můžete jemně pumpovat brzdový pedál, abyste získali kontrolu a snížili rychlost.

Připomenutí: Vyvarujte se škubání při ovládání volantu a plynového a brzdového pedálu, abyste předešli dalším problémům a vytvořili podmínky pro bezpečný odchod ze smyku.

Dodržováním těchto doporučení a dovednostmi správně ovládat vozidlo s pohonem předních kol ve smyku se můžete vyhnout potenciálním problémům a dostat se ze smyku bezpečně a efektivně.

Video:

JAKÝ DRIVE JE LEPŠÍ NA ZIMU: jak se chovají?

Smyk, demolice auta na sněhu a ledu pro začínající řidiče

Funkce pohonu všech kol Nivy?! Jak nenechat smyk a získat vzrušení z jízdy?