Moderní auta jsou složitá a vyspělá. Hlava motoru (hlava válce) zaujímá mezi ostatními systémy a díly zvláštní místo. Prasklé těsnění hlavy válců může vést k vážnému poškození a drahým opravám. Pomocí několika známek a testů však můžete určit, zda je těsnění hlavy sfouknuté.

První a nejzřetelnější známkou prasklého těsnění hlavy válců je únik chladicí kapaliny. Pokud si všimnete zelených nebo červených skvrn kapaliny pod autem, může to být známka úniku chladicí kapaliny přes prasklé těsnění hlavy. Nemrznoucí záření se může vyskytovat uvnitř i vně motoru. V prvním případě zaznamenáte neustálý pokles hladiny chladicí kapaliny v expanzní nádrži. V druhém případě únik potvrdí přítomnost nemrznoucích šmouh pod autem.

Dalším příznakem prasklého těsnění hlavy může být navíc bílý kouř vycházející z výfukového potrubí. Pokud si všimnete neobvyklého bílého kouře při startování vozidla nebo během jízdy, může to být důsledek přehřátí motoru v důsledku úniku chladicí kapaliny z těsnění hlavy. Při spalování nemrznoucí směsi uvnitř válců motoru vzniká bílý kouř. Kromě toho může porucha motoru, vynechávání zapalování a ztráta výkonu souviset také s prasklým těsněním hlavy válců.

Známky vyraženého těsnění hlavy válců

Признаки пробитой прокладки ГБЦ

1. Únik chladicí kapaliny

1. Утечка охлаждающей жидкости

1. Утечка охлаждающей жидкости

Jedním z nejviditelnějších příznaků prasklého těsnění hlavy je únik chladicí kapaliny. Pokud zaznamenáte únik chladicí kapaliny pod autem nebo při parkování, může to znamenat problém s těsněním hlavy.

2. Přehřátí motoru

2. Перегрев двигателя

Prasklé těsnění hlavy válců může vést ke zvýšeným teplotám motoru. Pokud si všimnete, že teplota motoru rychle stoupá nebo se motor při dlouhých cestách začíná přehřívat, může to být známka prasklého těsnění hlavy.

Máte-li podezření na prasklé těsnění hlavy válců, doporučuje se obrátit se na odborníka, aby vozidlo zkontroloval a diagnostikoval. Včasná detekce a náprava problému s těsněním hlavy pomůže předejít vážnému poškození motoru a ekonomickým nákladům na opravu.

Příznaky prasklého těsnění hlavy válců:
Únik chladicí kapaliny
Přehřátí motoru

Jak pochopit, že je třeba vyměnit těsnění hlavy válců?

Как понять, что прокладка ГБЦ нуждается в замене?

Občas se může těsnění hlavy opotřebovat nebo poškodit, což má za následek prasknutí. To může motoru způsobit velké problémy a také ovlivnit jeho výkon a spolehlivost.

ČTĚTE VÍCE
Jaké příznaky naznačují potřebu sejmout přikrývku z motoru?

Pokud zaznamenáte následující příznaky, může to znamenat, že je třeba vyměnit těsnění hlavy:

  1. 1. Zvýšená spotřeba chladicí kapaliny: Pokud si všimnete, že hladina chladicí kapaliny často klesá, může to být způsobeno netěsným těsněním hlavy.
  2. 2. Bílý kouř z výfukového systému: Pokud pozorujete bílý kouř vycházející z výfukového systému, může to znamenat prasklé těsnění hlavy, protože olej se může dostat do válců a spálit se s palivem.
  3. 3. Přehřívání motoru: Pokud se motor přehřívá, může to být způsobeno únikem chladicí kapaliny způsobeným prasklým těsněním hlavy.
  4. 4. Vzhled olejových stop pod hlavou válců: Pokud jsou pod hlavou válců nebo na povrchu bloku válců viditelné stopy oleje, může to znamenat únik oleje v důsledku prasklého těsnění hlavy válců.
  5. 5. Ztráta výkonu a špatný výkon motoru: Prasklé těsnění hlavy může způsobit ztrátu komprese ve válcích, což má za následek ztrátu výkonu a špatný výkon motoru.

Máte-li podezření na prasklé těsnění hlavy, doporučujeme, aby váš motor zkontroloval profesionální automechanik a v případě potřeby těsnění vyměnil. Ignorování problému může mít za následek vážné poškození motoru a značné náklady na opravy.

Jak zjistit, zda je prasklé těsnění hlavy válců?

Как определить пробита ли прокладка ГБЦ?

Existuje několik znaků, podle kterých můžete určit, zda je třeba vyměnit těsnění hlavy válců:

1. Únik chladicí kapaliny

Jedním z nejviditelnějších příznaků špatného těsnění je únik chladicí kapaliny zpod kapoty vašeho auta. Pokud si všimnete zelené nebo červené louže pod autem, může to být známka prasklého těsnění hlavy.

2. Zvýšená teplota motoru

Pokud se teplota motoru zvýšila a je neustále v červené zóně, může to také znamenat prasklé těsnění. Únik chladicí kapaliny může způsobit přehřátí motoru, proto sledujte ukazatele teploty a v případě potřeby kontaktujte odborníka.

Pokud máte podezření na prasklé těsnění hlavy, je důležité okamžitě kontaktovat kvalifikovaného automechanika. Ten provede diagnostiku a v případě potřeby vymění těsnění hlavy válců, aby se předešlo možným vážným poruchám a poškození motoru.

Video:

Jak zkontrolovat, zda není prasklé těsnění hlavy válců motoru. Nemrznoucí kapalina uniká do válce. Uvolňování plynů do nemrznoucí směsi.

Známky rozbitého těsnění hlavy válců. Známky a následky poškození těsnění hlavy válců.

15 Příznaky spáleného těsnění hlavy