Řízení je jedním z nejdůležitějších systémů v autě. Stav tohoto systému do značné míry závisí na bezpečnosti a pohodlí řidiče. Pokud se volant začne otáčet obtížně nebo po chvíli máte problémy s otáčením, je možné, že sloupek řízení potřebuje servis a seřízení.

V mnoha případech je problémem nedostatek mazání. Mechanismus řízení se skládá z mnoha ložisek a kloubů, které pro hladký chod vyžadují neustálé mazání. Při nedostatečném mazání v mechanismu může docházet ke tření a zaseknutí, což povede k potížím při otáčení volantem.

Chcete-li tento problém vyřešit, musíte opravit sloupek řízení. Během procesu údržby specialisté očistí mechanismus od starého maziva, zkontrolují stav ložisek a závěsů a nanesou čerstvé grafitové mazivo. Tato operace je poměrně jednoduchá a nevyžaduje mnoho času a peněz.

V některých případech však může být příčina potíží s otáčením volantu vážnější. Například opotřebení nebo poškození hřídele řízení, nesprávné nastavení úhlu kol nebo dokonce porucha posilovače řízení. V takových případech je nutná diagnostika systému řízení a příslušné opravy.

Proč je volant těžký?

Почему руль становится тяжелым?

Těžký volant může být způsoben různými důvody a ty je třeba řešit, aby se volant za jízdy snadněji otáčel. Některé z možných důvodů:

1. Nesprávné seřízení kol

1. Неправильное выравнивание колес

Pokud nejsou kola vašeho vozu správně vyrovnána, může to ovlivnit jejich odpor a způsobit problémy s otáčením volantu. Nesprávná geometrie kol může být způsobena opotřebenými pneumatikami, špatným povrchem vozovky nebo nesprávně nainstalovaným odpružením.

2. Nesprávný tlak v pneumatikách

2. Неправильное давление в шинах

Pokud je tlak v pneumatikách nesprávný, může to vést k těžkému řízení. Nedostatečný tlak v pneumatikách může zvýšit valivý odpor a způsobit těžký pocit. Na druhou stranu příliš vysoký tlak může vést ke špatné trakci a také způsobit potíže s řízením.

Chcete-li tyto problémy vyřešit, musíte pravidelně kontrolovat tlak v pneumatikách a geometrii kol a kontaktovat odborníka, aby je upravil.

Pokud tyto důvody nejsou zdrojem problému, pak mohou být přítomny jiné důvody, jako je nefunkční čerpadlo posilovače řízení nebo opotřebené části systému řízení. V takových případech je nutné kontaktovat odborníky, aby diagnostikovali a odstranili problémy.

Předčasné mazání dílů

Несвоевременное смазывание деталей

Hlavní příčinou tření mezi díly je nedostatek nebo nedostatečné množství mazání. Jakmile mechanismus řízení začne pracovat bez dostatečné úrovně mazání, zvyšuje se tření mezi částmi, což ztěžuje otáčení volantem a vyžaduje větší fyzickou námahu.

ČTĚTE VÍCE
Význam tlačítek na volantu automobilu - dekódování a účel ovládacích prvků

Mechanismus řízení se skládá z mnoha ozubených kol, ozubených kol a ložisek, které vyžadují pravidelné mazání. Mazání zabraňuje tření mezi díly a zajišťuje plynulé a snadné otáčení volantu. Pravidelné mazání pomáhá předcházet tření a zadření a prodlužuje životnost dílů.

Je důležité si uvědomit, že záleží také na kvalitě maziva. Špatně zvolené nebo nekvalitní mazivo může výkon mechanismu řízení naopak zhoršit. Proto se doporučuje používat maziva určená přímo pro systémy řízení, dodržovat návod k použití a pravidelně měnit mazivo v souladu s doporučeními výrobce.

Pro zajištění plynulého a snadného otáčení volantu je nutné pravidelně kontrolovat a neprodleně promazávat všechny části mechanismu řízení. Doporučuje se provádět preventivní údržbu a mazání alespoň dvakrát ročně nebo podle doporučení výrobce vozidla.

Správné a včasné promazání částí mechanismu řízení pomůže udržet jeho výkon a zajistí snadné řízení. Bez tření a zadření dílů se volant bude otáčet mnohem snadněji a vyžaduje méně fyzické námahy.

Opotřebení hřebene řízení

Износ рулевой рейки

Hlavní důvody opotřebení hřebene řízení:

  1. Nesprávné používání vozidla, jako je dlouhé parkování s natočenými koly nebo nárazy o okraj obrubníku.
  2. Použití nekvalitního maziva nebo nedostatečná včasná údržba systému řízení.
  3. Vnikání písku, prachu, nečistot a jiných cizích částic do mechanismu hřebenu řízení.
  4. Opotřebovaná pouzdra nebo ložiska uvnitř hřebenu řízení.

Příznaky opotřebovaného hřebenu řízení zahrnují:

  • Zvýšená námaha při otáčení volantem.
  • Pocit plovoucího a nestabilního ovládání vozu.
  • Zvuky nebo klepání při otáčení volantem.
  • Nestabilita vozidla na silnici.

Pokud zaznamenáte tyto příznaky, doporučuje se obrátit se na odborníka, aby provedl diagnostiku a výměnu opotřebovaných dílů hřebene řízení. Správná a včasná údržba hřebenu řízení pomůže zabránit vážnému poškození a zajistí snadné řízení.

Problémy s čerpadlem posilovače řízení

Problémům s čerpadlem posilovače řízení je třeba věnovat zvláštní pozornost, protože mohou mít významný vliv na to, jak snadno lze otáčet volantem vozu. Jedním z těchto problémů je únik hydraulické kapaliny, která je nezbytná pro činnost hydraulického posilovače.

V důsledku problémů s těsnicími prvky čerpadla může docházet k únikům hydraulické kapaliny. V tomto případě lze pozorovat pokles hladiny kapaliny v příslušné nádrži. Chcete-li tento problém vyřešit, měli byste kontaktovat odborníka, který může vyměnit vadné těsnicí prvky.

ČTĚTE VÍCE
Jak a kde nakonfigurovat automatické spouštění programu na počítači a mobilním zařízení?

Dalším častým problémem je opotřebovaný nebo poškozený rotor čerpadla posilovače řízení. V tomto případě se může vyskytnout hluk při otáčení volantem a také zvýšené úsilí potřebné k otáčení volantem. V tomto případě je třeba vyměnit rotor čerpadla, což by měl také provést odborník.

Další možnou příčinou problémů s čerpadlem posilovače řízení je vniknutí cizích předmětů nebo nečistot do systému. To může způsobit ucpání čerpadla a vést k selhání čerpadla. V této situaci se doporučuje pravidelně čistit systém posilovače řízení a používat vysoce kvalitní hydraulickou kapalinu.

Nakonec je třeba poznamenat, že problémy s čerpadlem posilovače řízení mohou nastat kvůli poruchám v napájecím systému vozidla. Nedostatečné nebo nesprávné napájení může vyžadovat opravu nebo výměnu čerpadla. Proto je důležité věnovat pozornost stavu baterie, generátoru a dalších prvků energetického systému.

V důsledku toho, aby bylo zajištěno snadné otáčení volantem, je nutné pravidelně kontrolovat stav čerpadla posilovače řízení a včas vyměnit vadné prvky. Měli byste také sledovat stav a kvalitu hydraulické kapaliny a také zajistit správné napájení systému vozidla.

Video:

Volant se špatně otáčí, co je špatně?

co dělat, když se volant Lacetti lacetti prudce otáčí