Chytrý je automobilová značka, o které můžete slyšet poměrně hodně kontroverzí a spekulací. Byla založena v roce 1994 Mercedes-Benz a Swatch Group a mnozí ji považují za společný projekt obou společností. Mezi obě společnosti bylo také rozděleno vlastnictví značky Smart.

Mercedes-Benz je největším vlastníkem značky Smart a řídí její výrobu. Společnost vyrábí širokou škálu vozů, včetně městských a elektrických modelů, pod značkou Smart. Díky tomu získala značka Smart slávu a stala se synonymem pro malé, ekonomické a kompaktní vozy.

Svůj podíl na právech ke značce Smart má ale i Swatch Group. Swatch Group, původně švýcarský výrobce hodinek, uzavřel partnerství s Mercedes-Benz s cílem vytvořit novou automobilovou značku, která se bude lišit od tradičních představ o autech. Chtěli přijít s něčím novým a exkluzivním a pak se objevila značka Smart.

Stručná historie Smart

Myšlenku vytvořit Smart přivedl k životu švýcarský designér Nicola Machni, který navrhl koncept miniauta schopného efektivně projíždět ulicemi města. V roce 1989 se Daimler-Benz a švýcarská společnost Swatch Group spojily a vytvořily společný podnik Micro Compact Car AG (MCC).

Chytrý vývoj

Разработка Smart

Vývoj Smart začal v roce 1991. Hlavním úkolem inženýrů bylo vytvořit co nejkompaktnější vůz a zároveň zajistit pohodlí a bezpečnost pro řidiče a cestující. Při vývoji byla věnována zvláštní pozornost použití materiálů a technologií šetrných k životnímu prostředí.

První model Smart s názvem City-Coupé byl představen v roce 1998 na autosalonu v Paříži. City-Coupé byl kompaktní 2-dveřový vůz vybavený 30 hp benzínovým motorem, který zajistil nízkou spotřebu paliva a šetrnost k životnímu prostředí.

Inteligentní vývoj

Развитие Smart

Po úspěšném uvedení City-Coupé na trh představil Smart další modely jako Smart ForTwo a Smart ForFour. Tyto vozy se vyznačovaly moderním designem, kompaktností a energetickou účinností.

model Rok zahájení výroby Typ těla
City-Cupe 1998 2-dveřové kupé
Pro dva 2004 2-dveřový hatchback
Pro čtyři 2004 4-dveřový hatchback

Dnes je Smart jednou z nejoblíbenějších značek mezi majiteli automobilů pro jízdu ve městě. Jeho modely díky svému jedinečnému designu, kompaktnosti a účinnosti nabízejí pohodlné a efektivní řešení pro cestování v metropoli.

Původ značky Smart

Происхождение бренда Smart

Historie značky Smart začala tím, že se v roce 1981 objevil koncepční projekt Mercedes City Car. Původní myšlenkou bylo vytvořit auto, které by dokázalo manévrovat úzkými a přeplněnými ulicemi města, snadno parkovat a spotřebovávat méně paliva.

ČTĚTE VÍCE
Použití solenoidů v automatických převodovkách - jak zajišťují spolehlivost, účinnost a hladký chod převodovky

V roce 1991, po rozsáhlém výzkumu a testování, se Mercedes-Benz spojil se Swatch, aby uvedli svůj nápad do života. Výsledkem této spolupráce byl vznik nové značky Smart, která se stala synonymem kompaktnosti, ovladatelnosti a progresivního designu.

První dva modely Smart – Smart City-Coupé a Smart City Cabrio – byly představeny v roce 1998 na autosalonu v Paříži. Získaly široké uznání a staly se oblíbenými díky své jedinečnosti a inovativním řešením.

Od té doby značka Smart neustále vyvíjí a rozšiřuje svou modelovou řadu a nabízí vozy, které kombinují efektivitu, pohodlí a bezpečnost na silnici. Smart je i nadále jedním z lídrů v segmentu městských vozů a svým zákazníkům nabízí řešení mobility, která jsou ideální pro život v moderním městě.

Majitel značky Smart

Daimler AG byla založena v roce 1998 jako výsledek sloučení dvou výrobců automobilů – německého Daimler-Benz AG a americké Chrysler Corporation. Samostatná značka Smart vznikla v roce 1994 jako součást společného projektu mezi Daimler-Benz AG a švýcarskou hodinářskou společností Swatch Group.

Podle současné struktury Daimler AG řídí Smart její divize Mercedes-Benz. Znamená to, že značka Smart je úzce propojena se značkou Mercedes-Benz a je součástí její vývojové strategie. Za dobu existence značky Smart vyšlo několik úspěšných modelů aut, včetně elektromobilů.

Vlastníkem značky Smart je tedy německý koncern Daimler AG, který vlastní i značku Mercedes-Benz a je významným výrobcem automobilů v celosvětovém měřítku. Značka Smart zaujímá v portfoliu společnosti zvláštní místo a vyrábí inovativní, městská auta, která splňují požadavky moderní ekologické a energetické účinnosti.

Video:

Jak PRODLOUŽIT mládí? / Tajemství AKTIVNÍ DLOUHOVĚKOSTI

DRŽÍME SE OD NEJHORŠÍCH PRAČEK