Gas-cylinder equipment (GBO) je systém určený pro přeměnu benzinových automobilů na plynové palivo. Umožňuje vám ušetřit náklady na palivo a snížit znečištění životního prostředí. Za dlouhou dobu existence HBO bylo vyvinuto několik generací tohoto zařízení.
První generace HBO, známá také jako univerzální HBO, se objevila v polovině 80. let. Byl to celkem jednoduchý systém, který umožňoval přepínat z benzínu na plyn a zpět pomocí ručního spínače. První generace však měla několik nevýhod, jako je vysoká spotřeba plynu a obtížnost nastavení systému.
Druhá generace HBO byla výrazným zlepšením ve srovnání s první. Byl vyvinut v 90. letech a nabízel elektronické ovládání systému, což zlepšilo jeho účinnost. Druhá generace měla také automatické přepínání z benzínu na plyn a zpět, což řidiči zpříjemňovalo používání LPG.
Dnes je na trhu již několik generací HBO. Každá nová generace se liší od předchozí vylepšenými vlastnostmi a funkčností. Vývoj HBO tedy pokračuje a lze očekávat, že se v budoucnu objeví ještě vyspělejší generace.
Historie vývoje HBO
První kroky
Myšlenka používat plyn jako palivo pro automobily se objevila na začátku 1940. První praktické implementace systémů HBO se však objevily až ve XNUMX. letech XNUMX. století. Tehdejší vybavení bylo nedokonalé a vyžadovalo výrazná vylepšení.
Technologický vývoj
Postupem času se technologie HBO začaly vyvíjet rychlým tempem. V 1970. letech začali výrobci zavádět elektronické řídicí systémy, které výrazně zvýšily účinnost a spolehlivost LPG.
V 1990. letech se objevily první systémy sekvenčního vstřikování plynu, které poskytovaly nejpřesnější dávkování paliva a ještě větší účinnost.
V současné fázi
Moderní systémy úpravy plynu mají vysoký stupeň automatizace a přesnosti. Díky využití pokročilých technologií mohou výrazně snížit náklady na palivo a snížit škodlivé emise do atmosféry.
V současné době existuje několik generací HBO, z nichž každá má své vlastní vlastnosti a výhody. Poptávka po tomto vybavení neustále roste, protože jde o ekologičtější a ekonomičtější variantu používání automobilů.
První generace HBO
První generace zařízení na plynové láhve (GBO) se objevila na konci 1960. let a byla vyvinuta v SSSR. Jednalo se o celkem jednoduchý systém, který se skládal z reduktoru plynu, trysek a zásobníku plynu.
S první generací plynového zařízení instalovaného na automobil běžel motor jak na benzín, tak na plyn, provozní režim nastavil řidič ručně. Vzhledem k tomu, že první LPG systémy neměly elektronické ovládání, přepínání z plynového režimu do benzinového bylo prováděno mechanicky.
První generace HBO však měla některé nevýhody. Za prvé, při přepnutí z režimu plynu na benzín by mohl motor zhasnout, což by mohlo představovat nebezpečí na silnici. Za druhé, první generace plynových zařízení vyžadovala častou údržbu: seřizování a čištění součástí systému.
První generace LPG však byla prvním krokem k využití plynu jako alternativního paliva pro automobily. Následně s rozvojem technologie a příchodem nových generací plynových zařízení se systém stal spolehlivějším a pohodlnějším pro použití.
Druhá generace HBO
Hlavní výhoda druhé generace HBO je přesněji a efektivněji řídit provoz systému. Elektronické komponenty umožňují přesnější řízení přívodu plynu do motoru automobilu, což zvyšuje jeho účinnost a zvyšuje životnost plynové instalace.
Druhá generace LPG se od první liší také možností přepínání mezi plynem a benzínem bez vypnutí motoru. To umožňuje vozidlu jet na plyn, když je to výhodné, a na benzín, když dochází nebo není k dispozici.
Tento typ plynového zařízení je dnes hojně využíván a má oproti jiným systémům řadu výhod, jako je úspora paliva, snížení emisí škodlivých látek, ale i možnost získání výhod při placení silniční daně a absolvování technické kontroly.
Třetí generace HBO
Třetí generace zařízení na plynové láhve (LPG) představuje novou etapu ve vývoji systémů dodávky autoplynu. Má řadu výhod, díky kterým je jeho použití efektivnější a pohodlnější.
Hlavní rysy třetí generace HBO:
- Vylepšený řídicí systém a elektronika
- Přesnější řízení procesů provozu systému
- Maximální spolehlivost a bezpečnost
- Prodloužená životnost a servisní interval
- Možnost instalace na moderní vozy s elektronickými systémy řízení motoru
- Minimální ztráta výkonu motoru a prakticky žádné znatelné změny ve výkonu vozidla
Třetí generace LPG využívá pokročilé technologie, jako je regulátor tlaku vstřikovačů kapalného paliva (LPG), hybridní redukční ventily a moderní elektronické regulátory.
Hlavními výhodami třetí generace plynových zařízení jsou úspora nákladů na palivo a snížení emisí škodlivých látek do ovzduší. Podpora plynových zařízení třetí generace navíc zaručuje zachování záručních povinností automobilek.