Selhání zapalování je vážný problém, kterému mohou majitelé automobilů čelit. Když dojde k vynechání zapalování, zapálení ve spalovací komoře nenastane včas nebo vůbec, což má za následek ztrátu energie a špatný výkon motoru. To může vést k hrubému chodu motoru, ztrátě výkonu, zvýšené spotřebě paliva a poškození katalyzátoru.

Selhání zapalování může být způsobeno několika důvody. Jedním z takových důvodů jsou opotřebované nebo poškozené zapalovací svíčky. Zapalovací svíčky hrají důležitou roli při vytváření a přenosu jiskry, která zapaluje palivo ve válci. Při opotřebení nebo poškození nemusí zapalovací svíčky produkovat dostatek jiskry nebo jiskra může přeskakovat a způsobit vynechání zapalování. V tomto případě je nutné vyměnit zapalovací svíčky.

Dalším důvodem selhání zapalování může být nesprávná funkce zapalovacího systému. Za vytvoření a přenos jiskry na zapalovací svíčky je zodpovědný zapalovací systém. Pokud dojde k poruše některé součásti tohoto systému, jako je zapalovací cívka nebo vysokonapěťové vodiče, může dojít k vynechání zapalování. V tomto případě je nutné provést diagnostiku a obnovit funkčnost zapalovacího systému.

Možnost vynechání zapalování může také souviset s kvalitou použitého paliva. Pokud má palivo nízké oktanové číslo, nemusí se ve válci úplně spálit, což způsobí usazeniny na zapalovacích svíčkách. To může vést k překrytí elektrod zapalovací svíčky a vynechání zapalování. V tomto případě se doporučuje používat palivo s vysokým oktanovým číslem.

Hlavní příčiny selhání zapalování

Основные причины пропусков зажигания

1. Jiskření. Nedostatečná nebo nesprávná produkce jisker může být způsobena vadnými zapalovacími svíčkami, zapalovací cívkou nebo snímačem polohy klikového hřídele.

2. Nízké napětí. Pokud je napětí v zapalovacím systému nízké, jiskra nemusí být dostatečně silná, aby zapálila směs paliva a vzduchu. Nesprávný provoz alternátoru nebo baterie může způsobit vynechání zapalování.

3. Ucpaný systém přívodu paliva. Ucpané vstřikovače, filtry nebo karburátor mohou způsobit, že palivo nebude správně proudit do válce, což způsobí vynechání zapalování.

4. Vadný systém vstřikování paliva. Pokud systém vstřikování paliva nefunguje správně, může tato závada způsobit vynechání zapalování.

5. Opotřebený nebo poškozený rozvodový mechanismus. Pokud je rozvodové kolo opotřebené nebo poškozené, nemusí posílat proud do zapalovacích svíček ve správný čas a způsobit vynechání zapalování.

ČTĚTE VÍCE
Oboustranný šroubovák - univerzální nástroj pro zvýšení efektivity práce

K odstranění chyb zapalování je nutné identifikovat a odstranit příčinu tohoto problému. Pravidelná údržba vozidla a výměna opotřebovaných dílů pomůže předejít vynechání zapalování a zajistí správný chod motoru.

Nedostatečné napětí v systému zapalování

Недостаточное напряжение в системе зажигания

Slabá baterie nebo nesprávně připojené vodiče

Слабый аккумулятор или неправильно подключенные провода

Pokud je baterie vašeho vozidla slabá nebo má nesprávně připojené vodiče, může to způsobit nedostatečné napětí v systému zapalování. V takovém případě může výměna baterie nebo správné připojení vodičů vyřešit problém a zabránit vynechávání zapalování.

Problémy s generátorem nebo regulátorem napětí

Проблемы с генератором или регулятором напряжения

Závady v alternátoru nebo regulátoru napětí mohou vést k nedostatečnému nabití baterie a následně k problémům se systémem zapalování. K vyřešení tohoto problému je nutné diagnostikovat generátor a regulátor napětí a poté vyměnit vadné díly.

Pokud je v systému zapalování zjištěno nedostatečné napětí, doporučuje se kontaktovat odborníky pro diagnostiku a opravy. Správná funkce zapalovacího systému je důležitým aspektem výkonu motoru a pomůže zabránit vynechávání zapalování válců.

Opotřebované zapalovací svíčky nebo cívky

Износ свечей зажигания или катушек

Opotřebené zapalovací svíčky se mohou projevit následovně:

  • Zvýšená spotřeba paliva
  • Obtížné startování motoru
  • Nerovnoměrný chod motoru
  • Ztráta energie

Kromě zapalovacích svíček mohou vynechávání válců způsobit také zastaralé nebo poškozené zapalovací cívky. Zapalovací cívky jsou součástí zapalovacího systému odpovědného za přenos vysokého napětí do zapalovacích svíček. Pokud zapalovací cívky nefungují správně, může to vést k problémům se zapalováním a vynechávání zapalování.

Pokud jsou zapalovací svíčky opotřebované nebo vadné cívky, doporučuje se je vyměnit v souladu s doporučeními výrobce vozidla. Pravidelná výměna zapalovacích svíček a kontrola stavu cívek pomůže zabránit vynechávání zapalování válců a také udržovat normální provoz motoru.

Poruchy v palivovém systému

Нарушения в работе топливной системы

Vynechání zapalování může být způsobeno následujícími poruchami v palivovém systému:

  1. Ucpané trysky vstřikování paliva. Kvůli nahromadění nečistot nebo jiných nečistot nemusí vstřikovače fungovat spolehlivě, což má za následek neúplné spalování paliva a vynechávání zapalování.
  2. Vadné palivové čerpadlo. Pokud palivové čerpadlo neposkytuje dostatečný tlak do systému, může být dodávka paliva nedostatečná. To může vést k neúplnému spalování paliva a vynechání zapalování.
  3. Porucha regulátoru tlaku paliva. Regulátor tlaku je zodpovědný za udržování určitého tlaku paliva v systému. Pokud regulátor nefunguje správně, tlak může být příliš nízký, což způsobuje problémy se zapalováním.
  4. Ucpaný palivový filtr. Pokud se palivový filtr ucpe, může dojít k vynechání zapalování v důsledku nedostatečné dodávky paliva do válců.
ČTĚTE VÍCE
Ruční leštění – základní nástroje a techniky pro zlepšení vzhledu povrchu

K odstranění poruch v palivovém systému je nutné provádět pravidelnou údržbu. Doporučuje se vyčistit vstřikovače, vyměnit palivový filtr a zkontrolovat činnost palivového čerpadla a regulátoru tlaku paliva. Pokud jsou zjištěny jakékoli poruchy, doporučuje se kontaktovat odborníka za účelem odborné opravy nebo výměny vadných dílů.

Video:

✅ Příčina selhání zapalování na 2114

Grant troites, selže, existuje řešení!

Selhat