Nejprve je třeba objasnit, že mluvíme o autech s vybavením plynových lahví, ve kterých jsou dva zdroje paliva – plyn a benzín. To vám umožní ušetřit na nákladech a vybrat si nejziskovější možnost pro konkrétní situaci. Obvykle se přepínání provádí ručně, ale některé systémy umožňují automatické přepínání v závislosti na zatížení a rychlosti.
Nyní se vraťme k hlavní otázce: je možné přejít z plynu na benzín na cestách?
Oficiálně tato možnost není poskytována a v návodech k obsluze pro vozy s plynovým zařízením je uvedeno, že přepínání by mělo být prováděno pouze při parkování. To je způsobeno skutečností, že při sepnutí systému může dojít ke krátkému přerušení palivového okruhu, což může vést ke ztrátě výkonu a přerušení chodu motoru. Kromě toho může být ohrožena bezpečnost provozu, pokud se motor na silnici náhle zastaví.
Výhody a nevýhody plynových a benzínových motorů
- Výhody plynových motorů:
- Hospodárný. Plynové motory mají obvykle nižší cenu za jednotku paliva ve srovnání s benzínem.
- Šetrnost k životnímu prostředí. Plyn je čistší palivo, které snižuje emise škodlivých látek a škodlivých částic.
- Dlouhá životnost. Plynové palivo je pro motor méně agresivní, což může prodloužit jeho životnost.
- Nižší hustota energie. Stlačený plyn obsahuje méně energie než benzín, takže plynový motor může být méně výkonný.
- Omezená infrastruktura. Ne všechny oblasti mají čerpací stanice plynu, což může omezit vaši schopnost používat toto palivo.
- Další výdaje. Instalace plynového zařízení vyžaduje určité náklady a jeho udržování v provozuschopném stavu.
- Vysoká hustota energie. Benzín obsahuje více energie na jednotku objemu, což může zajistit vyšší výkon motoru.
- Široká dostupnost. Benzín je nejběžnějším typem paliva a je dostupný téměř všude.
- Snadnost použití. Natankovat do auta benzín je jednodušší a rychlejší než natankovat benzín.
- Vyšší provozní náklady. Cena benzínu je obvykle vyšší než cena plynu, což může vést k vyšším nákladům na palivo.
- Velké emise škodlivých látek. Benzínové motory mohou být méně ekologické kvůli vyšším emisím škodlivých látek.
Volba mezi plynovým nebo benzinovým motorem závisí na konkrétních podmínkách a preferencích majitele vozu. Při výběru byste měli vzít v úvahu ekonomiku, snadnost tankování, dostupnost infrastruktury pro tankování a ekologické aspekty. Za připomenutí stojí také možnost přepnout vůz z plynu na benzín a naopak, což vám umožní zvolit nejúčinnější provozní režim motoru v různých podmínkách.
Rozdíly mezi benzínovými a benzínovými motory
Plynové a benzínové motory se liší nejen palivem, které používají, ale také některými dalšími vlastnostmi provozu a provozu. Podívejme se na hlavní rozdíly mezi benzínovými a benzínovými motory.
1. Palivo
Hlavním rozdílem mezi benzínovými a benzínovými motory je samozřejmě použité palivo. Plynový motor používá zkapalněný plyn, který je obvykle ekonomičtější a levnější než benzín. Plynové zařízení však vyžaduje určité náklady na instalaci a údržbu, které mohou být znatelně vyšší než u běžného benzínového motoru.
2. Výkonové a tažné charakteristiky
Plynové a benzínové motory mohou mít různé výkonové a trakční charakteristiky. Benzinové motory mají obvykle vyšší výkon a výkon, což je činí preferovanými pro sportovní a vysoce výkonná auta. Moderní plynové systémy se však staly pokročilejšími a mohou dosahovat podobných hodnot výkonu jako benzínové motory.
Důležité upozorněníže výrobci automobilů navrhují motory s ohledem na konkrétní druh paliva. Pokud tedy uvažujete o přestavbě vozu z benzínového na plynový motor, je důležité obrátit se na odborníka, aby zohlednil možná technická omezení a změny vlastností vozu.
Výběr mezi benzínovým nebo plynovým motorem nakonec závisí na vašich individuálních potřebách a schopnostech. Oba typy motorů mají své výhody i nevýhody, proto je důležité před rozhodnutím pečlivě prostudovat jak technické, tak ekonomické aspekty.
Dá se za jízdy přepnout z plynu na benzín a zpět?
Přechod z plynu na benzín a zpět za jízdy je ve většině případů nepřijatelný a nebezpečný. Za prvé je to způsobeno konstrukcí a provozem motoru automobilu. Plynové zařízení a systém vstřikování benzínu mají různé parametry a vyžadují různé provozní režimy. Přechod z plynu na benzín nebo naopak za jízdy může způsobit poruchu a poškození motoru.
Za druhé, přepínání paliva na cestách může být nebezpečné. Při přechodu z plynu na benzín nebo naopak dojde ke krátké pauze, když je motor v režimu přechodu z jednoho paliva na druhé. V tomto okamžiku může dojít k nedostatku výkonu a náhlé změně výkonu vozidla, což může vést ke ztrátě kontroly nad vozem a nehodě na silnici.
Pokud je nutné přejít z jednoho druhu paliva na druhý, doporučuje se zastavit vůz na bezpečném místě a přepínat až po úplném zastavení motoru. V tomto případě je eliminováno riziko selhání motoru a nouzové situace na silnici.
Video:
PLYN PRO AUTO. 90% TO NEVÍ
MOTOR SE NEPŘEPÍNÁ NA LPG GAS4 Poruchy Analýza problémů JE TO SNADNÉ
HBO 2. Jak správně přejít z benzínu na plyn v karburátorovém autě a naopak z plynu na benzín?