Baterie jsou nedílnou součástí automobilové techniky. Poskytují energii pro provoz vozu a všech elektrických zařízení v něm. Ale jak naplníte baterii kyselinou? Pojďme se na tento proces podívat blíže.

Baterie se dobíjí pomocí olověných-kyslíkových baterií, které jsou nejrozšířenější. Skládají se z elektrolytu – kyseliny sírové, která hraje hlavní roli v procesu nabíjení a vybíjení.

Baterie se doplňuje nalitím kyseliny sírové do jejích jednotlivých přihrádek. K tomu se otevírají speciální víka, pod kterými jsou otvory pro nalévání kyseliny. Před doplněním by měla být baterie umístěna na rovnou plochu a ujistěte se, že je zcela odpojena.

Jak se kyselina přidává do baterie?

Как происходит заливка кислоты в аккумулятор?

Než začnete plnit, musíte baterii na tento proces připravit. K tomu je sklo používané v bateriích nejprve ošetřeno speciálními roztoky. Baterie se poté omyje vodou, aby se odstranily všechny zbývající čisticí prostředky a prachové částice.

Fáze nalévání kyseliny do baterie:

Этапы заливки кислоты в аккумулятор:

  1. Příprava kyselého roztoku. K tomu se ve speciálních nádobách mísí destilovaná voda a koncentrovaná kyselina sírová. Výsledný roztok musí mít určitou koncentraci kyseliny, která je nutná pro provoz baterie.
  2. Naplnění baterie roztokem. Po obdržení požadovaného roztoku kyseliny jde na speciální linku, kde se baterie naplní. To se provádí pomocí speciálních nástavců kombinovaných s každým prvkem baterie.
  3. Pulzní zaplavení. Po naplnění baterie roztokem dojde k pulznímu plnění. Jedná se o proces, při kterém se kyselý roztok nedodává do baterie v rovnoměrných částech, ale v pulzacích, což umožňuje lépe vyplnit všechny dutiny a eliminovat možné vzduchové kapsy.
  4. Distribuce kyselin. Po naplnění jsou baterie ponechány na speciálním stole pro distribuci kyseliny. Během tohoto procesu je kyselina rovnoměrně distribuována v článcích baterie.

Po dokončení plnění je baterie nakonec zkontrolována na těsnost a shodu s technickými požadavky. Baterie pak přechází do další fáze výroby, kde jsou instalovány kontakty a vodiče nezbytné pro její provoz.

Nalévání kyseliny do baterie je tedy složitý a důležitý proces, který se v továrně provádí na speciálních linkách při dodržení všech bezpečnostních požadavků a technologických norem.

Co je to baterie a proč potřebuje kyselinu?

Baterie se skládají z několika vzájemně propojených článků, ve kterých probíhají elektrochemické reakce. Každý článek se skládá ze dvou elektrod – pozitivní a negativní, oddělených elektrolytem.

ČTĚTE VÍCE
Co je lepší – výměna silentbloků nebo pák – jakou možnost byste si měli vybrat, abyste zlepšili odpružení svého auta?

Proč baterie potřebuje kyselinu?

Kyselina v baterii je hlavním elektrolytem, ​​který se účastní elektrochemických reakcí, ke kterým dochází uvnitř článků. Zajišťuje přenos iontů mezi elektrodami, což umožňuje baterii akumulovat a uvolňovat elektrickou energii.

Hlavní složkou akumulátorové kyseliny je kyselina sírová (H2SO4). Má vysokou koncentraci a charakteristický zápach. Kyselina se nachází uvnitř baterie ve speciálních nádobách zvaných komory. Množství kyseliny v baterii (její kapacita) určuje její pracovní energetický objem.

Během provozu na baterie se kyselina sírová rozdělí na vodíkové ionty (H + ) a sírové kyslíkové ionty (SO4 2- ). Když je baterie nabitá, ionty se přemění zpět na kyselinu sírovou, která jí umožňuje obnovit její energii.

Baterie obvykle vyžadují doplňování kyseliny v průběhu času, protože se část z ní odpaří. Majitelům automobilů se proto doporučuje pravidelně kontrolovat hladinu kyseliny a v případě potřeby dolévat destilovanou vodu nebo speciální elektrolyt pro udržení jeho výkonu.

Baterie tedy vyžaduje kyselinu k provádění elektrochemických reakcí, které jí umožňují ukládat a uvolňovat elektrickou energii.

Proces nalévání kyseliny do baterie

Процесс заливки кислоты в аккумулятор

Než zahájíte proces plnění kyselinou, musíte se ujistit, že baterie je v bezpečném stavu a má také otevřené uzávěry nebo víčka s místy pro plnění.

Prvním krokem procesu je příprava kyseliny. Kyselý roztok se obvykle skládá z kyseliny sírové (H2SO4) a destilované vody. Poměry směsi závisí na typu baterie a jejích požadavcích na koncentraci elektrolytu.

Po přípravě kyseliny by měly být použity ochranné prostředky, jako jsou rukavice a brýle, aby byla zajištěna bezpečnost při práci s kyselinou. Kyselina se poté pomalu a opatrně nalévá do baterie podle pokynů výrobce.

Je důležité dbát na správné pořadí nalévání kyseliny do různých bateriových přihrádek. Proces obvykle začíná nalitím kyseliny do primárních článků baterie. Kyselina se pak nalije do sekundárních buněčných kompartmentů nebo do sekundárních buněčných kompartmentů primárních buněk.

Po doplnění kyseliny je baterie připravena k použití. Je však nutné chvíli počkat, než elektrolyt pronikne dovnitř baterie a zajistí správnou funkci baterie.

Po dokončení procesu plnění kyseliny se musíte ujistit, že jsou všechny přihrádky na baterie těsně uzavřeny a utěsněny. Měli byste také zkontrolovat hladinu kyseliny v baterii a v případě potřeby přidat destilovanou vodu nebo kyselinu.

ČTĚTE VÍCE
Co dělá převodovka a jak ovlivňuje rychlost vozu?

Je důležité si uvědomit, že proces nalévání kyseliny do baterie by měl být prováděn v dobře větraném prostoru v souladu se všemi bezpečnostními opatřeními a pokyny výrobce.

Video:

Baterii jsem oživil sodou, i při -25 točí jako blázen!

Kolik destilované vody přidat do baterie?

Baterie. Nepřidávejte vodu, dokud se nepodíváte na toto video. Velmi častá chyba. #RuslanK