Mnoho majitelů automobilů se potýká s problémem, že když sešlápnou brzdu, auto se začne třást. To může způsobit nejen nepohodlí při jízdě, ale také ovlivnit bezpečnost na silnici. Abychom pochopili, proč k tomuto jevu dochází, je nutné zvážit několik možných důvodů.

Jednou z nejčastějších příčin otřesů při brzdění jsou opotřebené brzdové destičky. Brzdové destičky jsou speciální díly, které při sešlápnutí brzdového pedálu tlačí na brzdový kotouč nebo buben. Při používání automobilu podléhají tření a opotřebovávají se. Pokud destičky dosáhly limitu opotřebení, nemusí poskytovat dostatečné brzdění a mohou způsobit vibrace při sešlápnutí brzdového pedálu.

Chvění vozu při brzdění může být navíc způsobeno opotřebenými brzdovými kotouči nebo nerovnoměrným opotřebením. Brzdové kotouče jsou také během provozu vystaveny značnému namáhání, což může vést k opotřebení a nerovnému povrchu. Při sešlápnutí brzdového pedálu může kotouč „skákat“ přes nerovnosti, což způsobí otřesy celého vozu.

Dalším důvodem třesení při brzdění může být deformace brzdových hadiček. Brzdové hadice jsou určeny k přenosu brzdové kapaliny z hlavního válce na brzdy kol. Pokud jsou hadice opotřebované nebo poškozené, nemusí poskytovat dostatečný průtok brzdové kapaliny, což má za následek nerovnoměrné brzdění a otřesy.

Proč se auto třese, když sešlápnete brzdu?

Почему автомобиль трясется при нажатии на тормоз?

Mnoho majitelů automobilů se potýká s problémem, když se auto začne třást, když sešlápnou brzdu. Tento jev může mít několik příčin, o kterých stojí za to vědět. Podívejme se na ty hlavní:

Odřené/opotřebované brzdové destičky

Потертые/изношенные тормозные колодки

Jedním z hlavních důvodů, proč se vaše auto při brzdění třese, jsou opotřebené brzdové destičky. Destičky mohou být opotřebované nebo nepravidelně tvarované, což má za následek nerovnoměrné uchycení brzdového rotoru. Výsledkem je, že když sešlápnete brzdu, auto se začne třást.

Deformovaný brzdový kotouč

Деформированный тормозной диск

Zkroucený brzdový rotor může také způsobit, že se vaše auto bude třást, když použijete brzdy. V důsledku přehřátí nebo mechanického poškození může dojít k deformacím. Nesprávná geometrie kotoučů vede k nerovnoměrné přilnavosti brzdových destiček a chvění vozu při brzdění.

Kromě těchto hlavních důvodů může být chvění vozu při sešlápnutí brzd spojeno i s dalšími faktory, jako jsou: nevyvážená kola, opotřebené kulové čepy, problémy s odpružením atd. Pokud máte podobný problém, je doporučeno kontaktovat specialista na opravy, diagnostiku a odstraňování závad.

ČTĚTE VÍCE
Je nutné zahřívat motor auta v zimě a v létě - pravda o zbytečném zvyku

Známky opotřebení brzdových destiček:

Следы износа тормозных колодок:

Když použijete brzdy, vaše vozidlo může zaznamenat otřesy a vibrace, což může znamenat opotřebené brzdové destičky. Podložky mohou při používání vykazovat známky opotřebení, které mohou být viditelné na samotné podložce. Typicky lze známky opotřebení vidět jako pruh nebo důlkový povrch na destičce v místě, kde se dotýká brzdového rotoru.

Příčiny známek opotřebení:

Причины следов износа:

Známky opotřebení brzdových destiček se mohou objevit z různých důvodů. Možnými příčinami může být nesprávné seřízení brzd, použití nekvalitních destiček, nesprávné používání vozidla nebo nadměrné brzdění.

Jak se vypořádat se známkami opotřebení:

Pokud existuje podezření, že jsou brzdové destičky opotřebované, je nutné je včas vyměnit. Pravidelná kontrola stavu destiček a jejich výměna včas pomůže vyhnout se vážným problémům s brzdovým systémem automobilu. Pro správný výběr kvalitních podložek a výměnu se doporučuje kontaktovat specialisty.

Známka opotřebení Doporučení
Pruhy na polštářcích Vyměňte podložky
Zkorodovaný povrch Vyměňte podložky
Snížená tloušťka Vyměňte podložky

Uvolnění brzdových kotoučů:

Jednou z příčin problémů při brzdění může být nerovnoměrné opotřebení brzdových destiček a tvorba nerovností na kotoučích. V důsledku toho se brzdové destičky mohou přilepit na rotory a způsobit vibrace při použití brzd.

Pro uvolnění brzdových kotoučů se doporučuje použít následující metody:

metoda popis
Foukání disků horkým vzduchem Tato metoda umožňuje odstranit nánosy ledu a sněhu, které se mohou na povrchu kotoučů tvořit v důsledku nízkých teplot.
Odvzdušnění brzdového systému Odvzdušnění brzdového systému může pomoci vyčistit vzduchové kapsy a vrátit brzdy k normální funkci.
Kontrola a čištění brzdových mechanismů Během odbrzdění se doporučuje zkontrolovat a případně vyčistit brzdové mechanismy, aby nedošlo k zadření a tření.

Je důležité si uvědomit, že uvolnění brzdových kotoučů je složitý postup, který se doporučuje provádět pouze zkušeným odborníkům. Nesprávné uvolnění brzd nebo nesprávná údržba brzd může způsobit vážné poškození brzdového systému a zvýšit riziko nehody.

Systém pohonu vozidla:

Převodovka motoru plní funkci řazení rychlostních stupňů v závislosti na rychlosti a jízdním režimu. Umožňuje přenést potřebný točivý moment z motoru na kola. Hnací hřídel zase přenáší točivý moment z převodovky na zadní nebo přední nápravu vozidla.

ČTĚTE VÍCE
Jak přesně identifikovat vadné těleso ventilu automatické převodovky

Diferenciály jsou klíčovými součástmi hnacího systému a umožňují přenos točivého momentu na obě zadní nebo přední kola. Vyrovnávají rozdíl v čase a rychlosti otáčení kola, což zajišťuje plynulejší a stabilnější pohyb.

Hnací hřídele přenášejí točivý moment z diferenciálů na kola vozidla. Zajišťují optimální rozložení síly a stabilitu při brzdění nebo akceleraci.

Nesprávně fungující hnací systém může způsobit otřesy vozidla při použití brzd. Například opotřebené nebo zlomené diferenciály nebo hnací hřídele mohou způsobit nerovnoměrné rozložení síly na kola, což má za následek vibrace. Také problémy s převodovkou motoru mohou způsobit abnormální spojku a chvění při brzdění.

Video:

PROČ SE PO STISKNUTÍ BRZDOVÉHO PEDÁLU OTÁČKY MOTORU ZVYŠUJÍ NEBO klesají?

Bití při brzdění / Proč bubnují brzdové kotouče?

Tlučení a vibrace při brzdění. Jaký je důvod? 4K