Trubka mezichladiče je jednou z důležitých součástí posilovacího systému motoru. Je zodpovědný za chlazení stlačeného vzduchu vstupujícího do válců. Někdy však lze v potrubí mezichladiče najít stopy oleje. To může způsobit obavy majitelů automobilů, protože porucha mezichladiče může vést k vážným následkům.

Pro výskyt oleje v potrubí mezichladiče může být několik důvodů. Jedním z nich je příliš vysoký tlak v systému přívodu vzduchu. Při zvýšeném tlaku může stlačený vzduch proniknout do olejového systému a zanechat stopy oleje v potrubí mezichladiče.

Dalším možným důvodem je opotřebení nebo poškození těsnění turbíny. Pokud je turbína poškozena nebo jsou opotřebovaná těsnění, může z nich unikat olej do potrubí mezichladiče. Olej se také může dostat do mezichladiče v případě úniku oleje ze skříně turbíny.

Vliv oleje v potrubí mezichladiče

Влияние масла в патрубке интеркулера

Přítomnost oleje v potrubí mezichladiče může být známkou poruchy nebo nekonzistence některých prvků systému, což může mít negativní důsledky pro provoz motoru automobilu. V tomto článku se podíváme na to, jaký vliv může mít olej v potrubí mezichladiče a na možné důvody jeho vzhledu.

Důvody pro výskyt oleje v potrubí mezichladiče

Jedním z důvodů výskytu oleje v potrubí mezichladiče je nesprávná činnost systému mazání motoru. Jsou možné následující poruchy:

Porucha popis
Opotřebovaná nebo poškozená těsnění nebo těsnění Poškozená těsnění nebo těsnění mohou způsobit únik oleje do potrubí mezichladiče.
Porucha těsnění dříku ventilu Pokud jsou těsnění dříku ventilu opotřebovaná nebo poškozená, může se olej dostat do ventilačního systému motoru a do potrubí mezichladiče.
Opotřebení těsnění pístních kroužků Když se těsnění pístních kroužků opotřebuje, může se olej dostat do spalovacích komor a poté do potrubí mezichladiče

Vliv oleje v potrubí mezichladiče

Влияние масла в патрубке интеркулера

Přítomnost oleje v potrubí mezichladiče může vést k následujícím negativním důsledkům:

  • Zhoršení tepelného metabolismu
  • Poškození vzduchového chladicího systému
  • Kontaminace sacího systému a usazeniny uhlíku
  • Mezichladič zanesený usazeninami oleje

Zhoršení tepelné výměny může vést k přehřátí motoru a neúčinnému provozu. Poškození vzduchového chladicího systému může způsobit předčasné opotřebení některých součástí motoru. Znečištění sacího systému a tvorba karbonových usazenin může vést ke špatnému výkonu motoru, nestabilitě a ztrátě výkonu. Zanesení mezichladiče olejovými usazeninami může vést ke snížení jeho účinnosti a poklesu plnicího tlaku.

ČTĚTE VÍCE
Jak systém ECU určuje časování zapalování a jak ovlivňuje výkon motoru

Přítomnost oleje v potrubí mezichladiče je tedy známkou možné poruchy nebo nesouladu prvků systému. Pravidelné kontroly a včasné odstranění problému udrží motor v optimálním stavu a zabrání vážným následkům.

Důvody pro vzhled oleje

Vzhled oleje v potrubí mezichladiče může být způsoben několika důvody:

1. Problémy s turbodmychadlem

1. Проблемы с турбокомпрессором

Jedním z možných důvodů výskytu oleje v potrubí mezichladiče jsou problémy se samotným turbodmychadlem. Například poškození O-kroužků nebo těsnění může umožnit pronikání oleje do potrubí.

2. Vysoký tlak oleje

Dalším důvodem může být vysoký tlak oleje v systému. Při zvýšeném tlaku může olej proniknout do potrubí mezichladiče přes příliš tenké nebo oslabené těsnění.

3. Systém větrání klikové skříně

Nesprávný provoz ventilačního systému klikové skříně může také vést k výskytu oleje v potrubí mezichladiče. Pokud ventilační systém nefunguje správně, může se do potrubí dostat olej a smísit se se vzduchem, který prochází mezichladičem.

4. Potrubí mezichladiče je vadné

Někdy může únik nebo poškození potrubí mezichladiče vést k úniku oleje. Malé praskliny nebo proražení se mohou stát místy, kde může olej protékat do potrubí.

Nalezení oleje v potrubí mezichladiče může být známkou různých problémů v systému, proto se doporučuje kontaktovat odborníka, aby diagnostikoval a opravil problém.

Možné důsledky

Возможные последствия

Přítomnost oleje v potrubí mezichladiče může vést k vážným problémům s provozem motoru a dalších systémů vozidla. Zde jsou některé možné důsledky tohoto jevu:

1. Ztráta výkonu motoru

Pokud je v mezichladiči olej, může být problém s jeho chlazením. Olej se může dostat na chladicí plochy mezichladiče a způsobit ucpání průduchů. To má za následek nedostatečné chlazení vzduchu vstupujícího do motoru, což může následně vést ke ztrátě výkonu a špatnému výkonu motoru.

2. Zvýšená spotřeba oleje

2. Повышенный расход масла

Když se olej dostane do mezichladiče, jeho spotřeba se může zvýšit. Olej se může mísit se vzduchem a vstupovat do spalovacího systému. To může způsobit jeho rychlé opotřebení a častou výměnu. To následně zvyšuje celkovou spotřebu oleje vozidla.

3. Poškození jiných systémů vozidla

3. Повреждение других систем автомобиля

Olej vnikající do potrubí mezichladiče může proniknout do jiných systémů vozidla a způsobit poškození. Olej se může například dostat do chladicího systému nebo sacího potrubí a způsobit ucpání nebo poškození. To může vést k vážnému poškození a nákladným opravám.

ČTĚTE VÍCE
Který motor je lepší vybrat pro vaše Subaru - benzín nebo nafta?

Pozorná pozornost ke stavu potrubí mezichladiče a jeho včasná údržba pomůže vyhnout se těmto problémům a zachovat integritu a spolehlivost celého systému vozidla.

Způsoby, jak zabránit

Способы предотвращения

Aby se zabránilo vniknutí oleje do potrubí mezichladiče, je třeba provést následující opatření:

1. Kontrola a údržba mazacího systému

Systém mazání motoru by měl být pravidelně kontrolován a udržován, včetně výměny oleje a filtrů v souladu s doporučeními výrobce vozidla. Pravidelné výměny oleje pomohou zabránit tvorbě usazenin a nečistot, které mohou způsobit únik oleje do potrubí mezichladiče.

2. Kontrola stavu turbodmychadla

Stav turbodmychadla a jeho součástí je nutné pravidelně kontrolovat. Pokud je zjištěn únik oleje z turbíny nebo ucpávek, je nutné okamžitě přijmout opatření k odstranění problému. Poškozená turbína může způsobit únik oleje do potrubí mezichladiče.

Kromě toho lze nainstalovat nádobu na zachycování oleje pro sběr odpadního oleje z ventilačního systému klikové skříně. Odlučovač oleje je účinný způsob, jak zabránit hromadění oleje v mezichladiči. Umožňuje oddělit olejové páry od proudu vzduchu a zachycovat olej, přičemž zpět do ventilačního systému převádí pouze vyčištěné plyny.

Dodržování těchto doporučení pomůže zabránit výskytu oleje v potrubí mezichladiče a zajistí efektivnější provoz motoru automobilu.

Video:

TURBÍNA ODCHÁZÍ OLEJ – NEJPRVE ZKONTROLUJTE TOTO.#Jak zkontrolovat turbínu#Turbínový olej#Oilintercooler

Eliminace úniku oleje ze spodní trubky mezichladiče Renault Scenic 3

Top 8 chyb při ovládání turbodieselu! Nikdy je nepouštějte dovnitř!