Vyžínač je nepostradatelným pomocníkem při péči o vaši zahradu nebo trávník. Pomáhá udržovat trávník v perfektním stavu, odstraňuje plevel a suchou trávu. Někdy se však majitelé vyžínačů setkávají s nepříjemným problémem – zastřihovač se při sešlápnutí plynu zadrhává. To může být frustrující a znesnadnit práci. Abyste tomuto problému porozuměli, musíte prozkoumat důvody, proč se zastřihovač může zastavit, když stisknete plyn.

Existuje několik možných příčin tohoto problému. Za prvé, příčinou může být ucpaný vzduchový filtr. Filtr může být znečištěný prachem nebo nečistotami, které brání normálnímu proudění vzduchu. Výsledkem je, že motor trimru nedostává dostatek kyslíku, což vede k jeho zablokování při stisknutí plynu. Pravidelné čištění a výměna vzduchového filtru může tento problém vyřešit.

Za druhé, možným důvodem zastavení trimru při stlačení plynu může být znečištění karburátoru. Pokud benzín obsahuje nečistoty nebo vlhkost, může se usadit a ucpat průchody karburátoru. To vede k nesprávnému přívodu paliva a v důsledku toho k zastavení vyžínače při zvýšení rychlosti. Tento problém může pomoci vyřešit čištění karburátoru pomocí speciálních přípravků nebo výměna jeho částí.

Za třetí, příčinou zastavení zastřihovače může být vadná zapalovací svíčka. Pokud je zapalovací svíčka opotřebovaná nebo znečištěná, nemusí být schopna správně zapálit palivo a vzduch. Výsledkem je, že motor začne zhasínat, když sešlápnete plyn. Výměna zapalovací svíčky a pravidelná údržba přispívá ke stabilnímu provozu zastřihovače a odstraňuje tuto poruchu.

Důvody zastavení vyžínače

Причины глохновения триммера

Zablokování trimru při sešlápnutí plynu může být způsobeno různými důvody. Podívejme se na nejběžnější z nich:

  1. Nesprávné seřízení karburátoru. Karburátor si můžete seřídit sami nebo se obrátit na odborníka.
  2. Palivový systém je ucpaný. Zkontrolujte filtr palivové hadice a v případě potřeby jej vyčistěte.
  3. Problémy se zapalováním. Zkontrolujte zapalovací svíčku, zda v ní nejsou usazeniny nebo poškození. Zkontrolujte také vodiče a zapalovací cívku.
  4. Nízká kvalita paliva. Používejte pouze kvalitní palivo se správným poměrem paliva a oleje.
  5. Poškozená míchací nádrž. Zkontrolujte stav směšovací nádrže a v případě potřeby ji vyměňte.
  6. Poškozený vzduchový filtr. Zkontrolujte vzduchový filtr a vyměňte jej, pokud je poškozený nebo velmi znečištěný.
  7. Problémy s mazacím systémem. Zkontrolujte mazací systém, abyste se ujistili, že správně maže motor.
ČTĚTE VÍCE
Co dělat, když jste na Ukrajině poškrábali cizí auto

Pokud se zastřihovač po zkontrolování výše uvedených důvodů nadále zasekává, když sešlápnete plyn, doporučujeme kontaktovat odborníka pro diagnostiku a opravu.

Nesprávné nastavení karburátoru

Неправильная регулировка карбюратора

Pokud se trimr při sešlápnutí plynu zastaví, může být příčinou nesprávné seřízení karburátoru. Karburátor je zodpovědný za směs vzduchu a paliva, která vstupuje do motoru. Pokud není směs správně nastavena, motor se může zastavit.

Chcete-li nastavit karburátor, musíte se řídit pokyny výrobce trimru. V zásadě ladění karburátoru zahrnuje nastavení tří šroubů:

Šroub XX Jméno Jmenování
1 Šroub XX Úprava přívodu paliva
2 Šroub XX Nastavení přívodu vzduchu
3 Šroub XX Nastavení volnoběžky

Nastavení karburátoru by mělo být provedeno v dobře větraném prostoru po vyčištění prostoru od hořlavých materiálů. Je potřeba hlídat otáčky motoru a seřídit karburátor tak, aby motor běžel stabilně a nezasekával se při sešlápnutí plynu.

Pokud není karburátor správně seřízen, motor může běžet nepravidelně, být příliš bohatý nebo příliš chudý, což ovlivní výkon motoru a může způsobit jeho zhasnutí, když šlápnete na plyn. Správné seřízení karburátoru je důležitou součástí údržby trimru a umožňuje jeho provoz bez poruch a problémů.

Ucpaný palivový systém

Засорение топливной системы

Palivový systém trimru se skládá z palivové nádrže, palivového filtru, karburátoru a palivového potrubí, které spojuje všechny tyto součásti. Pokud je palivový systém ucpaný, může dojít k nesprávnému promíchání paliva a vzduchu, což má za následek nedostatek paliva, když šlápnete na plyn.

Jedním z důvodů ucpaného palivového systému může být použití nekvalitního paliva. Pokud palivo obsahuje nečistoty nebo nečistoty, mohou se usadit v palivovém systému a narušovat normální tok paliva.

Další příčinou zablokování může být použití starého paliva. Pokud se zastřihovač delší dobu nepoužívá, palivo se může spálit nebo vyschnout a tvořit usazeniny v palivovém systému.

Chcete-li vyřešit problém s ucpaným palivovým systémem, musíte vyčistit všechny jeho součásti. Prvním krokem může být vyčištění palivové nádrže a výměna paliva. Dále byste měli vyčistit nebo vyměnit palivový filtr, který může být ucpaný nečistotami.

Pokud po vyčištění palivového systému stále dochází k zablokování, možná budete muset nechat opravit karburátor nebo vyměnit díly.

ČTĚTE VÍCE
Jak vybrat nejlepší těsnicí prostředek na pneumatiky pro vaše auto

Abyste se v budoucnu vyhnuli problémům s ucpáním palivového systému, doporučuje se používat pouze kvalitní palivo, neskladovat jej po dlouhou dobu a pravidelně udržovat zastřihovač.

Níže uvedená tabulka uvádí některé možné příčiny a řešení ucpaného palivového systému:

důvod Náprava
Použití nekvalitního paliva Výměna paliva a čištění palivového systému
Staré palivo Výměna paliva a čištění palivového systému
Ucpaný palivový filtr Čištění nebo výměna palivového filtru
Vadný karburátor Profesionální údržba nebo výměna karburátoru

Špatná kvalita paliva

Плохое качество топлива

Příčinou problému se zasekáváním trimru při sešlápnutí plynu může být špatná kvalita použitého paliva. Když se do motoru vyžínače dostane nekvalitní palivo, může to vést k různým problémům, včetně zastaveného motoru.

Problémy spojené se špatnou kvalitou paliva

Проблемы, связанные с плохим качеством топлива

  • 1. Špatná kvalita paliva může vést k tvorbě usazenin a nečistot v palivovém systému zastřihovače. To může ztížit průchod paliva a způsobit, že motor nebude správně fungovat.
  • 2. Nekvalitní palivo může obsahovat nečistoty, které je třeba odfiltrovat, ale pokud filtry nevyčistí palivo správně, může to způsobit zhasnutí motoru.
  • 3. Nesprávné poměry směsi paliva a vzduchu mohou být způsobeny i používáním nekvalitního paliva. Pokud je směs nesprávná, motor se může přehřát nebo nedostane potřebné množství paliva, aby správně fungoval.

Aby se předešlo problémům spojeným se špatnou kvalitou paliva, doporučuje se používat pouze kvalitní palivo, které splňuje doporučení výrobce zastřihovače. Také byste měli pravidelně čistit a udržovat palivový systém včetně filtrů a karburátoru, abyste zabránili tvorbě usazenin.

Video:

Sekačka se při sešlápnutí plynu dusí a zastaví – příčiny a řešení

Dáváte plyn a vyžínač se zastaví? Podívejte se do benzinové nádrže!

Plynový vyžínač se při sešlápnutí plynu zastaví a při sečení nevyvine rychlost.