Dvojitá mokrá spojka – Jedná se o přenos točivého momentu z motoru na kola vozu pomocí speciálního systému sestávajícího ze dvou spojek a spojky měniče točivého momentu. Tento systém zajišťuje rychlejší a plynulejší řazení a efektivnější využití výkonu motoru.

První spojka přenáší točivý moment z motoru na spojku měniče točivého momentu, což usnadňuje pohyb vozidla při nízkých rychlostech a zajišťuje plynulou akceleraci. Druhá spojka je zodpovědná za přenos točivého momentu z měniče točivého momentu na hnací hřídele kol a zajišťuje, že řazení probíhá historicky správným způsobem.

Dvojitá mokrá spojka je jedním z nejoblíbenějších typů převodovek používaných v moderních autech. Zajišťuje plynulé a rychlé řazení, zvyšuje efektivitu a ovladatelnost vozidla a zlepšuje jízdní komfort.

Dvojitá mokrá spojka: jak to funguje a proč je to tak důležité

Двойное мокрое сцепление: как это работает и почему так важно

Jedním z hlavních důvodů, proč jsou dvojité mokré spojky důležitou součástí moderních automobilů, je jejich schopnost poskytovat efektivnější přenos výkonu a zvýšený komfort při řazení.

Když se používá jeden rychlostní stupeň, druhý rychlostní stupeň je již připraven na další řazení. Při řazení pracuje spojkový systém synchronně: jedna spojka se uvolní a druhá sepne, což zajišťuje tiché a plynulé řazení.

Dvojitá mokrá spojka má obvykle dvě mokré spojky, které jsou v olejové lázni pro snížení tření a chlazení. To umožňuje spojkám pracovat ve vysokých otáčkách bez přehřívání nebo opotřebení, což zlepšuje životnost celého systému.

Jednou z vlastností dvojité mokré spojky je schopnost provádět rychlé a plynulé řazení i při vysokých otáčkách motoru. To umožňuje ovladači automatické převodovky zvolit optimální rychlostní stupeň pro určité jízdní podmínky, což zlepšuje spotřebu paliva a celkový výkon vozidla.

Je důležité poznamenat, že dvojité mokré spojky jsou užitečné zejména pro vozy s vysokým výkonem a sportovním výkonem. Umožňuje rychlý a přesný přenos výkonu na kola a zlepšuje celkovou jízdní dynamiku.

Výsledkem je, že dvojitá mokrá spojka poskytuje účinný a spolehlivý systém přenosu síly ve vozidle. Kombinace dvou spojek a pružného ovládání výrazně zlepšuje dynamiku jízdy, spotřebu paliva a komfort při hladkém řazení. Tato technologie je důležitou součástí moderních automobilů a v průběhu času se neustále vyvíjí.

ČTĚTE VÍCE
Jak připojit a vyslat obraz z telefonu do TV přes USB bez zbytečných drátů a nastavování

Představujeme koncept dvojité mokré spojky

Представление концепции двойного мокрого сцепления

Koncepce dvojité mokré spojky je založena na použití dvou nezávislých spojek, které pracují paralelně, jedna pro liché převody a druhá pro sudé převody. Každá spojka má svou vlastní sadu převodů, což umožňuje prakticky bezproblémový provoz.

Hlavní výhodou dvojité mokré spojky je rychlé a okamžité řazení. Při řazení se spojkou na jedné straně je druhá spojka již připravena přeřadit na další rychlostní stupeň, čímž se zabrání plýtvání časem a sníží se kolísání otáček motoru.

Dvojitá mokrá spojka navíc zajišťuje hladší a pohodlnější řazení, protože řazení probíhá bez snížení výkonu motoru nebo ztráty pohonu kol.

Dvojité mokré spojky také poskytují lepší spotřebu paliva tím, že vám umožňují zvolit nejúčinnější rychlostní stupeň v kteroukoli danou chvíli. Také snižuje opotřebení spojky a prodlužuje životnost spojky tím, že rovnoměrně rozkládá zatížení mezi obě spojky.

Celkově je koncept dvojité mokré spojky inovativním a efektivním řešením převodovky vozidla, poskytující vysoký výkon, komfort a účinnost.

Výhody údržby dvojité mokré spojky

Преимущества обслуживания двойного мокрого сцепления

1. Rychlé a hladké řazení

1. Быстрая и плавная переключаемость передач

DMS poskytuje téměř okamžité změny převodových stupňů a hladký přechod mezi nimi. Vzhledem k tomu, že jedna spojka již může být rozpojena, když se druhá začne zapojovat, jsou eliminovány prodlevy a škubání, které trápí tradiční spojkové systémy.

2. Účinnost a úspora paliva

2. Эффективность и экономия топлива

Díky okamžitému řazení a nižším energetickým ztrátám spojeným s rozjezdem a změnou převodových stupňů poskytuje VMC vyšší účinnost a spotřebu paliva ve srovnání s tradičními spojkovými systémy.

Výhody Dvojitá mokrá spojka Tradiční spojka
Rychlé řazení (Tj.
Hladký přechod mezi převody (Tj.
Vysoká účinnost a úspora paliva (Tj.

V důsledku toho se dvojitá mokrá spojka stává spolehlivým převodovým systémem, který zlepšuje dynamický výkon vozidla a šetří palivo.

Video:

Jak funguje manuální převodovka? Celý bod za 6 minut

Dvojitá mokrá spojka. Náhrada za Hyundai Santa Fe 2021

Princip fungování DSG boxu (DSG). Přístroj. Část 2