Startér je nejdůležitější částí motoru automobilu, bez které není možné motor nastartovat. Obvykle se startér snadno používá: řidič jednoduše otočí klíčkem zapalování a motor nastartuje. Někdy se však startér může setkat s problémy, které způsobí, že přestane fungovat. Jednou z nejčastějších příčin selhání startéru je jeho zablokování. V tomto článku se podíváme na to, co může způsobit zablokování startéru a jaká opatření lze přijmout k jeho vyřešení.

Jedním z hlavních důvodů zablokovaného startéru je problém s ozubeným kolem, které je spojeno s kroužkem setrvačníku motoru. Pokud je kroužek setrvačníku nebo ozubené kolo pokryto nečistotami, špínou nebo cizími předměty, může se zaseknout a způsobit zablokování startéru. Je také možné, že se startér může zablokovat v důsledku opotřebení nebo zlomení převodu. V takových případech je nutné zkontrolovat poškození věnce setrvačníku a ozubeného kola a v případě potřeby je vyměnit.

Další častou příčinou zablokování startéru je problém s elektromagnetem. Solenoid je elektromagnetické zařízení, které je zodpovědné za přenos elektrického proudu do startéru. Pokud elektromagnet nefunguje správně kvůli spálené pojistce, přerušené kabeláži nebo z jiných důvodů, startér se může zablokovat. V tomto případě je nutné zkontrolovat činnost elektromagnetu a odstranit závady, které mohou způsobit jeho zablokování.

Běžné příčiny zablokování startéru

1. Slabá baterie

1. Разряд аккумулятора

Jedním z hlavních důvodů zablokování startéru je vybití baterie. Pokud není baterie dostatečně nabitá, startér nebude schopen nastartovat motor. Zkontrolujte nabití baterie a v případě potřeby ji nabijte nebo vyměňte.

2. Poruchy silových obvodů

Dalším důvodem zablokování startéru jsou závady v napájecím obvodu. Pokud jsou poškozené vodiče nebo nesprávné připojení kabelů, startér nemusí fungovat. Zkontrolujte stav napájecího obvodu a v případě potřeby odstraňte zjištěné závady.

To jsou jen některé z možných příčin zablokovaného startéru. Máte-li problémy se startováním vozu, doporučuje se obrátit se na odborníka, aby problém diagnostikoval a odstranil.

Problémy s elektrickým systémem

Проблемы с электрической системой

Problémy s elektrickým systémem mohou být jedním z důvodů, proč se startér zablokuje. Existuje několik možných problémů v elektrickém systému vozidla, které mohou způsobit selhání startéru. Podívejme se na některé z nich:

1. Vybitá baterie

Jednou z nejčastějších příčin zablokování startéru je vybitá baterie. Pokud je napětí baterie příliš nízké, startér nemusí dostat dostatek energie pro nastartování motoru. V takovém případě musíte baterii dobít nebo ji vyměnit.

ČTĚTE VÍCE
Jak vybrat správný zádový polštář do auta pro pohodlnou cestu a snížit zdravotní rizika

2. Poškozené nebo oxidované sloučeniny

Pokud jsou spoje v nabíjecím nebo startovacím systému vozidla poškozeny nebo potaženy oxidem, může to způsobit, že startér nebude správně fungovat. V tomto případě musí být přípojky vyčištěny nebo vyměněny.

3. Přerušené dráty

3. Обрыв проводов

Přerušené vodiče v elektrickém systému mohou také způsobit zablokování startéru. Vodiče mohou shořet nebo prasknout v důsledku nesprávného použití nebo běžného opotřebení. V tomto případě je nutné najít místo zlomu a vyměnit poškozený úsek drátu.

Pokud narazíte na problém se zamykáním startéru, doporučuje se obrátit se na odborníka, aby diagnostikoval a opravil poruchu elektrického systému vozidla.

Vady ve spouštěcím mechanismu

Дефекты в механизме стартера

1. Opotřebované startovací kartáče

1. Износ щеток стартера

Jednou z běžných vad startéru je opotřebení kartáče. Kartáče se používají k vytvoření elektrického kontaktu mezi kotvou spouštěče a vodiči napájecího systému. Když se kartáče opotřebují, může dojít k přerušení kontaktu, což má za následek malý nebo žádný proud. V důsledku toho nemusí být startér schopen nastartovat motor.

2. Poškození hnacího mechanismu

Další závadou, která může blokovat činnost startéru, je porucha hnacího mechanismu. Pohonný mechanismus se skládá z ozubeného hřídele a bendixu. V normálním stavu přenáší hřídel převodovky rotační pohyb na bendix, který zase nastartuje motor. Pokud je však hřídel převodovky zlomený nebo se zasekne bendix, startér nebude schopen přejít do provozního režimu a nastartovat motor.

3. Slabá baterie

3. Разряд аккумулятора

Dalším důvodem problémů se startérem může být vybitá baterie. Pro správnou funkci startéru je potřeba dostatečně silný proud, který zajišťuje nabitá baterie. Pokud je baterie vybitá nebo poškozená, startér nemusí dostat dostatek energie a nemusí být schopen nastartovat motor.

4. Poškození elektromagnetického spínače

Další možnou závadou startéru je poškození elektromagnetického spínače. Tento spínač je zodpovědný za spuštění a zastavení startéru. Pokud je rozbitý nebo poškozený, startér nemusí zapadnout a nemusí být schopen nastartovat motor.

Problémy s baterií

Проблемы с аккумуляторной батареей

Jednou z hlavních příčin problémů s baterií je její opotřebení. V důsledku opakovaného nabíjení a vybíjení baterie časem ztrácí svou kapacitu a nemůže poskytnout dostatečný výkon pro roztočení startéru. V tomto případě je nutné vyměnit baterii za novou baterii odpovídající kapacity.

ČTĚTE VÍCE
Jak určit potřebu výměny oleje ve variátoru na základě najetých kilometrů v kilometrech?

Dalším častým problémem je nesprávné připojení baterie. Pokud nejsou kladné a záporné póly baterie správně připojeny, může to vést k opačnému toku proudu, poškození elektroniky vozidla a selhání baterie. Doporučuje se vždy zajistit správné připojení baterie a případně zkontrolovat její stav.

Problémy s baterií mohou také způsobit teplotní podmínky. Nízké teploty snižují kapacitu baterie a mohou způsobit zamrznutí baterie. Při extrémně nízkých teplotách může být nutné zahřát baterii nebo připojit externí zdroj napájení pro provoz startéru.

Kromě toho může nesprávné použití baterie způsobit její poškození. Například ponechání světlometů nebo jiných elektrických zařízení zapnuté po dlouhou dobu, když motor neběží, může vybít baterii. Také nesprávné používání nabíječky nebo její absence může vést k nedostatečnému nabití baterie a jejímu selhání.

Abyste předešli problémům s baterií, doporučuje se pravidelně kontrolovat její stav a používat vůz tak, abyste minimalizovali zatížení baterie. Důležité je také správné připojení baterie a v případě potřeby další opatření k její ochraně před nepříznivými teplotními podmínkami.

Video:

Toyota Corolla 4A-FE pomalu točí startérem, baterie je nová. Někdy to vůbec nezačne.

Niva netočí startér, vím co mám dělat x264