Brzdový systém – Jedná se o jednu z nejdůležitějších součástí každého auta, která zajišťuje bezpečnost při jízdě. Každý řidič dobře ví, že horké brzdy mohou na silnici způsobit nebezpečné situace. Co když se ale jen jedna strana brzdového kotouče velmi zahřeje, zatímco druhá zůstane studená? V tomto článku se podíváme na hlavní důvody, proč k tomuto problému dochází.

Jednou z nejčastějších příčin přehřívání brzdového kotouče na jedné straně je výroba brzdových destiček. Destičky jsou prvky brzdového systému, které jsou přitlačovány ke kotouči, aby zpomalily rotaci kola. Při dlouhodobém používání nebo intenzivním používání vozidla může dojít k nerovnoměrnému opotřebení povrchu destiček. V důsledku toho se jedna strana podložky může ztenčit nebo mít menší kontaktní plochu s kotoučem. To vede k nerovnoměrnému rozložení síly při brzdění a přehřívání jedné strany kotouče.

Dalším důvodem nerovnoměrného zahřívání brzdového kotouče může být nesprávná činnost brzdového mechanismu. Pokud je například jeden z brzdových válců vadný nebo zaseknutý v uzavřené poloze, bude tato strana brzdového rotoru vystavena velkému zahřívání. K tomu může dojít v důsledku tření, ohnutého nebo ucpaného brzdového třmenu nebo nesprávně nainstalovaného nebo poškozeného brzdového vedení. V takových případech dochází ke ztrátě kontroly nad brzdami, takže je důležité okamžitě kontaktovat odborníka, aby diagnostikoval a odstranil problém.

Důvody nerovnoměrného zahřívání brzdového kotouče na jedné straně

Причины неравномерного нагревания тормозного диска с одной стороны

Nerovnoměrné zahřívání brzdového kotouče na jedné straně může znamenat problémy s brzdovým systémem vozidla. Důvody tohoto jevu jsou možné:

1. Porucha brzdového mechanismu. Pokud je jedna strana brzdového rotoru teplejší než druhá, brzda na této straně nemusí správně fungovat. To může být způsobeno opotřebovanými brzdovými destičkami, zadřením nebo nesprávně nainstalovanými brzdovými součástmi.

2. Nevyváženost brzdného výkonu. Nerovnoměrné zahřívání brzdového kotouče může být způsobeno nerovnováhou brzdné síly na různých kolech vozu. To může být způsobeno nesprávným seřízením brzdového systému, opotřebením komponentů brzdového pohonu nebo jinými důvody spojenými s nevhodným provozem brzdového systému.

3. Nehladký povrch brzdového kotouče. Pokud má povrch brzdového kotouče promáčkliny, škrábance nebo jiné poškození, může dojít k nerovnoměrnému zahřívání. K poškození může dojít v důsledku kolizí, opotřebení nebo nesprávného použití zařízení.

ČTĚTE VÍCE
Obnova motoru po vodním rázu - závěry, doporučení a zkušenosti majitelů

V případě nerovnoměrného zahřívání brzdového kotouče na jedné straně se doporučuje kontaktovat odborníka za účelem kontroly a diagnostiky brzdového systému. Včasné odhalení a odstranění příčin tohoto jevu pomůže udržet správný výkon brzdového systému a zajistit bezpečnou jízdu.

Špatné upevnění brzdového mechanismu

Неправильное крепление тормозного механизма

Jednou z příčin nerovnoměrného zahřívání brzdového kotouče na jedné straně může být nesprávné upevnění brzdového mechanismu. Pokud brzdové destičky nestlačují rotor rovnoměrně na obou stranách, brzdový rotor se zahřeje pouze na jedné straně. K tomu může dojít z následujících důvodů:

Opotřebované díly

Opotřebené nebo poškozené části brzdy mohou vést k nesprávné montáži a vychýlení kotouče. Například opotřebené nebo zdeformované písty brzdového třmenu mohou způsobit nerovnoměrné přitlačení brzdové destičky na rotor.

Uvolněné nebo zlomené spojovací prvky

Слабые или поломанные крепежные элементы

Pokud jsou upevňovací prvky (šrouby, matice atd.) uvolněné nebo poškozené, brzdový třmen se může zdeformovat a nepřichytí se správně ke konci náboje. To bude mít za následek nerovnoměrné zahřívání disku.

Je nutné pravidelně kontrolovat stav brzdového mechanismu a vyměnit opotřebované díly a poškozené upevňovací prvky. Rovněž se doporučuje, abyste se v případě problémů obrátili na odborníka a nepokoušeli se je sami opravit, abyste předešli možnosti dalšího poškození brzdového systému.

Opotřebované nebo poškozené brzdové destičky

Jedním z důvodů, proč se brzdový kotouč na jedné straně zahřívá, může být opotřebení nebo poškození brzdových destiček. Destičky jsou hlavním prvkem brzdového systému automobilu a plní funkci zpomalení nebo zastavení vozu za jízdy.

Destičky se mohou opotřebovat nerovnoměrně, což způsobí přehřátí brzdového kotouče na jedné straně. Příčinou nerovnoměrného opotřebení může být nesprávná montáž destiček, nesoulad jejich parametrů s technickými požadavky a opotřebení dílů brzdového systému, nedodržení provozního řádu vozidla, ale i špatná kvalita materiálů, ze kterých jsou destičky vyrobeny. vyrobeno.

K poškození destiček může dojít v důsledku dlouhodobého používání bez včasné výměny nebo v důsledku vniknutí cizích předmětů do brzdových mechanismů. Vadné destičky neposkytují rovnoměrný tlak na kotouč a vytvářejí dodatečné tření, což vede k přehřátí brzdového kotouče na jedné straně.

Doporučuje se pravidelně kontrolovat stav brzdových destiček a při prvních známkách opotřebení nebo poškození je vyměnit. Měli byste také zvážit přizpůsobení destiček zvolenému typu brzdového kotouče a dalším prvkům brzdového systému, které mohou pomoci zabránit nerovnoměrnému opotřebení a přehřívání.

ČTĚTE VÍCE
Co je flock, vše o oblíbené látce

Nerovnoměrné opotřebení a bolestivý stav brzdového kotouče

Неравномерное изношен и болезненное состояние тормозного диска

Pokud se brzdový rotor na jedné straně zahřeje, může to být způsobeno nerovnoměrným opotřebením a bolavým rotorem. Nerovnoměrné opotřebení může nastat z několika důvodů, jako je nutnost výměny brzdových destiček, problémy s brzdami nebo nesprávná montáž rotoru.

Jedním z důvodů nerovnoměrného opotřebení může být nesoulad v tloušťce brzdového kotouče. Pokud má kotouč nestejnou tloušťku v různých částech kotouče, může to způsobit nerovnoměrné uchycení brzdových destiček a v důsledku toho přehřátí a opotřebení kotouče.

Nesprávná instalace nebo špatný výkon brzd mohou také způsobit nerovnoměrné opotřebení brzdového rotoru. Nesprávně nainstalované nebo vadné brzdy mohou vytvořit nesprávný rotační odpor kotouče, což způsobí jeho přehřátí a opotřebení.

Bolest brzdového rotoru může být způsobena několika faktory, včetně vibrací a přehřívání. K vibracím může dojít v důsledku nedokonalostí na povrchu disku nebo destiček, stejně jako v důsledku deformace disku. Přehřátí může být důsledkem dlouhého používání brzd nebo dlouhého odstavení vozidla.

Nerovnoměrné opotřebení a bolestivost brzdového kotouče jsou vážné problémy, které mohou ovlivnit bezpečnost a výkon vozidla. Pokud jsou tyto problémy zjištěny, doporučuje se kontaktovat odborníka, aby provedl diagnostiku a opravu brzdového systému.

Video:

Brzdy se po výměně destiček zadrhávají – pozor.

Proč se brzdy zasekávají a kotouč se zahřívá? DIY oprava třmenu

NIKDY NEMĚŇTE BRZDOVÉ KOTOUČE, DOKUD NEBUDETE SLEDOVAT TOTO VIDEO