Pneumatiky s hroty и pneumatiky bez hrotů jsou dva typy pneumatik pro automobily používané v různých jízdních podmínkách. Oba typy mají své výhody i nevýhody a výběr mezi nimi závisí na mnoha faktorech.

Pneumatiky s hroty jsou vybaveny hroty, které zvyšují trakci na ledu a sněhu. To se hodí zejména v zimě, kdy může být povrch vozovky velmi kluzký a nebezpečný pro jízdu. Pneumatiky s hroty umožňují vozu lépe se vyrovnat s brzděním a zatáčením a také zlepšují ovladatelnost.

V některých případech však mohou být pneumatiky s hroty zakázány zákonem. Některé země mají omezení na používání pneumatik s hroty kvůli jejich škodlivým účinkům na stav povrchu vozovky. Kromě toho mohou pneumatiky s hroty vytvářet na vozovce další hluk, který může být pro ostatní nepříjemný a porušovat předpisy o znečišťování hluku.

Pneumatiky bez hrotů naproti tomu nemají žádné hroty a poskytují pevnou přilnavost na vozovce. Obvykle se používá na zpevněných cestách a v mírných zimních podmínkách bez ledu nebo sněhu. Pneumatiky bez hrotů jsou tišší a odolnější, protože nedochází k opotřebení hrotů.

Nakonec by výběr mezi pneumatikami s hroty a pneumatikami bez hrotů měl být založen na klimatických podmínkách regionu, zákonných omezeních a vašich preferencích jako řidiče. Při výběru mezi těmito dvěma typy pneumatik je třeba zvážit také kompromisy, jako je hluk a opotřebení. Vaše bezpečnost na silnici by měla být na prvním místě a stav vozovky by měl ovlivnit výběr pneumatik.

Pneumatiky s hroty a bez hrotů: mýty a realita

Шипованная и нешипованная резина: мифы и реальность

Pneumatiky s hroty

Шипованная резина

Pneumatiky s hroty mají kovové hroty, které jsou zabudovány do běhounu pneumatiky. Tyto hřeby poskytují optimální trakci na zledovatělých a zasněžených vozovkách, díky čemuž jsou pneumatiky s hřeby vynikající volbou pro zimní jízdu v ledových podmínkách. Hroty pronikají do povrchu vozovky a vytvářejí dodatečnou trakci, zlepšují brzdný výkon a stabilitu vozidla.

Pneumatiky bez hrotů

Нешипованная резина

Pneumatiky bez hrotů nemají kovové hroty a jsou navrženy tak, aby vytvářely trakci s povrchem vozovky díky speciálnímu složení běhounu a pryže. Poskytuje dobrou ovladatelnost a trakci na zasněženém a mokrém povrchu, ale nemůže se srovnávat s pneumatikami s hroty na zledovatělých silnicích.

Mýtus Realita
Hroty poškozují silnice Moderní hřeby jsou v pneumatice dobře upevněny a nezpůsobují výrazné poškození povrchu vozovky. Navíc v některých zemích jsou hřeby na městských silnicích zakázány, takže nemusí být pro řidiče v těchto oblastech relevantní.
Pneumatiky bez hrotů jsou lepší na zasněžených silnicích Pneumatiky s hroty nabízejí lepší stabilitu na zasněžených silnicích, protože hroty pronikají sněhem a zlepšují trakci. Pneumatiky bez hrotů však mohou také poskytnout dobrou trakci na sněhu, v závislosti na výrobci a typu běhounu.
Pneumatiky bez hrotů poskytují pohodlnější jízdu Pneumatiky bez hrotů mohou být tišší a nabízejí hladší jízdu, ale záleží na výrobci a modelu pneumatiky. Moderní pneumatiky s hroty jsou také mnohem méně hlučné než dříve, takže pohodlí není problém.
ČTĚTE VÍCE
Důsledky zahřívání třmenu automobilu - příčiny a řešení problému

Nakonec výběr mezi pneumatikami s hroty a pneumatikami bez hrotů závisí na vašich potřebách, místních klimatických podmínkách a právních požadavcích. Pokud žijete v oblasti, kde jsou běžné zledovatělé silnice, mohou být lepší volbou pneumatiky s hroty. Jinak mohou být pneumatiky bez hrotů všestrannějším řešením. Bez ohledu na váš výběr je hlavní udržovat pneumatiky v dobrém stavu a vybírat kvalitní modely od spolehlivých výrobců.

Vliv pneumatik s hroty na povrch vozovky

Влияние шипованной резины на дорожное покрытие

Používání pneumatik s hroty na autech ovlivňuje povrch vozovky a může mít pozitivní i negativní důsledky.

Pozitivní účinky pneumatik s hroty jsou patrné v zimních podmínkách, kdy je povrch vozovky pokrytý ledem nebo sněhem. Přítomnost hřebů na gumě umožňuje vozu lepší zůstat na silnici, zvyšuje jeho stabilitu a přilnavost k povrchu vozovky. To výrazně zvyšuje bezpečnost jízdy, zejména na kluzkých plochách.

Je však třeba poznamenat, že pneumatiky s hroty mají negativní dopad na povrch vozovky. Použití hřebů způsobuje poškození asfaltu, zejména v rané a pozdní fázi zimy, kdy tloušťka ledu a sněhu nestačí k plné ochraně povrchu vozovky.

Postupně začnou hroty poškozovat asfalt, což vede ke vzniku prohlubní a výmolů. To zhoršuje stav vozovky a zvyšuje riziko nehod. Proto může být používání pneumatik s hroty na některých úsecích silnic, zejména ve městech, zakázáno.

Výhody Omezení
Zvýšená bezpečnost na kluzké vozovce Poškození povrchu vozovky
Vylepšená přilnavost Zvýšené riziko nehod

Použití pneumatik s hroty na autě má tedy své klady i zápory. V každém konkrétním případě je nutné zohlednit stav povrchu vozovky, dopravní situaci a doporučení a pravidla silničního provozu.

Výhody použití pneumatik bez hrotů

Преимущества использования нешипованной резины

Výhoda popis
1. Tišší jízda Pneumatiky bez hrotů vytvářejí méně hluku na vozovce, což přispívá k pohodlné jízdě pro řidiče i cestující.
2. Lepší přilnavost na mokré vozovce Některé pneumatiky bez hrotů mají speciální dezén, který poskytuje vynikající trakci při jízdě na mokrém a kluzkém povrchu.
3. Hospodárnější využití Pneumatiky bez hrotů se opotřebovávají pomaleji než pneumatiky s hroty, což šetří peníze za výměnu pneumatik.
4. Menší poškození povrchu vozovky Použití pneumatik bez hrotů snižuje riziko poškození asfaltu a chodníků, což má pozitivní vliv na stav vozovek.
5. Více kontroly a stability Pneumatiky bez hrotů poskytují lepší kontrolu nad vozidlem a stabilitu na silnici, zejména při vysokých rychlostech a v horských oblastech.
ČTĚTE VÍCE
Jak využít parkování s kartou Troika a ušetřit čas při hledání volného místa?

Vzhledem k těmto výhodám se pneumatiky bez hrotů stávají stále oblíbenější volbou pro motoristy, zejména v oblastech s mírným klimatem, kde přítomnost hrotů na pneumatikách není tak důležitá.

Kombinované použití pneumatik s hroty a bez hrotů

Совместное использование шипованной и нешипованной резины

Výhody pneumatik s hroty a bez hrotů

Преимущества шипованной и нешипованной резины

Pneumatiky s hroty poskytují vynikající přilnavost na ledu a sněhu. Ostré kovové hroty pronikají ledem a vytvářejí další bod kontaktu s povrchem vozovky, čímž zlepšují brzdný výkon a stabilitu vozidla. Pneumatiky s hroty jsou tedy ideální volbou pro jízdu na zasněžených a zledovatělých vozovkách.

Na druhou stranu pneumatiky bez hrotů nabízejí lepší ovladatelnost a jízdní komfort na suché a mokré vozovce. Poskytuje dobrou trakci na hladkém povrchu vozovky a zajišťuje plynulou a stabilní jízdu.

Možné problémy se sdílením

Потенциальные проблемы при совместном использовании

Kombinované použití pneumatik s hroty a pneumatik bez hrotů může způsobit nerovnováhu v přilnavosti kol k vozovce. Pneumatiky s hroty mají vyšší úroveň přilnavosti na ledu a sněhu než pneumatiky bez hrotů. To může vést k nestabilitě a ztrátě kontroly při brzdění a zatáčení.

Použití smíšené pryže může také vést ke zvýšenému opotřebení pneumatik a nerovnoměrnému opotřebení běhounu, což může zkrátit životnost pneumatiky a ovlivnit celkovou bezpečnost.

Výhody Pneumatiky s hroty Pneumatiky bez hrotů
Trakce na ledu a sněhu +
Ovládání na suché i mokré vozovce +
Jízdní komfort +
Opotřebení pneumatik Vyšší Dolní

Obecně se doporučuje používat jeden typ pneumatik v závislosti na podmínkách povrchu vozovky. Pokud potřebujete lepší trakci a přilnavost na ledu a sněhu, zvolte pneumatiky s hroty. V opačném případě budou pneumatiky bez hrotů preferovanou volbou pro ovládání a pohodlí na suché a mokré vozovce.

Video:

Je možné v létě jezdit na zimních pneumatikách? Jaká je pokuta?

NA KTEROU NÁPRAVU MÁM NAZOUT PÁR NOVÝCH PNEUMATIK!?

Nejjasnější srovnání hřebů a třecích pneumatik Toyo: Observe Ice-Freezer a Observe Garit Giz