Brzdové potrubí je jedním z nejdůležitějších prvků brzdového systému automobilu. Jsou odpovědné za přenos hydraulického tlaku nezbytného pro činnost brzdových mechanismů. Životnost trubek je však omezena různými faktory a jedním z nejčastějších problémů je hniloba trubek.

Proces hniloby brzdových trubek má několik důvodů. Za prvé je to vystavení vlhkosti a agresivním chemikáliím. Brzdový systém je neustále vystaven vlhkosti, zejména za deště nebo při přejíždění brodů. Navíc při provozu vozidla na silnicích s použitím činidel nebo ve slaných oblastech se může na povrchu trubek tvořit kondenzace, což přispívá k destrukci kovu.

Hlavním důvodem hniloby brzdových trubek je však jejich nedostatečná ochrana proti korozi. Různé faktory, jako je mechanické poškození, nesprávná instalace a chybějící antikorozní nátěr, mohou vést k poškození ochranné vrstvy na povrchu trubek. Díky tomu je kov náchylnější ke korozi a v důsledku toho dochází k hnilobě a dírám.

Proč hnijí brzdové trubky?

Почему гниют тормозные трубки?

Ocelové brzdové vedení běžně používané v automobilech je náchylné ke korozi, když je vystaveno vlhkosti a soli, zejména během chladných zimních měsíců. Sůl používaná na silnicích k tání ledu a sněhu je hlavním zdrojem problému. Sůl způsobuje hromadění vlhkosti, která pak dále působí na trubky a časem způsobuje korozi.

Také může dojít k hnilobě v důsledku mechanického poškození nebo různých poškození, jako jsou vibrace, tření nebo nárazy. Kromě toho mohou ke korozi trubek přispívat také chemikálie používané při povrchových úpravách vozovek, jako jsou anti-silniční prostředky a oleje.

Automobilový sektor sám o sobě velkou měrou přispívá k procesu hnijícího brzdového potrubí. Problémy s brzdovým potrubím mohou nastat kvůli nesprávné instalaci nebo nekvalitním materiálům při výrobě. Velký význam má také kvalita oceli používané při výrobě trubek.

Aby se zabránilo hnilobě brzdového potrubí, doporučuje se pravidelně kontrolovat a udržovat vozidlo, zejména před nástupem chladného období, vyčistit potrubí od nečistot a soli a použít speciální ochranné nátěry na potrubí.

Příčiny koroze brzdového potrubí

Brzdové potrubí, stejně jako jakékoli jiné kovové části automobilu, podléhá korozi, která může vést k jejich hnilobě. Zkažené brzdové potrubí může být způsobeno řadou faktorů, včetně:

ČTĚTE VÍCE
Jak vybrat nejziskovější Palivovou kartu pro vaše auto

1) Vystavení vlhkosti a soli

1) Воздействие влаги и соли

Jednou z hlavních příčin koroze brzdového potrubí je vystavení vlhkosti a soli, zejména v zimě. Voda a sůl, které se dostanou na povrch trubek, mohou způsobit oxidaci kovu a jeho postupnou destrukci.

2) Nesprávná údržba

Nesprávná údržba brzdového systému, jako je nedostatečné čištění a mazání brzdových vedení, může způsobit usazování nečistot a prachu na jejich povrchu. To může vytvořit příznivé prostředí pro rozvoj koroze.

Je důležité, aby se: Pravidelná kontrola a údržba vašeho brzdového systému pomůže zabránit korozi a zachovat výkon vašeho brzdového potrubí.

Za zmínku také stojí, že na náchylnost k hnilobě může mít vliv i kvalita a stav materiálu použitého na výrobu brzdových hadic. Proto je důležité vybrat si vysoce kvalitní trubky a kontaktovat důvěryhodné výrobce a služby.

Vliv motoru na hnijící brzdové potrubí

Motor auta generuje vysoké teploty a uvolňuje různé chemikálie. V důsledku toho jsou brzdová potrubí vystavena vysokým teplotám a agresivním chemikáliím. To může vést ke rzi a korozi na povrchu trubek.

Kromě toho může motor způsobit kondenzaci vlhkosti v brzdovém systému. Kondenzace se tvoří v důsledku rozdílu teplot uvnitř a vně systému. V důsledku toho může vzduch v systému obsahovat vlhkost, která se usazuje na vnitřním povrchu trubek. Vlhkost podporuje tvorbu rzi a urychluje hnilobný proces brzdového potrubí.

Proces hniloby brzdového potrubí

Процесс гниения тормозных трубок

Hnití brzdových trubek začíná tvorbou rzi na jejich povrchu. Rez se tvoří pod vlivem prostředí a může se šířit po celém povrchu trubek, což vede k jejich znehodnocení. Když se brzdová vedení zhnijí, stanou se méně odolná a mohou prosakovat. To může vést ke sníženému brzdnému výkonu a nebezpečným jízdním situacím.

Zabránění hnilobě brzdového potrubí

Предотвращение гниения тормозных трубок

Abyste zabránili hnilobě brzdových hadic, musíte je pravidelně kontrolovat, zda na nich nejsou rez a známky koroze. Rovněž se doporučuje důkladně udržovat a čistit brzdový systém. Je také důležité sledovat stav motoru a jeho teplotní podmínky, aby nedošlo k přehřátí.

Motor tedy hraje klíčovou roli při hnilobě brzdových trubek automobilu. Pro udržení brzdové soustavy v dobrém stavu je nutné hlídat teplotu motoru, provádět pravidelnou kontrolu a údržbu potrubí a přijímat opatření k zamezení tvorby kondenzátu v brzdové soustavě.

ČTĚTE VÍCE
Hlavní důvod změn rychlosti a metod jejich stabilizace

Jak zabránit korozi brzdového vedení

Aby se zabránilo korozi brzdového potrubí, je nutné provést řadu opatření a dodržovat doporučení pro péči o vůz. Zde je několik účinných způsobů, jak zabránit korozi:

1. Mytí a čištění

1. Мойка и очистка

Pravidelné mytí vozu pomáhá udržovat vaše brzdové potrubí v dobrém stavu. Udržování potrubí bez nečistot, prachu a posypové soli pomáhá chránit je před korozí. To je důležité zejména v zimě, kdy se na silnicích používají činidla.

2. Pravidelná kontrola a údržba

Pravidelné kontroly a preventivní údržba brzdového systému pomáhají rychle identifikovat a odstranit problémy, které mohou vést ke korozi potrubí. Je nutné zkontrolovat stav brzdového potrubí, spojů a svorek, zda nejsou prasklé, zrezivělé nebo jinak poškozeny. Také byste měli pravidelně mazat pohyblivé části systému mazivem určeným pro brzdový systém.