U mnoha automobilových nadšenců vyvstává otázka, jak dlouho vydržíte stát s motorem v chodu. Na první pohled by se zdálo, že na tom není nic zvláštního – stačí počkat, až se na semaforu zase rozsvítí zelená nebo najít správný směr na mapě. Málokdo se však zamyslí nad tím, jaký vliv má delší chod motoru na volnoběh na stav vozu a samozřejmě na životní prostředí.

Vozidlo ponechané na volnoběh s běžícím motorem uvolňuje do atmosféry velké množství škodlivých látek, jako jsou oxidy uhlíku a dusíku a také těžké kovy. K tomu dochází v důsledku skutečnosti, že motor pracuje nerovnoměrně a ve výfukovém systému se v tuto chvíli spaluje nespotřebovatelné palivo. I krátký pobyt v dopravní zácpě nebo čekání na rozsvícení semaforu tak může vést k výraznému znečištění ovzduší.

Situace se však změní, pokud je váš vůz vybaven systémem start-stop. Tento systém vypíná motor při volnoběhu a automaticky jej nastartuje při sešlápnutí plynového pedálu. Doba volnoběhu při běžícím motoru se tak zkracuje na naprosté minimum, ke kterému dochází při změně semaforu nebo jiné jednoduché překážky. Tato technologie je jedním ze způsobů, jak snížit emise a ekologickou zátěž, učinit vůz efektivnější a šetrnější k životnímu prostředí.

Parkovací doby s běžícím motorem: co říkají pravidla?

Podle Dopravního řádu Ruské federace je parkování s běžícím motorem povoleno po dobu nezbytně nutnou k nástupu nebo výstupu cestujících. To znamená, že můžete nechat motor běžet, zatímco cestující nastupují nebo vystupují z vozidla. Není však dovoleno nechávat vozidlo delší dobu bez dozoru s běžícím motorem.

Pokud vás opustí cestující a přesto necháte auto s běžícím motorem, porušujete pravidla a vystavujete se nebezpečí. Za prvé zvyšuje riziko odcizení vašeho auta. Za druhé vytváří zátěž pro životní prostředí v podobě emisí a hluku. Kromě toho může nekontrolovaný pohyb vést k nehodám nebo jiným nebezpečným situacím.

Měli byste také pamatovat na to, že některé regiony a města mohou mít svá vlastní pravidla týkající se parkování s běžícím motorem. Proto se vždy doporučuje, abyste si před opuštěním vozidla zkontrolovali místní předpisy a požadavky.

Navíc stojí za zvážení, že podle zákona může být ponechání auta na parkovišti s běžícím motorem hodnoceno jako poškozování životního prostředí a vést k pokutě či jinému druhu trestu.

ČTĚTE VÍCE
Jak dlouho by mělo trvat správné zahřátí vozu v chladném počasí, aby nedošlo k poškození motoru a ušetřeno palivo?

Jak dlouho můžete nechat auto s běžícím motorem?

Как долго можно оставлять машину с включенным двигателем?

Pokud necháte auto v provozu po dlouhou dobu, může to být škodlivé pro auto a životní prostředí. Zatímco mnoho řidičů běžně legálně používá jedoucí vozidlo k některým úkolům, jako je provoz klimatizace nebo nabíjení baterie, nedoporučuje se dlouhé sezení s běžícím motorem.

Důvody, proč se to nedoporučuje:

  • Nadměrná spotřeba paliva: Když motor vozidla běží, běží na plný výkon a spotřebovává palivo. Ponechání stroje v nečinnosti po delší dobu s běžícím motorem může vést ke zbytečné spotřebě paliva.
  • Opotřebení motoru: Zbytečné neustálé zahřívání motoru může vést k dalšímu opotřebení jeho součástí a zvýšit riziko poruchy.
  • Znečištění životního prostředí: Startování a zahřívání vozidla uvolňuje škodlivé látky do atmosféry. Ponechání vozidla v nečinnosti po dlouhou dobu s běžícím motorem může mít za následek zbytečné znečištění životního prostředí.

Tipy pro používání stroje s běžícím motorem:

Советы по использованию машины с включенным двигателем:

  1. Nechávejte auto běžet pouze v nezbytně nutných případech, jako je například provoz klimatizace na parkovišti v horkém počasí.
  2. Omezte provozní dobu motoru na nezbytné minimum.
  3. Před začátkem chladného období se ujistěte, že je baterie nabitá a připravená k použití, aby nedošlo k jejímu vybití, když stroj neběží.

Obecně se doporučuje nenechat motor běžet po dlouhou dobu, aby se snížila spotřeba paliva, opotřebení motoru a znečištění životního prostředí. Nechte motor běžet pouze tehdy, když je to nezbytně nutné.

Přestupky a následky za porušení pravidel parkování při běžícím motoru

Dle legislativy Ruské federace, dle Dopravního řádu je řidič povinen vypnout motor auta při každém zastavení na delší dobu přesahující 3 minuty. To znamená, že při krátkém zastavení (například na semaforu nebo zastávce MHD) lze nechat motor zapnutý.

Mnoho řidičů však toto pravidlo nedodržuje a nechává motor dlouho v chodu. To s sebou nese nejen ekologické důsledky (zvýšené emise škodlivých látek do ovzduší), ale i administrativní odpovědnost.

Správní trest za parkování s běžícím motorem, v závislosti na tom, kde přesně došlo k porušení, může být vyjádřen pokutou ve výši 500 až 5 000 rublů. V některých případech může být také vydán příkaz k dalším opatřením odpovědnosti.

ČTĚTE VÍCE
Princip funkce automatického nastavování sklonu světlometů otevírá nové možnosti při zajišťování bezpečnosti a pohodlí řidiče

Je třeba vzít v úvahu i ekologické důsledky takového parkování. Běžící motor uvolňuje škodlivé látky, které negativně ovlivňují životní prostředí a lidské zdraví. Proto je dodržování pravidel parkování s vypnutým motorem naším společným zájmem a starostí o ochranu životního prostředí.

Přerušení Pokuta
Parkování s běžícím motorem déle než 3 minuty 500-5 000 rublů

Video:

Je nutné zahřát motor? A co se stane?

Je nutné zahřát motor – názor mechanika. Krátká procházka neznámou Oděsou.

Tucker Carlson,, Zástrčka bude vytažena a budete toho litovat. Větrné turbíny a emise velryb! USA – kaput prasata!