V souladu se zákonem je každý majitel motorového vozidla povinen mít sjednané povinné ručení z provozu vozidla. Garantuje náhradu škod způsobených poškozeným v důsledku nehody. Pokud však viník není v tomto pojištění zahrnut, dochází k určitým právním nejasnostem.

I v případě neexistence pojištění odpovědnosti však mají oběti možnost získat náhradu způsobené škody. K tomu existuje několik možností.

Kdo nahradí škodu při nehodě, není-li v pojistce uveden viník?

Кто будет возмещать ущерб при ДТП, если виновник не указан в страховой полис?

V případě, že viník nehody není zahrnut v pojištění, může se postižený obrátit na pojišťovnu, která má sjednané povinné ručení z provozu vozidla. Podle právních předpisů je pojišťovna povinna nahradit škodu způsobenou ostatním účastníkům dopravní nehody, i když viník není uveden v pojistné smlouvě.

Aby však poškozený dostal odškodnění, musí předložit přiměřené důkazy o vině druhého účastníka nehody. Mohou to být fotografie nebo videozáznamy, protokol o nehodě, výpovědi svědků a další dokumenty.

Je důležité si uvědomit, že při kontaktu s pojišťovnou se musí poškozený připravit na to, že náhrada škody může být omezena na maximální pojistnou částku stanovenou v PZP. Pokud výše škody přesáhne pojistnou částku, bude nutné zbývající škodu vymáhat soudní nebo jinou cestou.

Pokud viník nehody nemá pojištění, náhradu škody lze provést na náklady viníka nebo soudní cestou. V takové situaci se může poškozený domáhat náhrady škody na viníkovi samotném nebo jeho pojistiteli.

V každém případě se v případě nehody, ke které došlo bez účasti viníka, doporučuje vyhledat radu právníka nebo pojišťovacího specialistu, aby byla sestavena správná strategie náhrady škody.

Dopravní nehoda bez viníka v pojištění: kdo zaplatí škodu?

ДТП без виновника в страховке: кто будет оплачивать ущерб?

V případě nehody, kdy viník nehody není zahrnut v pojištění, se náhrada škody může stát pro poškozeného problémem. Existuje však několik způsobů, jak tuto situaci vyřešit.

Za prvé, oběť se může obrátit na osobu odpovědnou za nehodu s žádostí o náhradu škody. V tomto případě můžete vypracovat předsoudní řízení o uplatnění nároku a svá tvrzení prokázat na základě fotografií, videozáznamů, znaleckých posudků a svědeckých výpovědí.

Zadruhé se můžete obrátit na soud s nárokem na náhradu škody. Výsledkem rozsudku bude právně závazné rozhodnutí, které bude pachatel povinen splnit.

ČTĚTE VÍCE
Jak vybrat nejlepší místo pro instalaci dveřního zavírače ve vašem obytném nebo komerčním prostoru?

Můžete se také obrátit na Státní komisi, která se zabývá řešením dopravních nehod. Členové komise vypracují inspekční zprávu a ta bude moci viníkovi nehody uložit pokutu a získat náhradu škody.

Pokud pojišťovna viníka nehody nezákonně odmítne vyplatit pojistné plnění, můžete se obrátit na Centrum ochrany spotřebitele nebo se obrátit na soud.

Nejspolehlivější a nejvýhodnější možností je však mít plné pojištění občanské odpovědnosti (MTPL). V případě nehody poskytuje poškozenému pojistné plnění za viníka, i když není v pojištění zahrnut.

Jaké záruky za škody pojišťovna poskytuje?

Какие гарантии на возмещение ущерба предоставляет страховая компания?

Pojišťovna poskytuje určité záruky za náhradu škody vzniklé v důsledku nehody, a to i v případě, že viník nehody není v pojištění zahrnut. Hovoříme zde o tzv. „Dobrovolném pojištění motorových vozidel OSAGO“, které platí vedle povinného ručení.

Pojišťovna přebírá odpovědnost za náhradu věcné škody způsobené na vašem vozidle jiným účastníkem silničního provozu. Získáte tak dodatečnou ochranu v případě, že se viník nehody ukáže jako nepojištěný.

Mezi hlavní záruky za škody poskytované pojišťovnou patří:

  1. Hodnocení škod. Po nehodě pojišťovna posuzuje škodu s přihlédnutím ke všem škodám, které vaše auto utrpělo. To vám umožní přesně určit částku, kterou vám bude společnost ochotna zaplatit.
  2. Oprava nebo kompenzace. V závislosti na rozsahu poškození vašeho vozu vám společnost může nabídnout buď peněžitou náhradu ve výši nákladů na poškození, nebo opravu vozu ve specializovaném servisu.
  3. Transparentnost plateb. Společnost vždy poskytuje podrobné informace o výši, způsobu a načasování úhrady škody. Všechny informace jsou transparentní a rozumné.
  4. Kvalita služeb. Pojišťovna poskytuje kvalitní servis a podporu v procesu zpracování a kontroly žádostí. Profesionální pracovníci společnosti jsou připraveni zodpovědět všechny vaše dotazy a poskytnout potřebnou pomoc.
  5. XNUMX/XNUMX podpora. Bez ohledu na denní dobu poskytuje pojišťovna svým klientům nepřetržitou podporu, připravenou poskytnout okamžitou pomoc v případě problémů či mimořádných událostí.

Pojišťovna je tak spolehlivým partnerem, který poskytuje záruky za škody v případě nehody, i když viník nehody nebyl pojištěn. Abyste si byli jisti spolehlivostí a kvalitou poskytovaných služeb, je důležité kontaktovat certifikovanou pojišťovnu.

Video:

Majitel vozu nahradí škodu z nehody, i když neřídil.

Iž právník Pastukhov. Řidič bez povinného ručení, kdo bude v případě nehody odpovědný: řidič nebo majitel?

Viník nehody nemá povinné ručení na motorku. Co se bude dít?