Vstřikovací systém a běžná nafta – dva různé systémy přívodu paliva v motoru. Každý z nich má své vlastní vlastnosti a výhody. Common Rail je moderní technologie, která se aktivně používá v moderních dieselových motorech. Tento systém umožňuje zvýšit účinnost a hospodárnost motoru a také snížit emise škodlivých látek do atmosféry.

Jedním z hlavních rozdílů mezi Common Rail a konvenční naftou je způsob dodávání paliva do válců motoru. V konvenčních dieselových systémech je palivo tlačeno přímo do válců pod tlakem generovaným palivovým čerpadlem. Common Rail přitom využívá palivovou lištu, kde je palivo přiváděno pod vysokým tlakem a distribuováno přes speciální vstřikovače do každého válce zvlášť. Díky tomu Common Rail zajišťuje přesnější a přesnější přívod paliva, což má pozitivní vliv na výkon a účinnost motoru.

Hlavní výhoda Common Rail Hlavní výhodou klasického vznětového motoru je možnost měnit parametry dodávky paliva v závislosti na potřebách. To umožňuje přesnější řízení výkonu motoru a točivého momentu a také lepší dynamický výkon. Navíc díky efektivnější dodávce paliva umožňuje Common Rail lepší hospodárnost a nižší emise.

Jaký je rozdíl mezi common rail a běžným dieselem?

Jednou z hlavních vlastností systému Common Rail je absence zatíženého rozdělovače tlaku čerpadla. Místo toho systém používá vysokotlaké čerpadlo poháněné elektromagnetem, které je zodpovědné za vytvoření požadovaného tlaku paliva ve společném potrubí zvaném Common Rail.

V systému common rail je palivo přiváděno do vysokotlakého potrubí, kde je neustále pod konstantním tlakem. To umožňuje velmi přesné a přesně načasované vstřikování paliva do každého válce, což zlepšuje účinnost a hospodárnost motoru. V tomto případě je tlak paliva neustále regulován a řízen elektronickou řídicí jednotkou.

Systém Common Rail eliminuje mechanické součásti, jako jsou trysky, rozdělovače tlaku a koncovky, což zabraňuje vnikání kovových částic do vstřikovaného paliva a zvyšuje spolehlivost systému.

Na rozdíl od Common Rail vstřikuje běžný dieselový systém palivo přímo do válce. To může vést k nerovnoměrnému rozložení paliva a špatné směsi, což snižuje účinnost spalování a zvyšuje emise.

Systém Common Rail tak zajišťuje efektivnější a přesnější přívod paliva do válců dieselového motoru, což umožňuje zvýšení výkonu, zlepšení účinnosti a snížení emisí škodlivých látek do životního prostředí.

ČTĚTE VÍCE
Metody pro jednoduchý a efektivní výpočet odpisů – zbavte se účetních složitostí
Vstřikovací systém Běžná nafta
Používá vysokotlaký systém vstřikování paliva Common Rail Využívá přímé vstřikování paliva do válce
Ovládá se elektronickou řídící jednotkou Nevyžaduje elektronické ovládání
Přesnější a synchronizovaná dodávka paliva Palivo není dodáváno rovnoměrně
Žádné mechanické součásti, což zvyšuje spolehlivost systému Přítomnost mechanických součástí, které mohou selhat

Jak funguje Common Rail

Součásti systému Common Rail

Компоненты системы Common Rail

Systém Common Rail se skládá z několika klíčových komponent:

  • Drážka. Toto je hlavní část systému, což je kovová trubka, která uchovává palivo pod vysokým tlakem.
  • Trysky. Vstřikovače jsou spojeny s drážkou a mají na starosti vstřikování paliva přímo do válců motoru.
  • Vysokotlaké čerpadlo. Je zodpovědný za vytváření tlaku v drážce a dodává palivo z palivové nádrže do vstřikovačů.
  • Tlakoměr. Používá se ke sledování a regulaci tlaku v systému.
  • Elektronická řídicí jednotka. Řídí provoz systému Common Rail a posílá příkazy vstřikovačům a čerpadlu.

Princip činnosti

Princip fungování systému Common Rail je založen na následujících fázích:

  1. Palivo z palivové nádrže je přiváděno do vysokotlakého čerpadla palivovým potrubím.
  2. Vysokotlaké čerpadlo stlačuje palivo a dodává ho do žlabu pod vysokým tlakem, typicky kolem 2000 barů.
  3. Drážka je vysokotlaký zásobník a uchovává palivo až do vstřiku.
  4. Elektronická řídicí jednotka, přijímající informace z různých senzorů, určuje optimální čas a množství vstřiku paliva do každého válce.
  5. Na povel elektronické řídicí jednotky vstřikovače přímo vstřikují palivo do válců motoru pod velmi vysokým tlakem.
  6. Palivo hoří ve válcích, aby motor běžel.
  7. Tlak v drážce je udržován konstantní díky senzoru a elektronické řídicí jednotce, což umožňuje přesnější a efektivnější práci trysek.

Systém Common Rail tak zajišťuje přesnější a efektivnější přívod paliva do válců motoru, což vede ke zvýšení výkonu a účinnosti.

Výhody instalace Common Rail

Плюсы установки Common Rail

1. Spotřeba paliva: Systém Common Rail využívá elektronické řízení paliva pro dosažení účinnějšího spalování a snížení spotřeby paliva.

2. Zlepšení dynamických vlastností: Díky přesnějšímu řízení dodávky paliva má motor Common Rail lepší odezvu na plyn a dostává větší výkon.

3. Snížení emisí škodlivých látek: Elektronické řízení paliva optimalizuje směs a snižuje emise oxidů dusíku (NOx) a pevných částic.

ČTĚTE VÍCE
Co je v oleji ACEA - hlavní typy olejů a jejich vlastnosti pro motor automobilu

4. Zvýšená životnost motoru: Díky přesnějšímu řízení přívodu paliva podléhá motor Common Rail menšímu opotřebení, což přispívá ke zvýšení jeho životnosti.

5. Lepší jízdní komfort: Systém Common Rail zajišťuje plynulé a rovnoměrné zrychlení, snižuje vibrace a hluk.

6. Snížené náklady na údržbu: Elektronická regulace paliva optimalizuje výkon motoru, snižuje opotřebení a prodlužuje intervaly mezi údržbou.

Instalace systému Common Rail je jedním z nejvýznamnějších kroků ve vývoji moderních vznětových motorů a přináší mnoho pozitivních změn v jejich výkonu a provozu.

Porovnání efektivity nákladů

Technologie Common Rail způsobila revoluci ve vznětovém motoru a výrazně zvýšila jeho ekonomickou účinnost. Optimalizace procesu spalování paliva umožňuje systému Common Rail pracovat při vyšších tlacích, což vede k úplnějšímu spalování paliva.

Jednou z výhod systému Common Rail je přesnější dávkování paliva, které umožňuje efektivnější provoz motoru. Přesnější spalování paliva snižuje množství výfukových plynů a nedokonalé spalování, což snižuje emise škodlivých látek do atmosféry.

Ve srovnání s konvenčním vznětovým motorem snižuje systém Common Rail také hladinu hluku a vibrací. Hladší a přesnější vstřikování paliva snižuje hluk motoru a činí motor příjemnějším pro řidiče i cestující.

Další výhodou technologie Common Rail je možnost provozovat motor na různé druhy paliva. Motor lze nakonfigurovat tak, aby běžel na běžnou naftu, biopalivo nebo směs obou paliv. To umožňuje řidičům vybrat si cenově nejvýhodnější variantu a snížit náklady na palivo.

Díky tomu technologie Common Rail poskytuje vyšší ekonomickou účinnost ve srovnání s konvenčními vznětovými motory. Umožňuje snížit spotřebu paliva, zlepšit výkon motoru a snížit emise škodlivých látek do atmosféry. Díky tomu je systém Common Rail atraktivní volbou pro výrobce automobilů a řidiče, kteří chtějí ušetřit peníze a být šetrný k životnímu prostředí.

Video:

Common Rail | Zařízení Common Rail a princip fungování

Studujeme obrazec rozstřiku vstřikovačů Common Rail

Co je vstřikovací systém Common Rail? Vlastnosti a princip činnosti