ovzduší je jednou z nejdůležitějších součástí spalovacích motorů. Je nezbytný nejen pro spalování paliva, ale také zajišťuje efektivní provoz motoru jako celku. Ale odkud to pochází?

Proces vstupu vzduchu do motoru začíná systémem sání vzduchu. Nejběžnějším způsobem nasávání vzduchu je použití filtru sání vzduchu. Filtr chrání motor před prachem, nečistotami a jinými částicemi vnikajícími do vzduchu, které by mohly poškodit jeho výkon.

Vzduch prochází filtrem a směřuje do sacího potrubí. Sací potrubí je systém trubek, které umožňují průchod vzduchu do motoru. Je umístěn mezi filtrem a sacím ventilem a napomáhá k rovnoměrné distribuci vzduchu mezi válce motoru.

Když vzduch vstupuje do válců motoru, spojuje se s palivem a dochází ke spalování. Stlačení směsi vzduchu a paliva umožňuje vysokou účinnost motoru a maximální výkon. Vzduch tedy hraje klíčovou roli ve spalovacím procesu uvnitř motoru.

Doufám, že teď rozumíš odkud se bere vzduch do motoru? a jak důležité je jeho správné napájení pro chod motoru. Pamatujte, že čistý a čerstvý vzduch je jedním z klíčových faktorů pro efektivní chod motoru a dlouhou životnost vašeho vozu.

Odkud pochází vzduch motoru?

Откуда поступает воздух в двигатель?

Vzduch potřebný pro chod motoru přichází zvenčí. Nasává se přes speciální zařízení zvané sací potrubí. Sací potrubí je potrubí, které spojuje sací ventil s médiem. Je umístěn na vstupu do válce motoru a je určen k přívodu směsi vzduchu a paliva do prostoru hoření.

Sací potrubí může mít různou konstrukci a provedení v závislosti na typu motoru. Jeho hlavním úkolem je však zajistit volný a rovnoměrný přístup vzduchu k sacímu ventilu.

Vzduch vstupuje do motoru přes speciální filtr, který jej chrání před prachem, nečistotami a jinými nečistotami. Filtr je umístěn mezi sacím potrubím a médiem. Skládá se z materiálu, který umožňuje průchod vzduchu, ale zachycuje malé částice znečištění.

Motor tak přijímá kyslík nezbytný pro provoz z okolí, který se smíchá s palivem a zažehne uvnitř válce. Tento proces se provádí pomocí sacího systému, který zajišťuje plný a neomezený přístup vzduchu k motoru.

Zdroj přívodu vzduchu

Источник воздухоподачи

Vzduch je nezbytný pro provoz spalovacího motoru, takže je důležité vědět, odkud do systému přichází.

ČTĚTE VÍCE
Proč má diferenciál takové jméno - historie a význam tohoto pojmu v matematice a fyzice

Motory přijímají vzduch z různých zdrojů v závislosti na jejich typu a konstrukci.

  • U většiny motorů automobilů vzduch vstupuje přes vzduchový filtr, který je umístěn přímo před sacím potrubím. Vzduchový filtr zachycuje prach a jiné nečistoty, aby se nedostaly do motoru.
  • Jiné motory, jako jsou přeplňované motory, získávají vzduch z plnicího kompresoru. Plnicí kompresor zvyšuje tlak vzduchu před jeho vstupem do sacího potrubí, což zvyšuje výkon motoru.
  • Dalším zdrojem vzduchu může být vnější součást, jako je turbínový motor, který využívá okolní vzduch k vytváření tahu.

Aby byl zajištěn správný výkon motoru, je důležité udržovat vzduchový systém v čistotě, pravidelně měnit vzduchový filtr a sledovat stav ostatních součástí.

Proces přívodu vzduchu

Процесс подачи воздуха

Proces přivádění vzduchu do motoru zahrnuje řadu důležitých kroků, které zajišťují účinné spalování paliva a maximální výkon motoru. Tento proces začíná vstupem čerstvého vzduchu z okolního prostředí do systému sání vzduchu.

Cesta vzduchu zahrnuje následující prvky:

  1. Sání vzduchu: Jedná se o speciální zařízení umístěné na přední části vozu, které má na starosti sběr čerstvého vzduchu. Obvykle má tvar mřížky nebo otvoru, aby vzduch mohl volně proudit do systému sání vzduchu.
  2. Vzduchový filtr: Jakmile vzduch vstoupí do sání vzduchu, prochází vzduchovým filtrem, který je navržen tak, aby ze vzduchu odstranil nečistoty a prach. Čistý vzduch se pak pohybuje dále systémem sání vzduchu.
  3. Distributor vzduchu: Vzduch pak prochází rozdělovačem vzduchu, známým také jako sací potrubí. Tato součást je navržena tak, aby rovnoměrně distribuovala vzduch mezi všechny válce motoru a zajistila tak optimální spalování.
  4. Škrtící ventil: Škrtící ventil řídí průtok vzduchu, který vstupuje do motoru. Může být plně otevřená nebo zavřená v závislosti na míře sešlápnutí plynového pedálu. Díky škrticí klapce můžete regulovat rychlost auta.
  5. Sací ventil: Když je škrticí klapka otevřená, vzduch vstupuje do sacího ventilu, který je zodpovědný za vstup vzduchu do válců motoru.

Takto vzduch vstupuje do motoru, prochází spalovacím cyklem a je uvolňován výfukovým systémem jako výfukové plyny.

Video:

Jak funguje spalovací motor automobilu?

Jak únik vzduchu ovlivňuje výkon motoru?

Vzduchové uzávěry v chladicím systému motoru