Tlak paliva v railu je důležitý parametr, který je nutné pravidelně kontrolovat. Může ovlivnit výkon motoru a určit příčinu poruchy. Ne vždy však mají automobiloví nadšenci po ruce speciální tlakoměr pro taková měření. Ale žádný problém! V tomto článku vám řekneme několik způsobů, jak zkontrolovat tlak paliva bez použití tlakoměru.

První metodou, kterou můžete použít, je vizuální posouzení tlaku v systému. K tomu budete potřebovat šroubovák a malou hadici. Otevřete víčko palivové nádrže a najděte ochranný štít, který skrývá rampu. Vložte šroubovák do otvoru určeného k tomuto účelu a opatrně zvedněte štít. Sledujte palivo vycházející z kolejnice a určete, jak silný je průtok. Vyhodnoťte to na základě svých pocitů a zkušeností.

Druhá metoda je založena na použití testovacího portu v rampě. Testovací port je speciální zátka, kterou lze odšroubovat a použít ke kontrole tlaku paliva. K tomu budete potřebovat manometr a klíč k odšroubování zátky. Nasaďte tlakoměr na testovací port a opatrně jej otevřete, aby se na tlakoměru začal odečítat tlak paliva. Porovnejte získanou hodnotu s doporučenou hodnotou pro váš vůz. Pokud splňuje požadavky, pak je tlak v kolejnici normální.

Jak zkontrolovat tlak paliva v railu bez tlakoměru?

Как проверить давление топлива в рампе без манометра?

Co však dělat, když neexistuje žádný speciální nástroj, jako je manometr? Existuje několik metod, kterými můžete zkontrolovat tlak paliva v railu bez tlakoměru.

Zde je několik metod, které můžete použít ke kontrole tlaku paliva bez tlakoměru:

  1. Vizuální kontrola: Prvním krokem je zkontrolovat, zda je v kolejnici palivo. Odstraňte ochrannou krytku a opatrně zatlačte na čep ventilu na rampě. Pokud palivo při stisknutí vytéká, pak je v railu tlak paliva. Pokud palivo nevytéká, může mít systém přívodu paliva problém s tlakem.
  2. Test sluchu: Pokud je motor nastartován a běží, můžete zkontrolovat zvuk běžícího rozdělovače paliva. Věnujte pozornost zvuku, který vydávají vypouštěcí ventily při otevírání a zavírání ventilů. Pak porovnejte tento zvuk s normálními zvuky na podobném motoru. Sluchový test může pomoci určit, zda má palivový systém problémy s tlakem nebo ne.
  3. Kontrola startování motoru: Pokud motor nenastartuje, může to znamenat problém s tlakem paliva. Jedním ze způsobů, jak zkontrolovat tlak paliva bez tlakoměru, je pokusit se nastartovat motor pomocí startovacího aerosolu. Pokud není tlak paliva, motor se nespustí.
  4. Příznaky nízkého tlaku paliva: Pokud motor běží, ale příznaky naznačují problémy s tlakem paliva, jako jsou hrubé otáčky motoru, ztráta výkonu nebo hrubý chod motoru, může to znamenat nízký tlak paliva. V tomto případě, i když nemusíte být schopni přesně změřit tlak, samotná přítomnost příznaků může znamenat problém s tlakem paliva.
ČTĚTE VÍCE
Jak funguje mechanismus ostřikovače čelního skla automobilu?

Je důležité si uvědomit, že tyto metody poskytují pouze obecné informace o tlaku v rozdělovači paliva a nejsou přesnými měřeními. Pokud se vyskytnou problémy se systémem přívodu paliva, doporučujeme, abyste se obrátili na kvalifikovaného automechanika za účelem podrobné diagnostiky a oprav.

Metody kontroly tlaku paliva

Методы проверки давления топлива

Chcete-li zkontrolovat tlak paliva v kolejnici bez tlakoměru, můžete použít několik metod:

2. Vizuální kontrola: Otevřete kapotu a vizuálně zkontrolujte známky úniku paliva z kolejnice nebo palivového potrubí. Přítomnost paliva může indikovat normální tlak v systému.

3. Použití palivového filtru: Některé palivové filtry mají vestavěný píst, který umožňuje měřit tlak v systému. Pomocí tlakoměru odvzdušněte píst filtru a vyhodnoťte tlak paliva.

4. Zkontrolujte odstraněním hadice: Opatrně vyjměte jednu z palivových hadic a hledejte známky úniku paliva. Pokud palivo aktivně uniká, pak je tlak v systému s největší pravděpodobností normální.

Je důležité si uvědomit, že tyto metody nejsou dostatečně přesné a pro spolehlivější diagnostiku a kontrolu tlaku paliva v kolejnici se doporučuje kontaktovat specialisty.

Možné příčiny nízkého tlaku paliva

Возможные причины низкого давления топлива

Nízký tlak v rozdělovači paliva může být způsoben několika důvody. Podívejme se na některé z nich:

1. Nesprávně nakonfigurovaný regulátor tlaku. Regulátor tlaku je zodpovědný za udržování správného tlaku paliva v systému. Pokud není správně nastaven nebo nefunguje správně, může to mít za následek nízký tlak v rozdělovači paliva.

2. Ucpané nebo poškozené palivové filtry. Pokud jsou filtry ucpané nebo poškozené, mohou omezit průtok paliva systémem, což má za následek nízký tlak v potrubí. Pravidelná výměna filtrů a čištění systému může pomoci tomuto problému předejít.

3. Problémy s palivovým čerpadlem. Špatně fungující nebo neúčinné palivové čerpadlo může způsobit nízký tlak paliva v railu. V tomto případě může problém vyřešit výměna nebo oprava čerpadla.

4. Netěsnosti v systému přívodu paliva. Úniky paliva mohou vést ke ztrátě tlaku v railu. Zkontrolujte těsnost spojů, potrubí a dalších součástí systému a v případě potřeby je opravte.

5. Problémy se vstřikovači paliva. Pokud jsou vstřikovače paliva ucpané, poškozené nebo nefungují správně, může to způsobit nízký tlak v railu. K vyřešení tohoto problému může být nutné vyčistit nebo vyměnit vstřikovače.

ČTĚTE VÍCE
Cítím z dechu alkohol? Zde je návod, jak zjistit, zda mám výpary

Pokud zjistíte nízký tlak paliva v railu, doporučuje se obrátit se na odborníka, aby provedl diagnostiku a opravu palivového systému. Bude schopen určit přesnou příčinu problému a nabídnout nejefektivnější řešení.

Video:

Nízký tlak v palivové liště VAZ-2107i. Hledá se důvod

5 způsobů, jak najít aktuální vstřikovače, aniž byste je vyjímali z motoru.

Nejjednodušší zařízení pro měření tlaku paliva v systému automobilu vlastními rukama