Nákup ojetého vozu je zodpovědný a ne vždy snadný úkol. Zejména pokud jde o nákup auta přes telefon. Ostatně hodně záleží na tom, jaké otázky prodejci položíte: stav vozu, jeho historii a cenu. Nikdo si nemůže dovolit udělat chybu při výběru auta. Proto, abyste si vybrali správně, musíte prodejci položit všechny potřebné otázky.

První a jedna z nejdůležitějších otázek při koupi vozu je důvod prodeje. Zkuste zjistit, proč se prodejce rozhodl svůj vůz prodat. To vám umožní pochopit, zda se vyskytly nějaké vážné problémy s vozem, nebo zda kupující chce jednoduše aktualizovat svůj vozový park. Ptejte se také na to, kdy a kde byl vůz zakoupen, kolik majitelů vůz měl.

Důležité je informovat se o stavu vozu. Zeptejte se na počet najetých kilometrů, výkon motoru a převodovky, výbavu a dostupnost možností. Zeptejte se také, zda byly prováděny opravy a výměny dílů, a pokud ano, s jakou frekvencí. Zeptejte se na provozní podmínky vozu a vlastnosti jeho použití. Rovněž stojí za to zjistit přítomnost servisní knížky a historie údržby, jakož i přítomnost nehod a poškození.

Samozřejmě kromě těchto otázek existují i ​​další specifické pro každý konkrétní vůz. Je ale důležité si uvědomit, že ne všichni prodejci říkají pravdu. Proto je třeba být ve střehu a ptát se na všechny otázky, které vám pomohou porozumět historii a stavu vozu, a také se vyvarovat nákupu auta, které bylo po nehodě nebo auta s vážnými závadami.

Jaké otázky byste si měli položit při nákupu ojetého vozu po telefonu?

Nákup ojetého vozu může být nelehký úkol. Zvláště pokud se ho chystáte koupit během telefonování. Je důležité klást správné otázky, abyste získali co nejvíce informací o stavu a historii vozidla. Zde je seznam otázek, které je třeba položit prodejci při nákupu ojetého vozu po telefonu:

  1. Jak dlouho toto auto vlastníte?
  2. Jaký má auto najeto?
  3. Mělo auto nehodu nebo bylo vážně poškozeno?
  4. Má vozidlo kompletní servisní historii?
  5. Má vozidlo pravidelnou údržbu?
  6. Kdy se naposledy měnil olej a filtry?
  7. Byly na autě vyměněny nějaké díly?
  8. Jaký je stav pneumatik a brzdových destiček?
  9. Fungují všechny elektrické systémy a spotřebiče?
  10. Jsou na karoserii nějaké viditelné vady nebo poškození?
  11. Má auto rez nebo korozi?
  12. Můžete poskytnout zprávu o stavu vozidla?
  13. Prodává se auto se zárukou?
  14. Jaký je důvod prodeje vozu?
  15. Proč prodáváte auto raději po telefonu než osobně?
ČTĚTE VÍCE
Jaký výkon je třeba zvolit pro invertor, aby byl zajištěn normální provoz chladničky?

Tyto otázky vám pomohou získat nejúplnější informace o stavu ojetého vozu a informovaně se rozhodnout o jeho koupi. A nezapomeňte, vždy je nejlepší se s prodejcem osobně setkat, abyste si vozidlo prohlédli a před finálním nákupem ho vzali na zkušební jízdu.

Technický stav vozu

Техническое состояние автомобиля

Při nákupu ojetého vozu po telefonu byste si měli položit důležité otázky týkající se jeho technického stavu. Tyto otázky vám pomohou získat další informace, abyste zjistili, zda je vozidlo v dobrém stavu a odpovídá vašim potřebám.

1. Servisní historie

Zeptejte se, zda má vozidlo kompletní servisní historii. Je důležité vědět, jak pravidelně a kompetentně byl vůz servisován, zda byla prováděna plánovaná údržba a opravy. Zeptejte se také na dostupnost dokumentace a servisních knih.

2. Ujeté kilometry

Informujte se o skutečném počtu najetých kilometrů vozu. Zkontrolujte, zda počet ujetých kilometrů odpovídá stavu počítadla kilometrů, a zeptejte se, zda v minulosti došlo k nějakým změnám v počtu ujetých kilometrů.

3. Stav motoru a zavěšení

Zeptejte se na stav motoru a zavěšení. Zjistěte, zda byly provedeny nějaké opravy nebo výměny a kdy byly naposledy provedeny. Pokud je to možné, vyžádejte si fotografie motorového prostoru a nakladačů pro přesnější posouzení stavu.

  • Byly vyměněny olej, filtry a další spotřební materiál?
  • Existují nějaké informace o poruchách motoru?
  • Byl vyměněn rozvodový řemen?
  • Jaká je podmínka pozastavení? Byly vyměněny tlumiče, páky a další díly?

4. Karoserie a lak

Zajímejte se o stav karoserie a laku auta. Zkontrolujte, zda na nich není rez, škrábance, promáčkliny a jiná poškození. Zeptejte se, zda byly provedeny nějaké opravy karoserie nebo laku, a pokud ano, kde a kdy.

  • Jsou na skle nějaká poškození nebo praskliny?
  • Proběhly nějaké opravy karoserie nebo laku? Na jakých místech a kdy?

Položením těchto otázek můžete získat úplnější informace o technickém stavu vozu a učinit informovanější rozhodnutí o jeho koupi.

Historie provozu

Při koupi ojetého vozu je důležité informovat se o jeho provozní historii. Tyto informace vám pomohou posoudit stav a spolehlivost vozu a správně se rozhodnout o jeho koupi. Zde je několik otázek na toto téma:

  1. Kolik let je auto v provozu?
  2. Kolik má auto majitelů?
  3. Došlo na vozidle k nějaké nehodě nebo vážné nehodě?
  4. Existuje servisní knížka s kompletní servisní historií?
  5. Jaké opravy byly na voze provedeny?
  6. Jaké díly byly na autě vyměněny?
  7. Bylo auto servisováno?
  8. Existují nějaké problémy nebo aktuální poruchy, které je třeba vzít v úvahu?
  9. Byla provedena veškerá pravidelná údržba?
ČTĚTE VÍCE
Jak zjistit číslo diagnostické karty bez zbytečných potíží - podrobné pokyny pro rychlé vyhledávání

Odpovědi na tyto otázky vám pomohou vytvořit si úplnější obrázek o provozní historii vozidla a učinit informované rozhodnutí o jeho koupi.

Dokumenty a podmínky prodeje

Документы и условия продажи

Při nákupu ojetého vozu po telefonu nezapomeňte s prodejcem projednat papírování a podmínky prodeje. To vám pomůže mít jistotu v zákonnost transakce a vyhnout se problémům v budoucnu.

1. PTS

1. ПТС

Ověřte si u prodejce dostupnost a originalitu PTS (Vehicle Passport). Tento dokument obsahuje informace o technických vlastnostech vozu a jeho předchozích majitelích. Ujistěte se, že na PTS nejsou žádné známky padělání nebo změn.

2. Osvědčení o registraci

Zeptejte se prodejce na technický průkaz vozidla. Tento dokument potvrzuje vlastnictví vozu a jeho zákonnost na silnicích. Ujistěte se, že údaje na certifikátu odpovídají údajům uvedeným v názvu vozidla.

3. Prodejní a kupní smlouva

Nezapomeňte s prodejcem projednat podmínky kupní smlouvy na vozidlo. Je důležité zjistit, jaké budou náklady na auto, podmínky platby a vrácení a také uvést všechny podrobnosti o stavu vozu a jeho konfiguraci. Doporučuje se, aby byla dohoda sepsána písemně pro obě strany.

Zkontrolujte si také, zda vám prodejce poskytuje všechny potřebné doklady o provedených technických kontrolách a opravách a také o servisní historii vozu.

A pamatujte, že před koupí auta po telefonu je vždy lepší se s prodejcem osobně setkat, vůz si prohlédnout a zkontrolovat všechny potřebné doklady. Pomůže vám to činit informovaná rozhodnutí a vyhnout se možným problémům v budoucnu.

Video:

Jak vybrat ojetý vůz | Poradenství pro klienty AUTO-PODBOR.RF | AUTOMATICKÝ VÝBĚR ILDAR

Kontrola motoru za 5 minut. Jednoduchá lidová metoda s vlastními rukama

Kontrola MOTORU ojetého vozu – do 3 minut. 5 tipů při výběru