Zapalovací cívka je jednou z nejdůležitějších částí motoru automobilu, která je zodpovědná za dodávání vysokonapěťového elektrického výboje do zapalovacích svíček. Účinnost spalování směsi paliva a vzduchu a tedy i výkon motoru závisí na kvalitě cívky. Pokud se tedy vyskytnou problémy se zapalováním, měli byste zkontrolovat, zda není cívka vadná.

Existuje několik způsobů, jak zkontrolovat poruchu zapalovací cívky. Jednou z nejjednodušších a nejběžnějších metod je použití speciálního zařízení zvaného indukční tester. Toto zařízení umožňuje vizuálně posoudit kvalitu zapalování a také odhalit vadné zapalovací cívky. Chcete-li otestovat cívku pomocí indukčního testeru, musíte zařízení připojit ke svíčkám, zapnout motor a pozorovat zobrazený signál. Pokud je signál přerušovaný nebo chybí, zapalovací cívka vyžaduje výměnu.

Pokud není možné použít indukční tester, můžete použít jiný jednoduchý způsob, jak zkontrolovat zapalovací cívku, zda není poškozená – výměna zapalovací svíčky za novou. Chcete-li to provést, musíte odpojit vodič od zapalovací cívky, vyjmout zapalovací svíčku a na její místo nainstalovat novou. Pokud po této operaci začal motor běžet stabilně a vykazoval zlepšený výkon, pak byla problémem vadná zapalovací svíčka. Pokud se situace nezměnila, měli byste zkontrolovat ostatní části zapalování, jako jsou vodiče a rozdělovač zapalování.

Jak zkontrolovat poruchu zapalovací cívky?

Как проверить катушку зажигания на пробой?

Chcete-li zkontrolovat poruchu zapalovací cívky, budete potřebovat:

  1. Multimetr s funkcí měření odporu.
  2. Průvodce.
  3. Ochranné rukavice a brýle.

Zde jsou pokyny krok za krokem, jak zkontrolovat poruchu zapalovací cívky:

  1. Zkontrolujte vzhled zapalovací cívky. Ujistěte se, že nejsou žádné praskliny, odlupování nebo úniky oleje. Pokud je zjištěno jakékoli poškození, je nutné vyměnit zapalovací cívku.
  2. Odpojte elektrický konektor spojující zapalovací cívku s vodiči zapalovací svíčky.
  3. Odpojte zapalovací cívku od motoru. Některá vozidla mohou mít zapalovací cívku namontovanou na podložkách nebo konzolách, které je třeba odstranit.
  4. Připojte jednu ze svorek multimetru k vodiči zapalovací cívky a druhou svorku ke krytu zapalovací cívky. Multimetr musí být v režimu měření odporu.
  5. Zkontrolujte hodnoty multimetru. Pokud je odpor cca 10-12 ohmů, tak je zapalovací cívka v pořádku. Pokud je odpor výrazně odlišný nebo rovný nekonečnu, je pravděpodobně vadná zapalovací cívka a je třeba ji vyměnit.
  6. Opakujte postup pro každou zapalovací cívku, pokud má vaše vozidlo více cívek.
  7. Nainstalujte zpět zapalovací cívku a znovu připojte elektrický konektor.
ČTĚTE VÍCE
Co je franšíza CASCO a jak funguje?

Kontrola poruchy zapalovací cívky vám umožní určit její provozní stav a v případě potřeby rozhodnout o výměně. Pro hladký a spolehlivý provoz vašeho vozidla je důležité pravidelně kontrolovat a udržovat zapalovací cívku. Pokud pochybujete o svých schopnostech nebo objevíte vážné problémy se zapalováním, doporučuje se poradit se s odborníkem.

Proč je nutné kontrolovat zapalovací cívku?

Почему нужно проводить проверку катушки зажигания?

1. Selhání zapalovací cívky může způsobit poruchu motoru

1. Отказ катушки зажигания может привести к неисправности двигателя

Zapalovací cívka je klíčovým prvkem, na kterém závisí správné zapálení směsi ve válcích motoru. Pokud zapalovací cívka funguje správně, poskytuje stabilní vysoké napětí potřebné k zahájení zapalování. Pokud však zapalovací cívka nefunguje správně, může to mít za následek nesprávné zapalování a mohou nastat následující problémy:

  • Ztráta výkonu motoru;
  • Nestabilní provoz motoru;
  • Potíže se startováním motoru;
  • Zvýšená spotřeba paliva;
  • Válce vypadnou;
  • Výskyt chyb a reset chyby (kontrola motoru).

2. Kontrola zapalovací cívky pomáhá včas identifikovat závady

2. Проверка катушки зажигания помогает выявить неисправности вовремя

Pravidelná kontrola zapalovací cívky pomáhá včas identifikovat možné poruchy a přijmout opatření k jejich odstranění. Je třeba si uvědomit, že zapalovací cívka je vystavena různým faktorům, jako je vysoké napětí, intenzivní teplo a vibrace. To může vést k opotřebení a poškození zapalovací cívky. Provádění pravidelných kontrol umožňuje identifikovat známky opotřebení a poškození zapalovací cívky a včas ji vyměnit, což pomáhá zlepšit spolehlivost a životnost zapalovacího systému vozidla.

Jak zkontrolovat poruchu zapalovací cívky?

Как провести проверку катушки зажигания на пробой?

Chcete-li zkontrolovat poruchu zapalovací cívky, postupujte takto:

1. Zkontrolujte vzhled zapalovací cívky

1. Проверьте внешний вид катушки зажигания

Externí kontrola může pomoci identifikovat viditelné poškození nebo známky opotřebení, jako jsou praskliny, spálené kontakty nebo koroze. Pokud je zjištěno poškození, měla by být zapalovací cívka vyměněna.

2. Zkontrolujte elektrické připojení

2. Проверьте электрическое соединение

Před kontrolou vícepólového konektoru se ujistěte, že je motor vypnutý a klíček zapalování vypnutý. Odpojte konektor zapalovací cívky a zkontrolujte kontakty na korozi nebo znečištění. Pokud jsou kontakty znečištěné, vyčistěte je pomocí aerosolového čističe kontaktů. Poté znovu připojte konektor.

3. Použijte tester odporu

3. Используйте тестер сопротивления

Pokud je po provedení všech výše uvedených kontrol zapalovací cívka stále podezřelá, doporučujeme kontaktovat odborníka pro podrobnější analýzu a diagnostiku.

Video:

Testujeme zapalovací cívku sekačky Red Star.

Motor běžel špatně. Myslel jsem, že problém je v cívce. Ukázalo se, že je to mnohem jednodušší.

Zkoušíme jiskru ze zapalovacích cívek našeho auta čínským “bloudíčkem”