Páteř je jednou z nejdůležitějších částí lidského těla. Nejen, že nás drží ve vzpřímené poloze, ale také chrání míchu a umožňuje nám provádět nejrůznější pohyby. V moderním světě, kde většinu času trávíme sezením u počítače nebo řízením, je velmi důležité vědět, jak správně uvolnit páteř, abychom se vyhnuli bolestem a problémům se zády.

Jedním z nejúčinnějších způsobů, jak uvolnit páteř, je ležet na zádech se zvednutými nohami. Chcete-li to provést, musíte si lehnout na podlahu, ohnout kolena do pravého úhlu a položit je na povrch, například na židli nebo na zeď. V této poloze se páteř protáhne a uvolní, zlepší se krevní oběh a uvolní se napětí.

Dalším užitečným cvičením pro uvolnění páteře je kočka a velbloud. Chcete-li to provést, musíte se dostat na všechny čtyři a poté snížit hlavu a zvednout ji a narovnat záda. Pak musíte znovu sklopit hlavu a prohnout záda dolů, jako velbloud. Opakujte toto cvičení několikrát, abyste uvolnili svaly zad a páteře.

Jak doma uvolnit páteř

Как расслабить позвоночник дома

1. Protahování

1. Растяжка

Strečink je jedním z nejúčinnějších způsobů, jak uvolnit páteř. Existuje mnoho cviků na protažení páteře, včetně předklonů, předklonů a předklonů, rotace trupu a strečink na speciálních zařízeních, jako je cvičební míč nebo spinální trenažéry.

2. Masáž

2. Массаж

Masáž zad a šíje může výrazně pomoci při uvolnění páteře. Lehká masáž zádových a šíjových svalů pomáhá uvolnit napětí a zlepšit krevní oběh. Můžete použít speciální masážní přístroje, stejně jako vlastní masáž pomocí oleje nebo krému.

Je důležité si uvědomit, že každý člověk je jiný a že vhodný způsob uvolnění páteře se může u různých lidí lišit. Před zahájením jakýchkoli cvičení nebo relaxačních technik se doporučuje poradit se s lékařem nebo specialistou, aby se předešlo případným zdravotním problémům. Měli byste si také dávat pozor na své držení těla při sezení a cvičení a věnovat se pravidelné fyzické aktivitě, abyste si udrželi zdravou páteř.

Tipy pro relaxaci páteře doma
Najděte si pohodlnou židli nebo křeslo s dobrou oporou zad.
Dělejte si pravidelné přestávky od sedavého zaměstnání a protáhněte si záda.
Při sezení nebo spánku používejte polštář nebo podložku k podpoře bederní páteře.
Vyhněte se dlouhodobému sezení a polohám, kde jsou záda napjatá.
Snažte se udržet správné držení těla při chůzi a stání.
ČTĚTE VÍCE
Jak pořídit kvalitní fotografie produktu, které upoutají pozornost kupujících?

Uvolnění páteře vleže na zádech: shora nebo zdola?

Расслабление позвоночника в положении лежа на спине: сверху либо снизу?

Správná poloha pro uvolnění páteře velmi závisí na mnoha faktorech, jako jsou individuální vlastnosti těla, přítomnost zranění nebo onemocnění páteře. Mnoho lidí však zjistilo, že poloha úplné relaxace je možná vleže na zádech.

Uvolnění páteře shora:

Vleže na zádech, s hlavou položenou na polštáři a nosem nahoru, je váha těla rovnoměrně rozložena na celá záda. To umožňuje páteři být v přirozeně prodloužené poloze a umožňuje svalům odpočívat a relaxovat. Zároveň nedochází ke zbytečnému tlaku na páteř shora, což je důležité zejména u lidí s problémy v krční oblasti.

Uvolnění páteře zdola:

Někteří lidé také nacházejí ležení na zádech se zvednutými nohami nebo pokládání polštářů pod kolena, aby si uvolnili páteř. To může pomoci snížit namáhání bederní páteře a snížit napětí v oblasti. Tato poloha se doporučuje zejména těm, kteří mají problémy s bederní páteří nebo těhotným ženám.

Bez ohledu na to, jakou polohu si pro uvolnění páteře zvolíte, je důležité vzít v úvahu své individuální tělo a pro dosažení nejlepších výsledků se poradit se svým lékařem nebo specialistou na záda. Budou schopni doporučit pro vás optimální polohu s ohledem na vaši fyzickou kondici a stav vaší páteře.

Poloha pro uvolnění páteře při spánku

Na zádech s pokrčenými koleny

На спине со сгибом коленей

Jednou z nejvíce doporučovaných poloh na spaní, která pomůže zmírnit stres na páteři, je leh na zádech s pokrčenými koleny. Páteř v této poloze zaujímá přirozené a uvolněné držení těla, což snižuje napětí na meziobratlových ploténkách a zádových svalech. Položte si pod kolena polštář nebo ručník pro větší podporu a pohodlí.

Na boku s polštářem pod hlavou

На боку с подложенной под голову подушкой

Další poloha, která může pomoci uvolnit se a zmírnit stres na páteři, je leh na boku s polštářem pod hlavou. V této poloze se páteř přirozeně zakřiví a nohy mohou být mírně pokrčeny v kolenou a položeny jedna na druhou pro dodatečnou oporu zad. Umístěte si pod hlavu polštář přiměřené tloušťky tak, aby byla vaše krční páteř v zarovnané poloze.

Je důležité pochopit, že každé tělo je jiné a poloha, ve které se cítíte pohodlně, se může lišit. Experimentujte s různými polohami spánku, dokud nenajdete takovou, která vyvažuje držení těla, relaxaci a pohodlí. Pravidelné cvičení a udržování zdravého životního stylu může také pomoci posílit vaši páteř a podpořit harmoničtější spánek.

ČTĚTE VÍCE
Je možné umýt motor auta sami, aniž byste riskovali jeho provoz a bezpečnost?

Kočičí pozice pro uvolnění páteře

Chcete-li se dostat do pozice kočky, postupujte takto:

  1. Začněte na všech čtyřech s dlaněmi přímo pod rameny a koleny pod kyčlemi.
  2. Nasměrujte svůj pohled ven v neutrální poloze páteře.
  3. Nadechněte se a pomalu prohněte záda nahoru, spusťte břicho a zvedněte hlavu nahoru.
  4. Zadržte dech na vteřinu a poté vydechněte, postupně zakulate záda dolů, sklopte hlavu a stáhněte žaludek.
  5. Opakujte několikrát, synchronizujte své pohyby s dýcháním.

Kočičí pozice je skvělý způsob, jak uvolnit páteř a uvolnit napětí v zádech. Doporučuje se provádět tuto pozici po delším sezení nebo cvičení, abyste obnovili pružnost a sílu páteře.

Video:

Zdravá páteř za pouhých 12 minut! Gymnastika s instruktorem fyzikální terapie. Cvičební terapie.

NEBUDETE zmateni! Jak zjistit, co bolí – páteř nebo ledviny? Co je bolest dolní části zad?

Pokud máte kýlu, je to JEDINÝ způsob, jak sedět a chodit | Protahování zad proti bolesti