Potřeba náhlých oprav a nouzové výměny kola může nastat v tu nejméně vhodnou chvíli – na dlouhé cestě nebo v nejméně vhodnou chvíli. Mnoho majitelů automobilů, tváří v tvář podobným okolnostem, si může okamžitě položit otázky: „Je možné jet na mírně defektní pneumatice?“, „Co se může stát, když budete pokračovat v jízdě bez oprav?“ a “Jaká bezpečnostní opatření by měla být přijata?”

I když se možnost pokračovat v jízdě na mírně prasklé pneumatice může zdát jako atraktivní a pohodlná možnost, tato praxe může mít negativní důsledky pro řidiče, cestující a vozidlo jako celek. I mírné snížení tlaku v pneumatikách může ovlivnit ovladatelnost vozidla, bezpečnost jízdy a životnost pneumatik.

Když je pneumatika podhuštěná, většina hmotnosti vozidla padá na bok pneumatiky, což může vést k přehřátí, opotřebení pneumatiky a možnému prasknutí. Nesprávný tlak v pneumatikách může navíc vést ke špatnému držení vozovky, problémům při zatáčení a dlouhé brzdné dráze.

Co se stane, když jedete na pneumatice s nízkým tlakem?

Что случится, если ехать на колесе с низким давлением?

Když má pneumatika nízký tlak, zvětšuje se její kontaktní plocha s vozovkou, což vede ke zvýšenému opotřebení pneumatiky a špatné trakci. To může vést k nestabilitě a špatnému ovládání vozidla, zejména při zatáčení a brzdění.

Nízký tlak v pneumatikách může také způsobit poškození pneumatiky. Když nízkotlaká pneumatika přejede hrboly a výmoly na silnici, její bočnice mohou být vystaveny většímu riziku propíchnutí nebo proříznutí. Pneumatika s nízkým tlakem se také může přehřát v důsledku zvýšeného tření o vozovku, což může vést ke strukturálním problémům a zvýšenému riziku kolapsu pneumatiky.

Možné problémy při jízdě na pneumatice s nízkým tlakem:
Špatné ovládání vozidla
Snížená trakce
Zvýšené opotřebení pneumatik
Poškození pneumatiky
Zvýšené riziko propíchnutí nebo proříznutí pneumatiky
Problémy se strukturou pneumatiky
Nebezpečí kolapsu pneumatiky

Proto je velmi důležité pravidelně kontrolovat tlak v pneumatikách a v případě potřeby je dohustit. Doporučený tlak je uveden v návodu k obsluze vozidla nebo na nálepce na dveřích nebo kufru řidiče.

Jízda na pneumatice s nízkým tlakem je riskantní a může vést k vážným následkům. Sledujte proto stav svých pneumatik a udržujte optimální tlak pro bezpečnou a pohodlnou jízdu.

Upozornění: v případě problémů s koly nebo pneumatikami kontaktujte odborníka autoservisu, aby provedl potřebné opravy nebo vyměnil opotřebené pneumatiky.

ČTĚTE VÍCE
Příčiny a možné poruchy, ke kterým dochází, když se v autě rozsvítí kontrolka Check Engine

Ztráta kontroly nad vozidlem

Потеря контроля над автомобилем

Jízda s mírně prasklou pneumatikou může vést k vážným následkům, včetně ztráty kontroly nad vozidlem. Když pneumatika ztratí své normální nahuštění, může to ovlivnit ovladatelnost vozidla a výkon na silnici.

Jednou z hlavních příčin ztráty kontroly je změna stability vozidla. Při podhuštění pneumatiky se mění její tvar a rozměry. To vede k přerozdělení zatížení na zbývající kola a poškození rovnoměrného vyvážení vozu. Výsledkem je nerovnoměrné rozložení hmotnosti, které ovlivňuje trakci a ovladatelnost.

Postupné snižování tlaku v pneumatikách vede k dalším problémům s ovládáním vozidla. Zpočátku si řidič může všimnout některých změn v chování vozu, jako je těžší řízení nebo nestabilita na vozovce. Postupně se tyto problémy zintenzivňují a vůz se může při zatáčení nebo brzdění začít značně vychylovat z nastaveného kurzu.

Vyšší zatížení podhuštěné pneumatiky může také způsobit její deformaci nebo dokonce prasknutí. To se může stát ve zvláště extrémních situacích, například při rychlé jízdě nebo při průjezdu výmolem. V důsledku toho může kolo zcela spadnout z ráfku, což dále zvyšuje ztrátu kontroly nad vozidlem a zvyšuje riziko nehody.

Proto je velmi důležité hlídat tlak v pneumatikách a nezanedbávat pravidelné kontroly. Pokud si všimnete, že je pneumatika mírně prázdná, důrazně doporučujeme ji okamžitě nafouknout nebo vyměnit. To vám pomůže vyhnout se ztrátě kontroly nad vozidlem a zajistit bezpečné jízdní podmínky.

Zvýšené opotřebení pneumatik

Усиленный износ шин

Jízda s mírně prasklou pneumatikou může způsobit zvýšené opotřebení pneumatik. Pokud je tlak v pneumatice nižší, než je doporučeno, může se pneumatika přehřát. Důvodem je zvýšený valivý odpor a tření mezi pneumatikou a vozovkou.

Ke zvýšenému opotřebení pneumatik může dojít také v důsledku nesprávného rozložení zátěže na kola. Pokud jedno kolo nese velkou zátěž kvůli nesprávnému tlaku, rychleji se opotřebuje. Navíc nerovnoměrné opotřebení pneumatik může způsobit problémy s manipulací a bezpečností.

Pravidelná kontrola tlaku v pneumatikách je důležitým opatřením, které zabrání nadměrnému opotřebení pneumatik. Tlak v pneumatikách se doporučuje kontrolovat alespoň jednou měsíčně a před další cestou. Je také nutné provádět pravidelné vyvažování a geometrii kol, aby bylo zajištěno rovnoměrné opotřebení pneumatik.

Zvýšené opotřebení pneumatik může ovlivnit spotřebu paliva a celkový výkon vozidla. Proto je velmi důležité sledovat stav vašich pneumatik a provádět nezbytná opatření údržby.

ČTĚTE VÍCE
Je možné bezpečně řídit auto s vadnou převodovkou - důsledky, rizika a důležité body, o kterých musí řidiči vědět

Video:

PERPETUAL MOTION ON SEARCH MAGNETS – BUDE VYDĚLÁVAT 107 %?

Co se stane, když jedete s ruční brzdou?

CO KDYŽ UJEDETE 1KM NA PUŠTĚNÉ PNEUMATICE? ŘEZÁNO A VRTÁNO!