Problém, že se auto zastaví, když sešlápnete brzdu, nemusí být zpočátku zřejmý. Řidiči se mohou s touto situací setkat a nevědí, jak ji opravit. To je však poměrně častý problém, který lze najít u mnoha aut.

Zastavení vozu při sešlápnutí brzdy může být způsobeno různými důvody. Jedním z nich může být problém s brzdovým systémem, jako jsou vadné brzdové destičky nebo rotory. Pokud jsou destičky opotřebované nebo jsou poškozené rotory, může to způsobit nestabilitu brzdového systému a způsobit zastavení vašeho vozu. Problém může také souviset s těsněním a hadičkami brzdového systému, které mohou být opotřebované nebo poškozené.

Dalším možným důvodem, proč se vaše auto zastaví, když sešlápnete brzdu, může být porucha v elektronickém systému řízení motoru. Elektronické součásti motoru, jako jsou senzory a relé, mohou způsobovat problémy s výkonem motoru, včetně zablokování. Může to být způsobeno přehřátím motoru, nízkou hladinou oleje nebo problémy se zapalovacím systémem. V takovém případě se doporučuje kontaktovat odborníky, aby provedli diagnostiku a řešení problémů.

Proč se auto zastaví, když sešlápnete brzdu? [Servis]

Почему машина глохнет при нажатии на тормоз? [Обслуживание]

Pokud se vaše auto zastaví, když sešlápnete brzdu, může to mít několik důvodů souvisejících s údržbou vozidla.

1. Porucha brzdového systému

1. Неисправность тормозной системы

Jedním z hlavních důvodů, proč se motor při brzdění zastaví, může být porucha brzdového systému. Například špatně fungující brzdové destičky, opotřebované brzdové rotory nebo brzdové hadice, které je třeba vyměnit, mohou způsobit špatný výkon motoru.

Doporučuje se pravidelně kontrolovat stav a údržbu brzdového systému a také včas vyměnit opotřebované díly.

2. Problémy s vakuovým systémem

2. Проблемы с вакуумной системой

Zhasnutí motoru při sešlápnutí brzdy může být také způsobeno problémy s podtlakovým systémem automobilu. Podtlakový systém hraje důležitou roli ve výkonu motoru a může být spojen se zhoršením směsi vzduch-palivo, což následně vede ke zhasnutí motoru.

Poruchy ve vakuovém systému mohou být způsobeny různými příčinami, jako je únik podtlaku, poškozené podtlakové hadice nebo vadné vakuové čerpadlo. K vyřešení takových problémů se doporučuje kontaktovat odborníka na údržbu vozidla.

Je důležité mít na paměti: Pravidelná údržba a kontrola stavu vozu pomůže předejít problémům se zhasínáním motoru při sešlápnutí brzdy. Pokud problém přetrvává, doporučujeme kontaktovat autoservis pro diagnostiku a opravu.

ČTĚTE VÍCE
Jak dlouho zasychá žáruvzdorná barva ve třmenových plechovkách a jak ji správně nanášet?

Nesprávný brzdný tlak

Неправильное давление в тормозной системе

Pokud se vaše auto začne zastavovat, když sešlápnete brzdu, jednou z možných příčin může být nesprávný brzdný tlak.

Brzdový systém automobilu funguje na základě tlaku. Při sešlápnutí brzdového pedálu se tlak přenáší trubičkami a hadičkami na brzdové destičky nebo třmeny, které jsou namontovány na brzdových kotoučích nebo bubnech. Nesprávný tlak může nastat z několika důvodů:

1. Nadměrné používání nebo nedostatek brzdové kapaliny

1. Перенажатие или недостаток тормозной жидкости

Brzdová kapalina plní brzdový systém a přenáší tlak přes potrubí a hadice. Pokud je hladina brzdové kapaliny nedostatečná, nemusí být dostatečný tlak pro správnou funkci systému. V tomto případě se může auto zastavit, když sešlápnete brzdu. Nadměrné použití brzdové kapaliny může také způsobit zhasnutí motoru v důsledku nesprávného rozložení tlaku v systému.

2. Únik brzdové kapaliny

2. Утечка тормозной жидкости

Únik brzdové kapaliny může být příčinou nesprávného tlaku v brzdovém systému. Únik může pocházet z potrubí, hadic, brzdových třmenů nebo hlavního válce. Pokud únik způsobí nedostatečný tlak, může to způsobit zhasnutí motoru při použití brzd.

Chcete-li zkontrolovat nesprávný tlak v brzdovém systému, měli byste kontaktovat odborníka a provést diagnostiku systému. Je také nutné pravidelně kontrolovat hladinu brzdové kapaliny a sledovat případné netěsnosti. Pokud jsou zjištěny problémy, měli byste okamžitě kontaktovat autoservis pro opravu a zabránit možným nehodám na silnici.

Špatně fungující podtlakový posilovač brzd

Плохо работающий вакуумный усилитель тормозов

Posilovač brzd obvykle funguje na základě podtlaku vzduchu v sacím potrubí vozidla. Když řidič sešlápne brzdový pedál, podtlakový vzduch se použije k vytvoření dodatečné síly, která pomáhá pohánět brzdové destičky.

Pokud však posilovač brzd nefunguje správně, může být problém se správnou funkcí brzdového systému. Zde jsou některé z možných příčin špatného výkonu posilovače brzd:

1. Únik vakua

1. Утечка вакуума

Jednou z nejčastějších příčin špatného výkonu posilovače brzd je netěsnost v sacím potrubí nebo jiných součástech brzdového systému. Pokud do systému začne vnikat vzduch, podtlakový posilovač ztratí svou účinnost a může způsobit špatný výkon brzd. Chcete-li tento problém vyřešit, musíte najít a opravit únik v systému.

2. Poškození membrány

2. Повреждение мембраны

Dalším důvodem špatného výkonu podtlakového posilovače brzd může být poškození membrány. Membrána je flexibilní těsnící zařízení, které vytváří podtlak uvnitř zesilovače. Poškození membrány může vést ke ztrátě tlaku a v důsledku toho ke špatnému výkonu posilovače a brzdového systému jako celku. Pokud je membrána poškozena, je nutné ji vyměnit.

ČTĚTE VÍCE
Co znamená neomezené pojištění a jak vás za každých okolností ochrání?

Diagnostika a oprava posilovače brzd obvykle vyžaduje zkušenosti a specializované vybavení. Pokud máte problémy s brzdovým systémem, doporučuje se obrátit se na odborníka, aby jej odstranil.

důvod Možné řešení
Únik vakua Hledání a odstraňování netěsností v systému
Poškození membrány Výměna poškozené membrány

Prasknutí vakuové hadice nebo hadičky

Разрыв вакуумного шланга или трубки

Pokud se vaše auto zastaví, když sešlápnete brzdu, jednou z možných příčin může být prasklá podtlaková hadice nebo trubice. Podtlaková hadice nebo trubice je zodpovědná za přenos podtlaku z posilovače brzd do posilovače brzd.

K prasknutí vakuové hadice nebo hadičky může dojít v důsledku nesprávné údržby, stárnutí materiálů nebo jiných vnějších faktorů. Při prasknutí hadice nebo trubky podtlakový systém ztrácí tlak, což má za následek ztrátu brzdného výkonu a možné zhasnutí motoru.

Chcete-li zkontrolovat, zda nedošlo k přerušení vakuové hadice nebo trubice, doporučujeme provést následující kroky:

1. Vizuální kontrola

1. Визуальный осмотр

Zkontrolujte podtlakové hadice a trubky, zda nejsou viditelně poškozeny. Zkontrolujte je, zda nejsou prasklé, zlomené, uvolněné nebo jiné viditelné vady. Pokud zjistíte prasknutí, vyměňte poškozenou hadici nebo hadici.

2. Pomocí tlakoměru

2. Использование манометра

Připojte k vakuovému systému manometr a zkontrolujte tlak. Pokud je tlak abnormální nebo klesá, když sešlápnete brzdu, může to znamenat prasklou podtlakovou hadici nebo hadici.

Pokud si nejste jisti svými dovednostmi při kontrole a výměně podtlakových hadic nebo hadic, doporučujeme vám kontaktovat odborníka nebo autoservis pro podrobnou diagnostiku a opravy.

Známky prasklé vakuové hadice nebo trubice Řešení
Viditelné poškození hadice nebo trubky Vyměňte poškozenou hadici nebo hadici
Neobvyklý tlak ve vakuovém systému Zkontrolujte a vyměňte poškozenou hadici nebo hadici

Video:

Při brzdění se motor zastaví. VAZ 2110

Porucha při stlačení plynu! Podívejte se na celou věc! Nedostatek UOZ!

ZASTAVENÍ PŘI BRZDĚNÍ. PŘI STISKNUTÍ BRZDOVÉHO PEDÁLU SE OTÁČKY VYPLÝVAJÍ