Mnoho majitelů automobilů se potýká s problémem, když motor ostřikovače začne vyhořet. Jde o nepříjemnou situaci, která může nastat z různých důvodů. Podívejme se na některé z nich.
Jednou z běžných příčin vyhoření motoru pračky je přehřátí. Při dlouhodobém používání pračky se motor může přehřát kvůli velkému množství práce. To platí zejména v zimních měsících, kdy se k odstranění sněhu a ledu z vozu používá speciální směs. Provoz motoru za takových podmínek může vést k přehřátí a požáru.
Dalším důvodem vyhoření motoru ostřikovače může být zkrat v elektrickém systému. Pokud jsou vodiče nebo konektory podložek špatně izolované nebo poškozené, může dojít ke zkratu, který způsobí přetížení a spálení motoru. Proto je velmi důležité pravidelně kontrolovat stav vodičů a udržovat je v dobrém provozním stavu.
Příčiny přehřátí motoru myčky
1. Přetížení systému
Jedním z hlavních důvodů přehřátí motoru ostřikovače je přetížení systému. Pokud je nádobka kapaliny ostřikovače prázdná nebo ucpaná, motor poběží bez zatížení, což může způsobit jeho přehřátí. Také pokud systém nebyl včas vypuštěn a tryska ostřikovače zamrzla, motor bude pracovat s velkým úsilím, což může také způsobit jeho přehřátí.
2. Porucha relé
Další možnou příčinou přehřátí motoru ostřikovače může být nesprávná činnost relé. Pokud je relé ostřikovače přilepené, motor poběží dlouhou dobu, což způsobí jeho přehřátí.
3. Poškození elektroinstalace
Pokud je kabeláž připojená k motoru ostřikovače poškozena nebo přerušena, nemusí do motoru ostřikovače správně proudit elektrický proud. V důsledku toho se motor může přehřát kvůli nedostatku energie.
Aby nedošlo k přehřátí motoru ostřikovače a jeho poruše, doporučuje se pravidelně kontrolovat hladinu kapaliny ostřikovačů, vypustit kapalinu před začátkem zimy a sledovat stav elektroinstalace a relé. Pokud zaznamenáte přehřátí motoru nebo jiné poruchy, doporučujeme kontaktovat odborníka, aby provedl diagnostiku a opravu systému ostřikovačů.
Špatná kvalita kapaliny do ostřikovačů
Jednou z příčin vyhoření motoru ostřikovačů může být použití nevhodné nebo nekvalitní kapaliny do ostřikovačů. Pokud kapalina ostřikovače nesplňuje specifikace, může to vést k tvorbě usazenin a nečistot v systému ostřikovačů.
Proč je to problém?
Takové usazeniny mohou ucpat filtry a potrubí ostřikovacího systému, což vede k narušení průtoku kapaliny a zvýšenému zatížení motoru. Nekvalitní kapalina do ostřikovačů může mít navíc vlastnosti nevhodné pro provoz motoru, jako je nízký bod tuhnutí nebo vysoká viskozita, což může způsobit zvýšené zatížení elektromotoru.
Jak předcházet problému?
Aby se předešlo špatné kvalitě kapaliny do ostřikovačů a zbytečnému namáhání motoru ostřikovače, doporučuje se používat kapalinu do ostřikovačů, která odpovídá technickým požadavkům výrobce vozidla. Vyplatí se také pravidelně kontrolovat a čistit filtry a potrubí ostřikovacího systému a v případě potřeby vyměnit kapalinu ostřikovače.
Je důležité mít na paměti: Použití nesprávné kvality ostřikovací kapaliny může vést nejen k vyhoření motoru ostřikovače, ale také negativně ovlivnit stav plastových a pryžových částí ostřikovacího systému a také ošetření mytého povrchu vozu.
Pamatujte: Správná kapalina do ostřikovačů je klíčem ke správné funkci systému ostřikovačů a bezpečnosti motoru ostřikovače.
Poškození trubky mycího systému
Jedním z důvodů problémů s motorem ostřikovače může být poškození potrubí ostřikovacího systému.
Hadice je ohebná trubice, která se připojuje k nádržce kapaliny ostřikovače a směřuje kapalinu do trysek na čelním skle automobilu. Typicky je čep vyroben z odolného materiálu, jako je pryž nebo plast, ale časem se může opotřebovat nebo poškodit.
K poškození potrubí může dojít z několika důvodů. Za prvé, teplotní extrémy, jako jsou chladné zimní měsíce nebo horké letní slunce, mohou způsobit, že materiál trubky vyskočí zpět. To může způsobit prasknutí nebo roztržení.
Za druhé, potrubí může být poškozeno nesprávným provozem vozidla nebo během oprav. Například neopatrné upevnění potrubí, jeho poškození při výměně filtru nebo poškození celistvosti při servisu ostřikovacího systému může vést k poškození potrubí.
Třetím důvodem poškození potrubí může být vystavení vnějším faktorům, jako jsou nárazy kamenů nebo jiných předmětů na vozovce. Obzvláště zranitelná místa pro takové poškození jsou oblasti potrubí, které procházejí úzkými mezerami v motorovém prostoru nebo pod kapotou.
Poškození trubky mycího systému může vést k nesprávné funkci celého mycího systému. Nedostatečné nebo nerovnoměrné rozložení kapaliny na skle může bránit účinnému čištění, zejména za špatné viditelnosti nebo deštivého počasí. Navíc to může vést k úniku kapaliny, což bude vyžadovat neustálé doplňování a může zvýšit opotřebení motoru ostřikovače.
Abyste zabránili poškození hadice mycího systému, doporučuje se ji pravidelně kontrolovat, zda není prasklá, opotřebovaná nebo jiná viditelná poškození. Rovněž stojí za to věnovat pozornost správnému upevnění trubky a vyhnout se jejímu nárazu během oprav. Pokud je zjištěno poškození potrubí, doporučuje se jej vyměnit, aby se předešlo dalším problémům s motorem ostřikovače a zajistila se efektivní činnost systému mytí auta.
Přetížení motoru ostřikovače
Motor ostřikovače je obvykle napájen z elektrické sítě vozidla a má určitý výkon, který musí odpovídat požadavkům systému. Pokud je motor příliš zatížen, může to vést k přetížení a následnému spalování.
Jedním z důvodů přetížení motoru může být použití mycího systému v podmínkách silného znečištění nebo zamrznutí autoskla. V takových případech, aby bylo zajištěno účinné čištění skla, bude motor pracovat na maximální zatížení, což může vést k přehřátí a spalování.
Přetížení motoru může být také způsobeno vadnými prvky ostřikovacího systému, například ucpanými tryskami nebo hadicemi, což vytváří velký odpor vůči cirkulaci kapaliny a vyžaduje větší úsilí od motoru k čerpadlu. Pokud se takový problém neodstraní včas, může dojít k přetížení motoru a jeho poškození.
Aby nedošlo k přetížení motoru ostřikovače, doporučuje se sledovat stav filtru čerpadla ostřikovače a pravidelně čistit trysky a hadice od nečistot. Také byste se měli vyvarovat používání ostřikovacího systému, pokud je sklo silně znečištěné, pravidelně udržovat hladinu ostřikovací kapaliny v nádržce a zajistit správnou funkci celého systému.