Jedním z nejčastějších problémů auta může být chvění volantu při brzdění. Mnoho řidičů se setkalo s tímto jevem, který může způsobit nepohodlí a nebezpečí na silnici. Klepání volantu při brzdění je jev, kdy se auto při brzdění začne třást a narážet do volantu. Proč se to děje a jak se s tímto problémem vypořádat? Pojďme na to společně přijít!
Jedním z hlavních důvodů bušení volantu při brzdění může být opotřebení brzdových kotoučů nebo brzdových destiček. Při brzdění brzdové destičky stlačují brzdové kotouče, což způsobuje zpomalení vozidla. Pokud jsou kotouče a destičky opotřebované nerovnoměrně nebo mají poruchu, dochází k vibracím, které se přenášejí na volant. V důsledku toho dochází k bití do volantu.
Dalším důvodem tlučení volantu při brzdění může být závada nebo nefunkčnost odpružení vozu. Když odpružení nefunguje správně, může se vůz při brzdění začít třást a narážet do volantu. V takovém případě musíte kontaktovat specialisty, aby zkontrolovali a opravili zavěšení.
Proč při brzdění naráží do volantu?
Řidiči se často potýkají se situací, kdy se při brzdění ozve klepání nebo tlučení do volantu. Tento jev může mít několik důvodů.
Jednou z možných příčin mohou být opotřebované nebo poškozené brzdové kotouče nebo destičky. Pokud jsou kotouče nebo destičky opotřebené nebo vadné, mohou při brzdění vibrovat a přenášet tyto vibrace na volant, což způsobuje klepání nebo klepání.
Další možnou příčinou může být nesoulad v tloušťce brzdových kotoučů. Pokud je tloušťka kotoučů odlišná, dochází při brzdění k nerovnoměrným silám, které způsobují vibrace. To může také způsobit viklání volantu.
Další možnou příčinou mohou být nesprávné paprsky nebo šrouby kol. Pokud nejsou paprsky nebo šrouby správně utaženy nebo jsou opotřebené, dochází při brzdění k nerovnoměrnému rozložení sil, což může způsobit klepání ve volantu.
Abyste předešli problémům s poskakováním volantu při brzdění, doporučuje se pravidelně kontrolovat stav brzdového systému, kontaktovat odborníky pro diagnostiku a opravy a také sledovat správnou montáž a údržbu kol.
Možný důvod | rozhodnutí |
---|---|
Opotřebované nebo poškozené brzdové kotouče nebo destičky | Vyměňte opotřebované nebo poškozené díly |
Nesoulad tloušťky brzdového kotouče | Vyměňte kotouče s nevhodnou tloušťkou |
Neodpovídající paprsky nebo šrouby kol | Utáhněte nebo vyměňte paprsky a šrouby |
Problémy s brzdovým systémem auta
Opotřebení brzdových destiček a kotoučů
Nejčastější příčinou problémů s brzdovým systémem jsou opotřebované brzdové destičky a rotory. Aby bylo zajištěno spolehlivé zastavení vozu, musí být brzdové destičky dostatečně silné. Pokud se příliš ztenčí, dochází mezi kotouči a destičkami ke tření, což vede k rychlému opotřebení a poškození.
Když brzdové kotouče prasknou nebo se opotřebují nerovnoměrně, může to také vést k problémům s brzdovým systémem, jako je otřesy kol při brzdění. V tomto případě je nutná výměna nebo oprava kotouče, aby se obnovil normální provoz brzdového systému.
Špatně seřízené brzdy
Další příčinou problémů s brzdami mohou být nesprávně seřízené destičky. Pokud nejsou správně vyrovnány, může dojít k nerovnoměrným brzdným silám, které způsobí viklání volantu. V tomto případě je nutné provést postup seřízení brzd, aby se tento problém odstranil.
Za zmínku také stojí, že problémy s brzdovým systémem mohou nastat v důsledku úniku brzdové kapaliny, prasklých brzdových hadic nebo nedostatku požadovaného tlaku v systému. Všechny tyto problémy vyžadují komplexní opravu a diagnostiku brzdového systému.
Je důležité si uvědomit, že pokud máte problémy s brzdovým systémem, měli byste se obrátit na odborníka pro diagnostiku a opravu. Ignorování problémů s brzdami může vést k vážným nehodám a poškození vašeho vozidla.
Nesprávná instalace podložky
Dalším důvodem bití volantu při brzdění může být nesprávná instalace destiček. Destičky, které jsou nainstalovány s nesprávnou vůlí, mohou způsobit nerovnoměrné brzdění a v důsledku toho vibrace ve volantu.
Chcete-li tento problém vyřešit, musíte správně nainstalovat podložky s požadovanou vůlí. Mezera je určena předpisy výrobce vozidla a může se lišit pro přední a zadní destičky.
Při instalaci podložek byste měli také zkontrolovat jejich zarovnání. Pokud nejsou destičky vyrovnány, nemusí vyvíjet rovnoměrný tlak na brzdový kotouč, což může způsobit odskočení volantu. Je důležité dbát na hladkost a snadnost pohybu podložek.
Pokud si nejste jisti svými dovednostmi, je lepší kontaktovat specialisty, kteří mohou podložky správně nainstalovat a provést všechny potřebné kontroly. Neignorujte tento problém, protože mačkání volantu při brzdění může být známkou vážných problémů s brzdovým systémem vašeho vozu.
Opotřebené díly brzdového systému
Možným důvodem nárazů volantu při brzdění mohou být opotřebené části brzdového systému.
Jednou z těchto částí může být opotřebovaný brzdový kotouč. Jak vaše vozidlo jezdí, jeho povrch zdrsní v důsledku tření a hromadění nečistot. To vede k nerovnoměrnému přilnutí destiček ke kotouči a vibracím při brzdění.
Další částí, která může být opotřebovaná, je brzdový buben. Během provozu se může opotřebovat a ztratit svou hladkost, což znesnadňuje rovnoměrné přilnutí podložek k povrchu bubnu. To vede k vibracím a tlukotu při brzdění.
Brzdové destičky
Brzdové destičky také podléhají opotřebení. Pokud jsou destičky opotřebované nerovnoměrně, jedna destička může zapadnout do kotouče před druhou. To vede k nerovnováze v brzdovém systému a vibracím při brzdění.
Brzdové hadice
Brzdová vedení, která spojují brzdy s hlavním válcem, mohou také způsobit viklání volantu. Opotřebované hadice mohou způsobit špatný přenos signálu do hlavního válce, což má za následek nesprávné rozložení brzdné síly mezi kola. To může způsobit chvění a vibrace volantu při brzdění.
Pokud při brzdění dochází ke klepání do volantu, je nutné provést diagnostiku a vyměnit opotřebované části brzdového systému, aby byla zajištěna bezpečná jízda a zachování výkonu vozu.