Volvo je slavná švédská automobilka založená v roce 1927. Díky své pověsti spolehlivého a bezpečného výrobce si značka Volvo získala důvěru mnoha automobilových nadšenců po celém světě. V poslední době však došlo ke změnám kvůli tomu, že bylo Volvo prodáno.
Ale komu a proč bylo Volvo prodáno? – tuto otázku si klade mnoho lidí. A přestože Volvo bylo dříve ve Švédsku, v roce 2010 jej koupil čínský konglomerát Geely Holding Group. Rozhodnutí o prodeji společnosti učinily švédské úřady ve snaze zachránit továrny a zachránit pracovní místa, protože Volvo mělo potíže kvůli finančním potížím. Po akvizici Volva čínskými společnostmi se švédská značka začala postupně rozvíjet a zvyšovat výrobu.
Volvo je nyní jednou z předních značek v automobilovém průmyslu a nabízí širokou škálu modelů včetně SUV, sedanů a kombi. Značka Volvo se nadále odlišuje díky svému vedoucímu postavení v oblasti bezpečnosti, udržitelnosti a inovací. Švédský kořen řídí Geely a jejich čínské partnery, což umožňuje Volvu zůstat na špici automobilového trhu.
Kdo je novým majitelem Volva?
V roce 2010 čínská společnost Geely Automobile Holdings Limited získala spolehlivou švédskou automobilku Volvo. Hodnota transakce byla přibližně 1,8 miliardy dolarů.
Nový vlastník Volva, Geely, má působivé portfolio značek a je odhodlán pokračovat v rozvoji a posilování značky Volvo. Od akvizice Geely financuje rozhodující opatření, jako je zvýšení objemu výroby, rozšíření globální přítomnosti Volva a investice do vývoje nových technologií.
Akvizice Volvo Geely potvrzuje strategii společnosti globalizace a expanze exportních trhů a také posiluje pozici Číny v globálním automobilovém průmyslu.
Pod svým novým vlastnictvím Volvo pokračuje v průkopnictví inovativních technologií v oblasti bezpečnosti, udržitelnosti a pohodlí a upevňuje své místo mezi předními světovými automobilovými společnostmi.
Recenze na prodej Volvo
Prodej automobilky Volvo byl jedním z největších a nejvýznamnějších v historii švédského automobilového průmyslu. V roce 2010 bylo Volvo prodáno čínské společnosti Geely Holding Group.
Informace o společnosti
společnost | Země |
---|---|
Volvo | Švédsko |
Skupina Geely Holding | Čína |
Volvo je švédská automobilová značka založená v roce 1927. Společnost byla vždy známá svým zaměřením na bezpečnost a šetrnost k životnímu prostředí. Volvo vyrábí osobní a nákladní automobily, vozový park veřejné dopravy, autobusy a další speciální zařízení.
Geely Holding Group byla založena v roce 1986 v Číně. Společnost je jedním z největších výrobců automobilů v Číně a vlastní značky jako Geely, Lynk & Co, Lotus atd.
Prodejní transakce
Prodej Volva byl oficiálně oznámen v březnu 2010. Geely Holding Group koupila Volvo od americké společnosti Ford Motor Company za zhruba 1,8 miliardy dolarů. Jednalo se o první prodej globální automobilové značky čínské společnosti.
Součástí dohody o prodeji Volva bylo zachování švédské společnosti jako nezávislé značky s plány rozvoje a investic ze strany Geely Holding Group. Následující roky se pod vedením Geely staly pro Volvo obdobím aktivního vývoje a posilování jeho pozice na globálním automobilovém trhu.
Prodej Volva byl přelomovou událostí, která znamenala novou éru v automobilovém průmyslu, protože čínské společnosti začaly aktivně nakupovat a investovat do globálních výrobců automobilů.
Dopad obchodu na automobilový trh
Prodej Volva společnosti Geely Auto Group měl významný dopad na automobilový trh. Dohoda, která byla dokončena v roce 2010, byla jednou z největších obchodů v automobilovém průmyslu a vyvolala v tomto odvětví mnoho vzrušení a debat.
Akvizice Volva čínskou společností Geely Auto Group umožnila této společnosti získat přístup na mezinárodní trh a posílit svou pozici v automobilovém průmyslu. Volvo zároveň zůstalo švédskou značkou, která si zachovala svou individualitu a vlastnosti, ale získala nové investice a technologie od čínských partnerů.
Dopad obchodu na automobilový trh byl patrný v několika důležitých aspektech:
- Posílení přítomnosti Volvo na mezinárodních trzích. Nákup Geely umožnil Volvu rozšířit svůj vliv mimo Evropu a posílit svou pozici na trzích Číny a dalších asijských zemí.
- Inovace a vývoj technologií. Geely Auto Group významně investovala do výzkumu a vývoje nových technologií pro Volvo. To švédské značce umožnilo rozšířit svou modelovou řadu a nabídnout spotřebitelům modernější a inovativnější vozy.
- Zvýšená konkurence na automobilovém trhu. Prodej Volva společnosti Geely Auto Group podnítil další automobilové společnosti k aktivnějšímu rozvoji a zavádění nových technologií a modelů, aby zůstaly konkurenceschopné. V důsledku toho získal automobilový trh nové perspektivy a příležitosti pro rozvoj.
Prodej Volva tak měl významný dopad na automobilový trh. Podpořil růst a inovace v tomto odvětví, posílil pozici Volva na celosvětové scéně a podnítil konkurenci mezi značkami automobilů.