V podmínkách mezinárodních sankcí uvalených proti Rusku jsou některé zahraniční automobilové značky nuceny opustit ruský trh. Sankce mají významný dopad na automobilový průmysl, omezují přístup výrobců ze zahraničí k technologiím, materiálům a globálním trhům.

Jednou z nejpozoruhodnějších obětí sankcí byla německá společnost Volkswagen. V roce 2016 oznámili své rozhodnutí opustit ruský trh. Volkswagen si dlouhodobě drží vedoucí pozici na ruském trhu, ale sankce vedly k poklesu prodejů a zhoršení finanční výkonnosti společnosti.

Další známou značkou, která se setkala s problémy kvůli sankcím, je italská společnost Fiat. Byla také nucena zastavit výrobu ve svých továrnách v Rusku. Přísná omezení dovozu náhradních dílů a technologií vedla k problémům ve výrobě a snížení prodeje.

Značky aut opouštějí Rusko

Марки авто покидают Россию

Přes mnohaleté úsilí a investice řady automobilek na ruském trhu se některé automobilové značky přesto rozhodly kvůli sankcím a ekonomickým podmínkám zemi opustit.

1. brod

Největší americká automobilka Ford oznámila na konci roku 2019 rozhodnutí zastavit výrobu osobních automobilů v Rusku. Rozhodnutí padlo kvůli nepříjemné ekonomické situaci a klesajícím tržbám. Společnost si však udržuje svou přítomnost na ruském trhu a nadále dodává kamiony a dováží osobní automobily.

2. Opel

2. Opel

O zastavení vlastní výroby v Rusku se v roce 2015 rozhodla i německá společnost Opel, dříve vlastněná General Motors a součástí skupiny PSA. Podle společnosti k rozhodnutí došlo kvůli nízké poptávce a strukturálním změnám na trhu. Nyní se Opel zaměřuje na rozvoj dovozu automobilů do Ruska.

To jsou jen některé příklady značek automobilů, které opouštějí ruský trh. Sankce a ekonomické faktory mají nadále negativní dopad na automobilky a v budoucnu může dojít k dalším změnám v odvětví.

Dopad sankcí na trh

Влияние санкций на рынок

Zavedení sankcí proti Rusku má významný dopad na automobilový trh v zemi. Mnoho světových výrobců automobilů se potýká s omezeními a problémy, které se rozhodnou opustit ruský trh nebo omezit výrobu automobilů v zemi. To způsobuje velké změny v odvětví a ovlivňuje spotřebitele.

Snížení výroby

Сокращение производства

Kvůli sankcím je řada automobilek nucena omezit výrobu aut v Rusku. Čelí omezenému přístupu k dílům, technologiím a zahraničním dodavatelům. To vede ke snížení nabídky vozů dostupných na trhu a také ke zvýšení cen u zbývajících modelů.

ČTĚTE VÍCE
Co je výhodnější - havarijní nebo povinné ručení?

Opuštění země

Уход из страны

Některé automobilky se kvůli sankcím rozhodují úplně opustit ruský trh. Domnívají se, že pokračovat v práci v Rusku je neefektivní a nerentabilní. To zase vede k menší konkurenci na trhu a menšímu výběru pro spotřebitele.

Automobilové značky opouštějící Rusko kvůli sankcím tak čelí výrobním problémům a omezenému přístupu na trh. To se týká jak výrobců automobilů, tak spotřebitelů a vytváří velké změny v ruském automobilovém průmyslu.

Renegátská situace

Sankce uvalené na Rusko Evropskou unií a dalšími zeměmi výrazně ovlivnily automobilový průmysl v zemi. Několik značek automobilů se rozhodlo opustit ruský trh.

Opel

Opel

Jedním z prvních odpadlíků byla německá automobilka Opel, součást americké korporace General Motors. V roce 2017, po zavedení sankcí, Opel oznámil svůj záměr ukončit prodej svých vozů v Rusku a zcela opustit trh.

Hlavním důvodem odchodu Opelu z Ruska byla potřeba snížit náklady a zaměřit se na ziskovější trhy. Společnost nedokázala naplnit očekávání v objemech prodejů a za podmínek sankcí neviděla perspektivu dlouhodobého rozvoje.

Fiat

Opustit ruský trh se po uvalení sankcí rozhodla i italská automobilka Fiat. Společnost oznámila, že zastaví výrobu svých vozů v Rusku a hodlá se zaměřit na další země, které nepodléhají sankcím.

Rozhodnutí Fiatu bylo způsobeno poklesem prodejů na ruském trhu a potížemi spojenými s importně-exportními operacemi kvůli sankcím. Společnost se rozhodla přerozdělit své zdroje a zaměřit se na udržitelnější trhy.

Situace s odpadlíky v ruském automobilovém průmyslu je důsledkem uvalení sankcí a má negativní dopad na ruský automobilový trh. Odchod značek jako Opel a Fiat demonstruje potíže a nejistotu, kterým společnosti čelí tváří v tvář omezením a sankcím.

Informace v této části jsou poskytovány pouze pro informační účely a nepředstavují radu.

Video:

Saipa nebude soutěžit s „Číňany“. Lada se pokusí jet do Íránu | Novinky z kol č.2758

Top 10 značek, které opustily Rusko!

JAK SANKCE DOPADLY NA JAPONSKO: Zákaz vývozu aut z Japonska