Majitelé aut se často potýkají s problémem, když potřebují nechat své auto delší dobu bez dozoru. Někteří dokonce na své vozidlo instalují autostart, takže když dorazí na odlehlé místo, mohli nechat motor běžet. Co ale dělat, když první klíč zůstane u řidiče a druhý klíč je určen pro automatický start a je speciálně ukrytý na bezpečném místě?
Existuje několik typických míst, kde je obvykle skryta druhá klávesa automatického spuštění. Jednou z nejběžnějších možností je „magnetické úložiště“. Často se připevňuje na kolo auta a díky své magnetické základně je pro zvědavé oči neviditelná.
Uvnitř vozu lze navíc schovat druhý klíč pro autostart. Někteří majitelé si vybírají místa, která na první pohled vypadají obyčejně, ale pro cizince jsou nepřístupná. Například pod sedadlem řidiče nebo spolujezdce, ve výklenku umístěném za popelníkem či kapsou na drobnosti, nebo dokonce v úkrytu skrytém uvnitř plastových panelů.
Je však třeba si uvědomit, že skrytí druhého klíče autostart na takových místech nezaručuje absolutní bezpečnost vašeho vozu. Nejlepší možností by bylo ušetřit na dalším klíči s automatickým startem a uložit jej na bezpečném místě mimo vůz. Když jde totiž o bezpečnost, záleží na každém detailu.
Často používaná místa pro skrytí druhého klíče automatického spuštění
Když necháte druhý klíč pro nastartování auta, je důležité vybrat si bezpečné a pohodlné místo, kde jej schováte. Níže je uvedeno několik běžně používaných míst, která si vybírá mnoho majitelů automobilů:
1. Pod rohožkou řidiče
Jedno z nejoblíbenějších míst pro schování druhého klíče je pod koberečkem na podlaze řidiče. Toto je pohodlné místo, které je diskrétní a přístupné pouze vám.
2. Zadní strana SPZ
Zadní strana SPZ může být dalším místem pro skrytí druhého autoklíče. Dejte si však pozor, abyste jej po zaparkování neztratili nebo nezapomněli.
3. Uvnitř magnetického pouzdra
Další možností, jak skrýt druhý klíč, je použití speciálních magnetických pouzder, která lze připevnit na kovové povrchy vozu. Toto je bezpečné a diskrétní místo pro uložení vašeho klíče.
4. Šijte do oblečení
Pokud nechcete nechávat klíče na autě samotném, můžete si je zašít do oblečení. Toto místo je nepřístupné cizincům a docela spolehlivé.
Bez ohledu na místo, které si vyberete, nezapomeňte, že bezpečnost vašeho vozidla závisí na tom, jak dobře udržíte druhý klíč v tajnosti. Jedinečné a nepředvídatelné místo pro jeho uložení může být tou nejlepší volbou.
Magnetické podložky nebo nárazníky
Mezi oblíbené způsoby uložení druhého klíče od auta patří použití magnetických podložek nebo nárazníků.
Magnetické podložky jsou malé plastové kapsičky se zabudovanými magnety. Tyto podložky se snadno připevňují ke kovové části vozidla, jako je spodní strana karoserie nebo zadní část. Mohou pohodlně uložit druhý klíč a jsou neviditelné pro zvědavé oči. Při použití magnetických podložek je však třeba věnovat pozornost výběru místa instalace, aby nedošlo k poškození laku vozu.
Alternativou k magnetickým podložkám mohou být nárazníky se zabudovanými držáky na klíče. Za tímto účelem mohou být na zadní straně nárazníku umístěny speciální přihrádky nebo reliéfy, kam lze umístit druhý klíč. V tomto případě bude klíč umístěn uvnitř nárazníku a bude přístupný pouze majiteli vozu. Tento způsob je pohodlný, protože nevyžaduje dodatečné upevnění a klíč můžete uložit na místo, kde je vždy po ruce.
Při použití magnetických podložek nebo nárazníků k uložení druhého klíče si však uvědomte riziko ztráty nebo odcizení klíče. I když tyto způsoby ukládání mohou být pohodlné, nejsou příliš bezpečné. Pokud tedy požadujete skryté uložení druhého klíče s úrovní zabezpečení, doporučuje se obrátit se na specialisty, kteří instalují trezory na klíče od auta.
Vnější část kola
Na vnější straně kola je pneumatika – pryžový ráfek, který je připevněn k ráfku kola. Pneumatika je v přímém kontaktu s vozovkou, proto je nutné zajistit její spolehlivost a trakci.
Pneumatiky se dodávají v různých typech v závislosti na provozních podmínkách: zimní, letní, celoroční a speciální pneumatiky pro SUV. Každý typ má své vlastní vlastnosti, včetně běhounu a struktury běhounu.
Běhoun je část pneumatiky, která má přímý kontakt s povrchem vozovky. Skládá se z běhounové vrstvy, která je navržena tak, aby odváděla vodu, sníh a nečistoty z povrchu pneumatiky a poskytovala dobrou trakci.
Kromě běhounu je na vnější části kola patka a matice, které slouží k upevnění kola k vozu. Kámen z patky může způsobit poškození pneumatiky, proto je důležité být při parkování opatrní, aby nedošlo ke kolizi s kamenem.
Vnější část kola tedy hraje důležitou roli při zajištění bezpečnosti a pohodlí při jízdě. Je důležité sledovat stav vašich pneumatik, nechat je pravidelně kontrolovat a předcházet opotřebení a poškození, aby byla zajištěna maximální účinnost a bezpečnost při používání vašeho vozidla.
Pod kapotou auta
Pokud se chcete dozvědět více o vnitřku svého vozu, měli byste se podívat pod kapotu. Pod kapotou auta je mnoho komponentů a mechanismů, díky kterým to funguje.
1. Motor
Nejdůležitější součástí, která sídlí pod kapotou, je motor. Motor poskytuje vozu potřebnou sílu k pohybu. Skládá se z mnoha částí, jako jsou písty, klikový hřídel, vačkový hřídel atd.
2. Chladicí systém
Důležitou součástí motoru automobilu je chladicí systém. Zabraňuje přehřívání motoru udržováním jeho optimální teploty. Chladicí systém se skládá z chladiče, ventilátoru, termostatu a chladicího čerpadla.
3. Elektrický systém
Pod kapotou je také elektrická soustava vozidla. Skládá se z baterie, generátoru, startéru a elektroinstalace. Tento systém poskytuje elektrickou energii pro ovládání různých součástí vozidla, včetně zapalování a osvětlení.
4. Brzdový systém
Brzdový systém je také umístěn pod kapotou. Skládá se z hlavního válce, brzdových destiček, brzdových kotoučů (nebo bubnů), potrubí a hydraulického pohonu. Tento systém je zodpovědný za zastavení a přidržení vozidla v případě potřeby.
To jsou samozřejmě jen některé z mnoha komponentů, které lze pod kapotou auta najít. Toto je jen rychlý přehled hlavních dílů a systémů, díky kterým je vozidlo funkční a připravené na cestu.