Mezichladič – nedílná součást systému přeplňovaného motoru, který ochlazuje vzduchovou hmotu přicházející z kompresoru do motoru. Bez něj nebude vůz schopen dosáhnout maximálního výkonu a účinnosti. Někteří majitelé aut si však kladou otázku, co se stane, když tuto důležitou jednotku budou ignorovat.

Chybějící nebo nesprávná operace mezichladič může mít vážné následky pro motor a jeho kompresor. Za prvé se vzduchová hmota dostane do motoru nechlazená, čímž se zvýší teplota stlačeného vzduchu a dojde k jeho přehřátí. Zvýšené teploty budou mít za následek snížení výkonu a účinnosti motoru a možné poškození bloku motoru nebo hlavy válců.

Za druhé, v nepřítomnosti mezichladič zvyšuje se nebezpečí požáru a rozžhavených pracovních částí turbíny a jejího pláště. Vzduch vstupující do motoru bez chlazení může způsobit přehřátí turbíny, což může vést k její destrukci a poruše celého přeplňovaného systému. Zvýšení teploty vzduchu navíc povede k intenzivnější oxidaci oleje v turbíně a možnosti tvorby usazenin koksu.

Co se stane, když auto jede bez mezichladiče?

Что произойдет, если автомобиль поедет без интеркулера?

Za prvé, bez mezichladiče se teplota stlačeného vzduchu zvyšuje. To může způsobit přehřátí a poruchu motoru. Přehřátý vzduch obsahuje méně kyslíku, což negativně ovlivňuje výkon motoru a snižuje jeho výkon.

Za druhé, nepřítomnost mezichladiče vede ke zvýšení množství sazí a dalších nečistot vstupujících do motoru. To může vést k ucpání rozvodu plynu a problémům s chodem ventilů.

Navíc bez mezichladiče může nastat problém s přehříváním pracovní kapaliny turbodmychadla. To může vést k poškození turbíny a dalších součástí tohoto důležitého nabíjecího prvku.

Obecně platí, že jízda bez mezichladiče může způsobit vážné poškození motoru a snížit účinnost motoru. Aby byl zachován spolehlivý provoz vozidla, musíte mezichladič vždy používat ve správném stavu a udržovat jej v čistotě.

Zničení motoru bez mezichladiče

Разрушение двигателя без интеркулера

Jedním z hlavních problémů, které vznikají při jízdě bez mezichladiče, je zvýšená teplota vzduchu vstupujícího do válců motoru. Pokud se ohřátý vzduch před vstupem do motoru neochladí, může dojít k přehřátí a poškození součástí motoru.

Za prvé, zvýšená teplota vzduchu může způsobit vznícení paliva dříve, než k němu dojde uvnitř válce. To může vést k detonaci, což je jev, kdy se palivo samovolně vznítí vlivem vysoké teploty a tlaku. V důsledku detonace může dojít k poškození pístu, ventilů a dalších částí motoru a také ke snížení jeho životnosti.

ČTĚTE VÍCE
Rekvizity jsou důležitým prvkem v podnikání, hrají klíčovou roli při řízení finančních transakcí, účetnictví a obchodních činností

Za druhé, zvýšená teplota vzduchu může vést k přehřátí válců, což poškodí jejich stěny. Při přehřátí se kov stává méně odolným, což může způsobit praskliny nebo deformace. To může vést k úniku plynu nebo chladicí kapaliny, stejně jako ke špatnému těsnění válců a snížené kompresi.

Zvýšená teplota vzduchu může navíc nepříznivě ovlivnit činnost zpětného ventilu, který zabraňuje zpětnému proudění vzduchu z potrubí stlačeného vzduchu do turbíny. Vysoké teploty vzduchu mohou způsobit přehřátí a poškození vzduchu, což může způsobit netěsnosti a potíže se vstupem vzduchu do turbíny.

Snížený výkon a výkon

Снижение мощности и производительности

Bez mezichladiče se vzduch přicházející z turbíny neochlazuje a jde přímo do sacího potrubí, což může vést ke zvýšení jeho teploty. Zvýšení teploty vzduchu vstupujícího do válců může způsobit detonaci, která může poškodit motor.

Detonace může způsobit vysoké teploty a tlaky ve válcích motoru, které mohou poškodit písty, ventily a hlavu válců. To může způsobit, že motor ztratí výkon a nebude fungovat správně. Kromě toho mohou zvýšené teploty způsobit přehřátí a poškození dalších součástí chladicího systému motoru.

Snížený výkon a výkon motoru

Absence mezichladiče a zvýšená teplota vzduchu vstupujícího do válců může vést ke snížení výkonu a výkonu motoru. Zvýšená teplota snižuje hustotu vzduchu, což zase snižuje množství kyslíku dostupného pro spalování paliva. To znamená, že motor získá méně energie ze spalování paliva, a proto vyvine menší výkon.

Výsledné snížení výkonu a výkonu motoru může ovlivnit zrychlení vozidla, dynamiku a celkový výkon. Může také ovlivnit spotřebu paliva, protože motor spotřebuje více paliva, aby dosáhl stejného výkonu.

Jízda bez mezichladiče bude mít za následek snížení výkonu a výkonu motoru. Absence mezichladiče může způsobit zvýšení teploty vzduchu vstupujícího do válců, což může poškodit motor a vést ke snížení jeho výkonu. Použití mezichladiče v systému přeplňování motoru umožňuje ochlazení vzduchu a zvýšení jeho hustoty, což přispívá k efektivnímu spalování paliva a zvýšení výkonu motoru.

Zvýšená spotřeba paliva a opotřebení motoru

Увеличение расхода топлива и износа двигателя

Jízda bez mezichladiče může vést k vážným problémům se spotřebou paliva a opotřebením motoru.

Mezichladič je určen k chlazení vzduchu vstupujícího do motoru. Snižuje jeho teplotu, což zlepšuje účinnost spalování a snižuje jeho tepelné namáhání.

ČTĚTE VÍCE
Podrobná analýza chyb při řízení auta s CVT - co nedělat a jak se vyhnout problémům

Bez mezichladiče se vzduch vstupující do motoru zahřeje v důsledku komprese a zvýšeného tlaku. To způsobí, že vzduch bude méně hustý a méně okysličený.

Snížená hustota vzduchu povede k chudé směsi (více paliva, méně kyslíku), což povede ke zvýšené spotřebě paliva. K udržení požadované úrovně výkonu motoru bude zapotřebí další palivo.

Horší vzduch vstupující do válců motoru může také způsobit zvýšené opotřebení. Vysoké teploty mohou způsobit přehřátí ventilů, pístů a hlav válců.

V důsledku toho se bez mezichladiče zvyšuje nejen spotřeba paliva, ale také se snižuje životnost motoru. To může vést k vážnému poškození a nákladným opravám.

Pokud je tedy intercooler ve vašem autě vadný nebo chybí, doporučujeme okamžitě kontaktovat odborníka, aby jej vyměnil nebo opravil.

Video:

Záludná kontrola katalyzátoru bez odstranění.

TURBÍNA ODCHÁZÍ OLEJ – NEJPRVE ZKONTROLUJTE TOTO.#Jak zkontrolovat turbínu#Turbínový olej#Oilintercooler

PO TOMTO motor spotřebuje 10x více oleje!!