Variátor je jednou z nejdůležitějších součástí automatické převodovky. Zodpovídá za plynulé řazení a zajišťuje maximální přenos výkonu z motoru na kola vozu. CVT funguje pomocí řemenu, který posouvá řemenice uvnitř převodovky. Ale jako každá součást se může řemen variátoru opotřebovat a začít prokluzovat.

Jak poznáte, že řemen variátoru prokluzuje? Nejviditelnějším znakem je zvýšení otáček motoru při změně rychlostního stupně, ale bez zvýšení rychlosti vozidla. Když řemen začne prokluzovat, řemenice CVT nedokážou přenést plný výkon motoru na kola, a proto dochází k „prokluzu“.

Prokluzující řemen CVT nejen snižuje výkon vozidla, ale může také vést k poruše vozidla. Neustálé prokluzování řemene vede k opotřebení a natahování, což nejen snižuje jeho účinnost, ale může způsobit i úplné selhání variátoru. Pokud tedy zaznamenáte známky prokluzu řemene variátoru, doporučuje se kontaktovat specialisty pro diagnostiku a opravu.

Jak rozpoznat signály prokluzujícího řemenu variátoru?

Как распознать сигналы проскальзывания ремня вариатора?

Určení, zda řemen CVT vozidla prokluzuje, může být náročné, ale s trochou znalostí a péče můžete rozpoznat příznaky, které tento problém naznačují.

Zde jsou některé známky, které mohou naznačovat prokluzující řemen CVT:

  1. Při zvýšení otáček motoru necítíte plynulé zrychlení vozu.
  2. Při mírném pohybu plynového pedálu zaznamenáte prudké skoky v otáčkách motoru.
  3. Auto ztrácí výkon při jízdě vysokou rychlostí nebo při stoupání do kopců.
  4. Hluky a skřípání v oblasti variátoru.
  5. Zápach spálené gumy nebo nepříjemný zápach při ovládání vozu.

Pokud si všimnete některého z těchto příznaků, doporučujeme vám kontaktovat kvalifikovaného technika, aby diagnostikoval a odstranil problém.

Řešení problému prokluzu řemenu CVT je důležité, protože nezjištěné a nevyřešené prokluzování řemenu může vést k závažnějšímu poškození převodovky vozidla.

Známky prokluzujícího řemenu variátoru

Признаки проскальзывания ремня вариатора

1. Změna otáček motoru

1. Изменение оборотов двигателя

Jedním z hlavních příznaků prokluzu řemenu CVT je změna otáček motoru. Pokud řemen prokluzuje, může to způsobit zvýšení otáček motoru bez odpovídající změny rychlosti vozidla.

2. Ztráta výkonu

2. Потеря мощности

Dalším znakem prokluzujícího řemenu CVT je ztráta výkonu. Pokud řemen plně nepřenese výkon z motoru na kola, vozidlo může ztratit rychlost a odezvu na plyn.

Pokud si všimnete těchto známek prokluzu řemenu CVT, doporučujeme vám kontaktovat odborníka za účelem diagnostiky a opravy. Včasné nalezení a odstranění problému může pomoci předejít vážnému poškození a nákladným opravám.

ČTĚTE VÍCE
Kolik děr je na Crocs? Hloubkový pohled na strukturu ikonické boty

Oprava variátoru při uklouznutí

Ремонт вариатора при проскальзывании

Krok 1: Kontrola napnutí řemene

Шаг 1: Проверка натяжения ремня

Prvním krokem je kontrola napnutí řemene variátoru. Příliš malé nebo příliš velké napětí může způsobit prokluzování. Pomocí speciálního nástroje změřte napnutí řemene a ujistěte se, že odpovídá hodnotám doporučeným výrobcem vozidla.

Krok 2: Výměna řemene

Шаг 2: Замена ремня

Pokud je napnutí řemene CVT v normálních mezích, ale stále je pozorováno prokluzování, může být řemen opotřebovaný nebo poškozený. V tomto případě se doporučuje vyměnit řemen za nový. Při výběru nového řemene dbejte na jeho kvalitu a splnění požadavků výrobce.

Krok 3: Zkontrolujte a vyměňte napínač řemene

Pokud výměna řemene nevyřeší prokluz, dalším krokem může být kontrola a v případě potřeby výměna napínače řemene. Napínač je zodpovědný za udržování správného napnutí řemene, takže nefunkční řemen může způsobit prokluzování. Zkontrolujte napínač, zda není opotřebovaný nebo poškozený, a v případě potřeby jej vyměňte.

Krok 4: Nastavení horní a dolní napínací desky

Pokud řemen nadále prokluzuje, může být nutné seřídit horní a spodní napínací desky. Postupujte podle pokynů výrobce vozidla pro správné nastavení napínacích desek a ujistěte se, že jsou ve správné poloze.

Video:

5 věcí, které NEMŮŽETE dělat, pokud máte CVT

Proč dávají do auta CVT, když je lepší automatická převodovka?

Jak funguje převodovka CVT na skútru? Animace