Senzor předehřívání kyslíku je důležitou součástí systému řízení motoru. Tento snímač je zařízení, které měří obsah kyslíku ve výfukových plynech a předává odpovídající informace elektronické řídicí jednotce motoru. Tento senzor hraje důležitou roli při zajišťování optimálního výkonu motoru a snižování emisí škodlivých látek do atmosféry.

Snímač předehřívání kyslíku je obvykle umístěn ve výfukovém potrubí motoru nebo výfukovém potrubí. Umístění senzoru se může lišit v závislosti na modelu a značce vozidla. Obvykle se však instaluje poblíž místa, kde výfukové plyny vycházejí z motoru. To umožňuje senzoru získat nejpřesnější údaje o hladinách kyslíku v plynech předtím, než opustí vozidlo.

Senzor předehřívání kyslíku má topné těleso, které mu umožňuje efektivní provoz i při nízkých teplotách motoru. Topné těleso je obvykle připojeno k elektrickému systému vozidla a zapíná se automaticky při nastartování motoru. To umožňuje senzoru dosáhnout optimální provozní teploty a začít vysílat data do elektronické řídicí jednotky motoru v co nejkratším čase.

Umístění senzoru ohřevu kyslíku

Местоположение датчика подогрева кислорода

Senzor předehřívání kyslíku je obvykle umístěn za katalyzátorem ve výfukovém systému.

Přesné umístění senzoru se může lišit v závislosti na modelu vozidla, takže je nejlepší nahlédnout do uživatelské příručky nebo se obrátit na váš autoservis pro podrobnosti o umístění vyhřívaného lambda sondy na vašem vozidle.

Ve většině případů však lze senzor předehřívání kyslíku nalézt na výfukovém potrubí, v těsné blízkosti katalyzátoru nebo na části potrubí za ním. Je to dáno tím, že právě spojení s katalyzátorem umožňuje senzoru přesně měřit obsah kyslíku ve výfukových plynech a přenášet informace do elektronického systému řízení motoru.

Úloha senzoru zahřívání kyslíku v motoru

Роль датчика подогрева кислорода в двигателе

V motoru automobilu je lambda sonda předehřívací umístěna ve výfukovém systému. Sleduje množství kyslíku v systému a předává příslušné informace elektronickému systému řízení motoru. Senzor předehřívání kyslíku je zvláště důležitý během chladných období, kdy proud vzduchu nemusí být dostatečně horký, aby senzor mohl správně fungovat. Předehřevem kyslíku může senzor pracovat přesně a poskytovat optimální směs paliva a vzduchu pro spalování v motoru.

K ohřevu kyslíku senzor využívá elektrický proud, který prochází topným článkem. Topné těleso přeměňuje elektrickou energii na teplo, které ohřívá lambda sondu. To umožňuje, aby snímač fungoval spolehlivě a přesně i v extrémních podmínkách, kdy může být proudění vzduchu výfukovým systémem studený nebo velmi horký.

ČTĚTE VÍCE
Příčiny a možné poruchy, ke kterým dochází, když se v autě rozsvítí kontrolka Check Engine

Pokud senzor předehřívání kyslíku selže nebo nefunguje správně, může to mít za následek chyby v měření koncentrace kyslíku a neoptimální spalování paliva. V důsledku toho může motor pracovat neefektivně, což může vést ke zvýšené spotřebě paliva a uvolňování škodlivých látek do životního prostředí.

Výhody senzoru předehřívání kyslíku motoru:
— Poskytování přesných měření koncentrace kyslíku ve výfukových plynech;
— zvýšení účinnosti motoru;
— Snížení emisí škodlivých látek do životního prostředí;
— Zlepšení spolehlivosti systému vstřikování paliva.

Umístění senzoru předehřívání kyslíku v motoru

Расположение датчика подогрева кислорода в двигателе

Umístění senzoru předehřívání kyslíku v motoru

U většiny moderních automobilů je senzor předehřívání kyslíku instalován ve výfukovém systému. Typicky je jeho umístění v těsné blízkosti výfukového potrubí motoru, obvykle v oblasti přední části vozu. Toto umístění bylo zvoleno tak, aby senzor mohl co nejpřesněji měřit koncentraci kyslíku před katalyzátory a dalšími částmi systému úpravy výfukových plynů.

Proč se senzor předehřívání kyslíku zahřívá?

Почему датчик подогрева кислорода нагревается?

Pro přesnější měření koncentrace kyslíku je třeba snímač zahřát na určitou teplotu. Proto jsou kyslíkové topné senzory vybaveny vestavěnými topnými články. Topný článek snímače obvykle funguje elektricky a je zpočátku zahříván při nastartování motoru. Jakmile snímač dosáhne provozní teploty, je připraven provádět přesná měření.

Nyní víte, že senzor předehřívání kyslíku je umístěn ve výfukovém systému motoru a proč se zahřívá, než začne fungovat. Tato složka hraje důležitou roli při udržování optimálního výkonu motoru a snižování emisí škodlivých látek do životního prostředí. V případě poruchy nebo poškození senzoru ohřevu kyslíku se doporučuje kontaktovat odborníky, aby jej vyměnili nebo opravili.

Video:

Lambda sonda. Výběr a instalace. Výměna lambda sondy. Výfukový systém

Jak zkontrolovat LAMBDA PROBE (kyslíkový senzor).

Lambda sonda návnada – udělejte to sami.