Mnoho automobilových nadšenců si klade otázku: je možné na jejich auto nainstalovat světla pro denní svícení (DRL) místo blinkrů? Vše závisí na zákonných požadavcích a konkrétních vlastnostech vašeho vozu.

DRL jsou povinným prvkem pro úspěšné testy u vozů vyrobených po roce 2011. Jsou navrženy tak, aby zajistily bezpečnost a viditelnost na silnici během dne. V některých zemích však legislativa neumožňuje přepnutí DRL na odbočovací světla z důvodu možného snížení bezpečnosti silničního provozu.

Kromě legislativy se vyplatí věnovat pozornost vlastnostem vašeho vozu. Některé modely mají odlišné konstrukční prvky, které mohou ztížit instalaci DRL místo blinkrů. V takových případech se doporučuje kontaktovat specialisty a vyrobit speciální adaptéry nebo nainstalovat speciální řídicí jednotky pro DRL.

Lze DRL nainstalovat do směrových světel?

Можно ли устанавливать ДХО в поворотники?

Ve většině zemí je instalace DRL do směrových světel zpravidla zakázána zákonem. Důvodem je, že DRL a blinkry plní úplně jiné funkce. DRL musí být zapnuté nepřetržitě, když se vozidlo pohybuje, bez ohledu na jeho směr a záměry řidiče. Blinkry by přitom měly blikat jen v případě potřeby signalizovat odbočení nebo změnu směru. Kombinace těchto vlastností může vést ke zmatení a špatné viditelnosti blinkrů.

Kromě toho může nedodržení pravidel pro instalaci reflektorů a reproduktorů zvukového signálu, stejně jako změna konstrukce osvětlovacích zařízení, vést k sankcím ze strany orgánů činných v trestním řízení. Každá země má své vlastní požadavky a předpisy, které je třeba vzít v úvahu při instalaci a používání DRL a blinkrů.

Je důležité si uvědomit, že některá vozidla mohou být vybavena továrně nainstalovanými DRL ve svých směrových světlech. Před instalací nebo úpravou osvětlovacího zařízení se však musíte seznámit s pravidly a předpisy příslušné vládní agentury nebo automobilového klubu, abyste získali příslušné informace a schválení.

DRL ve směrovkách: přehled o situaci

ДХО в поворотники: обзор ситуации

V tomto ohledu se mnoho řidičů ptá, zda je možné nainstalovat DRL do směrových světel a spojit jejich funkce v jednom světelném zařízení. Odpověď na tuto otázku závisí na legislativě a bezpečnostních požadavcích konkrétní země.

V některých zemích, jako je Rusko, je instalace DRL do směrových světel nepřijatelná praxe. Dopravní předpisy vyžadují, aby směrová světla byla oranžová a blikala, aby signalizovala odbočení nebo změnu směru. DRL jsou zase bílé a fungují nepřetržitě po celý den.

ČTĚTE VÍCE
Kolik stojí instalace osvětlení do auta?

V některých zemích Evropy a Severní Ameriky je však kombinace DRL a směrových světel v jednom světelném zařízení povolena, pokud splňují určité požadavky. Taková světla musí být například schopna oranžově blikat při odbočování a musí být dobře viditelná z boku vozidla.

Země Pravidla
Rusko Zakázáno
Německo povolený
Francie povolený
United States povolený

Navzdory rozdílům v zákonech je důležité mít na paměti, že bezpečnost silničního provozu by měla být prioritou. Při instalaci takových osvětlovacích zařízení je nutné zajistit, aby splňovaly bezpečnostní požadavky a nevytvářely zmatek pro ostatní účastníky silničního provozu.

Výhody použití DRL ve směrovkách

Преимущества использования ДХО в поворотниках

Použití DRL ve směrových světlech přinese několik výhod:

1. Lepší zabezpečení

1. Улучшение безопасности

Zahrnutí DRL jako blinkrů může výrazně zvýšit viditelnost vozu při změně jízdního pruhu nebo odbočení. Rozsvícení blinkrů v kombinaci s jasnými DRL činí vůz viditelnějším pro ostatní účastníky silničního provozu, což pomáhá snižovat riziko nehod.

2. Úspora energie

2. Экономия энергии

Použití DRL ve směrových světlech může pomoci ušetřit energii, protože rozsvícení pouze jedné LED namísto celé čočky směrových světel spotřebuje mnohem méně energie. To je užitečné zejména u vozů s malou baterií nebo nízkým výkonem alternátoru.

Celkově použití DRL jako ukazatelů směru poskytuje řadu výhod, včetně zlepšené bezpečnosti a úspory energie. Před instalací DRL do směrových světel se však musíte ujistit, že splňují požadavky silničních zákonů vaší země, a pro správnou instalaci se obraťte na profesionálního elektrikáře nebo automechanika.

Nevýhody a omezení použití DRL ve směrovkách

Недостатки и ограничения использования ДХО в поворотниках

1. Omezená viditelnost

DRL je svítilna nebo LED pásek, který se instaluje na přední nárazník automobilu a lze jej použít jako denní svícení. Zároveň, když se auto otočí, obvykle se rozsvítí další kontrolka – blinkr. DRL není určeno k použití jako ukazatel směru a nemá pro tento účel speciální funkce nebo vlastnosti.

To znamená, že při použití DRL jako ukazatelů směru může být problémem omezená viditelnost. Řidiči ostatních vozidel si nemusí blinkru všimnout nebo si jej špatně vyložit, čímž se zvyšuje riziko nehod.

2. Nedodržování dopravních předpisů

Většina zemí má dopravní předpisy, které diktují požadavky na vnější osvětlení auta, včetně směrových světel. Použití DRL jako ukazatelů směru nemusí být přijatelné pro dodržení těchto předpisů. To může být porušení a může to mít za následek pokuty nebo jiné negativní důsledky pro majitele vozidla.

ČTĚTE VÍCE
Proč je velký motor klíčem ke zvýšení výkonu, výkonu a rychlosti vašeho vozu

3. Ztráta funkčnosti DRL

Instalace DRL do směrových světel může vést ke ztrátě funkčnosti světel pro denní svícení. DRL obvykle fungují, když se vozidlo pohybuje, včetně zatáček, a jsou navrženy tak, aby zlepšily viditelnost vozidla. Pokud se DRL použije jako ukazatel směru, může snížit jeho primární funkci a ztratit své výhody.

4. Porušení designu vozu

DRL je důležitou součástí designu a vzhledu vozu. Instalace DRL do směrových světel může narušit design vozu a vytvořit estetickou nerovnováhu. Mnoho automobilek věnuje zvláštní pozornost designu přední části vozu a atraktivitě řešení osvětlení, takže použití DRL jako blinkrů může snížit estetickou přitažlivost vozu.

Navzdory výše uvedeným nevýhodám a omezením používání DRL ve směrovkách však někteří automobiloví nadšenci stále dávají přednost instalaci DRL namísto konvenčních směrových světel. Důvodem může být touha vylepšit vzhled vozu nebo experimentovat s novými řešeními osvětlení. V každém případě je nutné při takovém rozhodnutí počítat s jeho negativními důsledky a být připraven na možné problémy a omezení.

Video:

DRL v zatáčkách aneb Jak spálit auto za 15 minut.

DRL ZAMĚŘENÍ – PODLE GOST.