Brzdový systém automobilu je jednou z nejdůležitějších součástí bezpečnosti silničního provozu. Ne vždy to však funguje bezchybně. Mnoho majitelů aut naráží na problém, když auto začne při brzdění táhnout doleva. Co by mohlo být důvodem tohoto chování a jak se s tím vypořádat? Zvažme hlavní faktory, které mohou ovlivnit činnost brzdového systému a způsobit odchylku.

Jedním z nejčastějších důvodů, proč auto při brzdění táhne doleva, je nerovnoměrné opotřebení brzdových destiček. Když se jedna destička opotřebovává rychleji než druhá, existuje rozdíl v brzdné síle mezi pravým a levým kolem. Výsledkem je, že se auto začne naklánět na stranu s více opotřebovanými destičkami.

Nerovnoměrné brzdění může být také způsobeno vadným brzdovým mechanismem. Pokud například některý z brzdových třmenů zadře nebo není bezpečně upevněn, pak bude brzdná síla na něm nižší než na sousedním kole, což povede k posunu vozu směrem k nedostatečně fungující brzdě.

Proč auto při brzdění uhýbá doleva?

Почему автомобиль сворачивает влево при торможении?

Při brzdění se vůz může otočit doleva. To může být způsobeno několika důvody.

1. Nerovnoměrné opotřebení brzdových destiček

1. Неравномерный износ тормозных колодок

Je možné, že jedna z destiček je opotřebovaná více než druhá, což způsobuje nerovnoměrné brzdění. Výsledkem je, že na jedné straně vozu působí větší brzdná síla než na druhé, což způsobuje, že se vozidlo stočí doleva.

2. Seřízení kola

2. Расхождение колес

Pokud kola vašeho vozidla nejsou správně vyrovnána nebo jsou vyosená, může to také způsobit vybočení vozidla při brzdění doleva. Nesprávná geometrie kol mění rozložení brzdné síly, což způsobuje vychýlení vozidla na stranu s větším brzděním.

Důvody, proč se auto při brzdění stáčí doleva

důvod Účinek
Nerovnoměrné opotřebení brzdových destiček Nerovnoměrné brzdění
Seřízení kol Změna rozložení brzdné síly

Pokud se auto při brzdění otočí doleva, musíte kontaktovat odborníka, aby diagnostikoval a vyřešil problém. Včasná detekce a odstranění příčiny odbočování vozu doleva při brzdění pomůže udržet bezpečnost na silnici.

Důvody, proč auto vybočuje doleva, když rychlost klesá

Причины отклонения автомобиля влево при снижении скорости

Nesoulad tlaku v pneumatikách

Несоответствие давления в шинах

Jedním z hlavních důvodů, proč auto při brzdění uhýbá doleva, je nevhodný tlak v pneumatikách. Pokud je jedna nebo více pneumatik podhuštěno, může to způsobit nerovnoměrné brzdění a tažení vozidla doleva. Pravidelná kontrola tlaku v pneumatikách a jeho udržování na doporučené úrovni pomůže této situaci předejít.

ČTĚTE VÍCE
Proč je zakázáno skladovat benzín v plastových kanystrech - nebezpečí pro život a životní prostředí

Nevyvážené brzdové kotouče

Несбалансированные тормозные диски

Dalším důvodem, který může způsobit vybočení vašeho vozu doleva při brzdění, jsou nevyvážené brzdové kotouče. Pokud brzdové rotory nejsou schopny rovnoměrně rozložit tlak, může to mít za následek nerovnoměrné brzdění a předpětí vůči silnějšímu brzdovému rotoru. Řešením problému je kontrola a seřízení brzdových kotoučů podle potřeby.

Složitější důvody, proč vozidlo při brzdění táhne doleva, mohou souviset s problémy se zavěšením, řízením nebo brzdovým systémem. Pokud problém přetrvává i po kontrole tlaku v pneumatikách a stavu brzdových kotoučů, doporučuje se obrátit se na odborníka za účelem diagnostiky a opravy.

Jak odstranit nerovnoměrnou brzdnou sílu

Способы устранения неравномерной тормозной силы

Pokud vůz při brzdění táhne doleva, může to být způsobeno nerovnoměrným rozložením brzdné síly na kola. Existuje několik způsobů, jak tento problém vyřešit:

1. Zkontrolujte tlak v pneumatikách: Nerovnoměrný tlak v pneumatikách může být jednou z příčin nerovnoměrné brzdné síly. Ujistěte se, že všechny tlaky v pneumatikách odpovídají tlaku doporučenému výrobcem vozidla.

2. Zkontrolujte stav brzdových kotoučů a destiček: Opotřebované nebo poškozené brzdové kotouče a destičky mohou způsobit nerovnoměrné rozložení brzdné síly. V případě potřeby vyměňte kotouče a destičky v souladu s doporučeními výrobce.

3. Zkontrolujte stav a nastavení brzdových mechanismů: Špatné seřízení nebo opotřebované brzdy mohou být další příčinou nerovnoměrné brzdné síly. Zkontrolujte stav a nastavení brzdových mechanismů a v případě potřeby je seřiďte nebo vyměňte.

4. Kontaktujte odborníka: Pokud vlastní kontroly a seřízení problém nevyřeší, doporučujeme kontaktovat kvalifikovaného technika. Bude schopen provést podrobnější diagnostiku a určit zdroj problému.

Je důležité si uvědomit, že nerovnoměrná brzdná síla může být způsobena několika faktory, proto se doporučuje pečlivě zkontrolovat všechny možné příčiny a provést příslušné opravy. To pomůže zlepšit brzdový systém vozu a zajistit bezpečnost při jízdě na silnici.

Video:

Vibrace vozidla při rychlosti. Diagnostika a opravy. EuroAuto

Auto při brzdění táhne doleva. Příčiny.

Auto při brzdění táhne do strany – důvod (Renault Logan 1.6 v8, silentblok ramene podvozku)