Otáčkoměr je zařízení, které ukazuje otáčky motoru automobilu. To je velmi užitečná informace pro řidiče, která mu pomůže určit, kdy přeřadit, nebo vyhodnotit celkový výkon motoru. Ne vždy je ale signál do otáčkoměru dodáván přímo z motoru. V tomto článku se podíváme na různé způsoby, jak přijímat signál do tachometru a udělat to sami.

Takže první a nejjednodušší způsob, jak přijímat signál do otáčkoměru, je připojit k přijímači signálu zdroj, který již má informace o rychlosti otáčení klikového hřídele motoru. Obvykle se jedná o ECU (elektronickou řídicí jednotku), která je zodpovědná za chod motoru a má informace o jeho provozu. Připojení k této jednotce tak může poskytovat přesný a spolehlivý signál tachometru. To však bude vyžadovat znalosti a pochopení struktury vozu a jeho elektronického systému.

Pokud není možné se připojit k počítači, můžete použít jiné způsoby příjmu signálu do tachometru. Někteří výrobci vyrábějí tachometry, které se připojují k senzoru zapalování. Snímač zapalování je zařízení, které sleduje načasování zapalování při běžícím motoru. Jeho činnost je založena na odporu a generování impulsů v určité poloze klikového hřídele. Tyto impulsy se přenášejí do otáčkoměru a zobrazují se jako odpovídající hodnota otáček.

Tachometr: jak získat signál?

Тахометр: как получить сигнал?

Existuje několik způsobů, jak přijímat signál do tachometru:

1. Signál ze snímače rychlosti

1. Сигнал с датчика скорости

Jedním z nejběžnějších způsobů získání signálu je použití signálu ze snímače rychlosti. Snímač rychlosti měří otáčky kola a přenáší tyto informace do otáčkoměru, který následně zobrazuje otáčky motoru.

Pro příjem signálu ze snímače rychlosti musíte podle pokynů výrobce připojit vodiče od snímače k ​​otáčkoměru.

2. Signál ze zapalovací cívky

2. Сигнал с бобины зажигания

Dalším způsobem, jak získat signál, je použít signál ze zapalovací cívky. Zapalovací cívka generuje vysoké napětí pro zapálení paliva ve válci motoru. Otáčkoměr může tento signál použít k určení otáček motoru.

Pro příjem signálu ze zapalovací cívky musíte podle pokynů výrobce připojit vodiče ze zapalovací cívky k tachometru.

Je důležité vzít v úvahu, že pro každý konkrétní vůz a typ tachometru mohou být různé požadavky na připojení signálu. Před instalací a připojením otáčkoměru si proto musíte pečlivě přečíst pokyny výrobce.

ČTĚTE VÍCE
Efektivní a bezpečný – jaký hadřík mám použít k čištění panelu, aniž bych ho poškodil?

V důsledku toho závisí výběr způsobu příjmu signálu do tachometru na konkrétních podmínkách a požadavcích a lze jej určit na základě konkrétního modelu vozu a typu otáčkoměru.

Signál do tachometru: kde ho získat?

Сигнал на тахометр: откуда взять?

Signál do tachometru lze odebírat z různých zdrojů. Jedním z nejběžnějších způsobů získání signálu je použití snímače rychlosti. Snímač rychlosti je obvykle instalován na převodovce nebo zadní nápravě automobilu a měří rychlost kol. Tento signál lze zpracovat a odeslat do tachometru.

Dalším způsobem, jak přijímat signál do otáčkoměru, je použití snímače otáček motoru. Snímač otáček je obvykle instalován na bloku válců a měří otáčky motoru. Tento signál lze také odeslat do tachometru.

Existují také speciální zařízení nazývaná frekvenční měniče. Mohou přijímat signál z různých snímačů a převádět jej na signál kompatibilní s tachometrem. Frekvenční měnič umožňuje přijímat signál do otáčkoměru i v případě, že vůz nemá vestavěné snímače otáček nebo otáček.

Je důležité si uvědomit, že pro příjem signálu do tachometru je nutné do vozidla nainstalovat příslušné snímače nebo převodníky. To může vyžadovat určitou dovednost a čas. Proto se před instalací signálu na tachometr doporučuje konzultovat s odborníky nebo prostudovat informace v automobilové literatuře.

Díky tomu lze signál do otáčkoměru odebírat z různých zdrojů, jako jsou snímače otáček a otáček motoru a také frekvenční měniče. Je třeba připomenout, že instalace takového signálu vyžaduje určité dovednosti, takže stojí za to obrátit se na odborníky nebo prostudovat příslušné informace.

Algoritmus opravy tachometru

Алгоритм ремонта тахометра

1. Zjistěte příčinu poruchy tachometru. Pomocí vhodných přístrojů a přístrojů zkontrolujte, zda je signál do otáčkoměru.

2. Pokud není signál, zkontrolujte elektrický obvod spojený s tachometrem. Zkontrolujte, zda nedošlo k výpadkům proudu, zkratům nebo přerušení kabeláže.

3. Pokud elektrický obvod funguje správně, ale signál do otáčkoměru stále není přiváděn, zkontrolujte čidlo, odkud má přicházet signál do otáčkoměru. Ujistěte se, že snímač funguje a správně vysílá signál.

4. Pokud problém není v elektrickém obvodu a snímači, možná příčina poruchy spočívá v samotném tachometru. Otevřete tachometr a zkontrolujte desku, zda není viditelně poškozená, spadlé nebo spálené části.

ČTĚTE VÍCE
Syntetický nebo polosyntetický olej – který tlačí mazivo na viskóznější cestu?

5. Pokud je deska poškozená, vyměňte poškozené součásti. Pokud není poškozeno, zkontrolujte kolíky na desce, zda nejsou zoxidované nebo jiné problémy s připojením.

6. V případě potřeby očistěte kontakty na desce a ujistěte se, že spojení mezi prvky desky jsou bezpečné.

7. Po provedení všech potřebných úkonů tachometr znovu smontujte a zkontrolujte jeho funkčnost.

8. Pokud po opravě tachometr stále nefunguje správně, kontaktujte odborníka nebo servisní středisko pro odbornou diagnostiku a opravu.

Video:

Jak funguje tachometr?

Jak najít drát tachometru

Stav signálu tachometru