Každý řidič se setkal se situací, kdy se při prudkém brzdění začne auto chovat nestabilně. Ve většině případů to způsobuje paniku a strach, zvláště pokud jste na dálnici nebo jedete vysokou rychlostí. Co se ale v takových situacích vlastně děje a proč se auto může při brzdění chovat nepředvídatelně?

Jednou z příčin tohoto nežádoucího chování vozu při brzdění je prokluz kol. Při přenosu brzdných sil na kola dochází ke tření mezi koly a vozovkou. Někdy však toto tření není dostatečně silné, aby zabránilo uklouznutí, zejména na kluzkém povrchu vozovky. V důsledku toho se jedno nebo více kol může přestat otáčet, což způsobí ztrátu kontroly a možnost smyku vozidla.

Druhým faktorem ovlivňujícím chování vozu při brzdění je rozložení zátěže na kola. Při prudkém brzdění se váha vozidla posouvá dopředu, což zvyšuje zatížení předních kol. Zadní kola tak mohou ztratit trakci, což vede k možnosti smyku.

Proč auto při brzdění jede? [Recenze Recenze]

Почему машину ведет при торможении? [Обзоры Обзоры]

Stav povrchu vozovky

Состояние дорожного покрытия

Jedním z možných důvodů, proč se auto při brzdění začne řídit, je stav vozovky. Hrboly, praskliny, písek, štěrk nebo mokrý asfalt mohou způsobit ztrátu trakce vašich pneumatik. V důsledku toho může vozidlo začít jet a nemůže být plně ovládáno řidičem.

Stav pneumatik a brzdových systémů

Состояние шин и тормозных систем

Dalším důvodem pro jízdu při brzdění může být stav vašich pneumatik a brzdových systémů. Opotřebené brzdové destičky, znečištěné nebo přehřáté rotory a nadměrné opotřebení pneumatik mohou způsobit ztrátu brzdného účinku. V důsledku toho se vůz nemusí vyrovnat s úkolem brzdění a může se při brzdění začít řídit.

Důvody pro jízdu při brzdění: Dopad na bezpečnost
Stav povrchu vozovky Zvýšení rizika dopravní nehody
Stav pneumatik a brzdových systémů Prodloužená brzdná dráha a reakční doba řidiče

Abyste se vyhnuli brzdění, musíte pravidelně kontrolovat a udržovat povrch vozovky, pneumatiky a brzdové systémy svého vozidla. Je také důležité udržovat odstup a dodržovat dopravní předpisy, abyste předešli situacím, které by mohly způsobit ztrátu přilnavosti pneumatik.

Důvody řízení auta při brzdění

Řízení vozu při brzdění může být způsobeno řadou důvodů, které je třeba vzít při provozu vozu v úvahu.

ČTĚTE VÍCE
Jak získat elektronický PTS bez zbytečných potíží a front

Jedním z důvodů, proč vaše auto při brzdění dostává smyk, je nerovnoměrné opotřebení brzdových destiček nebo rotorů. Pokud se jedna destička opotřebovává rychleji než druhá nebo jsou na kotoučích nerovnoměrná místa, může to způsobit nerovnoměrné působení brzdné síly na kola. V důsledku toho může jedno kolo brzdit více než druhé, což způsobí, že vozidlo táhne ve směru, kde brzdí silnější kolo.

Dalším důvodem, proč auto při brzdění řídí, je vadné zavěšení. Pokud držáky zavěšení nefungují správně, kola vašeho vozidla se mohou při brzdění naklánět. To má za následek nerovnoměrné působení brzdné síly na kola, což ovlivňuje stabilitu vozidla a může způsobit tažení vozidla na jednu stranu.

Dalším možným důvodem řízení vozidla při brzdění je nesprávné rozložení zátěže. Při nerovnoměrném rozložení nákladu vozidla může dojít při brzdění k posunutí těžiště do strany, což ovlivňuje stabilitu vozidla a může způsobit tažení vozidla do strany.

Vnější faktory, jako je povrch vozovky nebo povětrnostní podmínky, mohou také ovlivnit ovladatelnost vozidla při brzdění. Kluzké vozovky nebo voda na vozovce mohou snížit trakci, způsobit boční síly a způsobit tažení vozidla do stran.

Abyste se tedy vyhnuli jízdě s autem při brzdění, je nutné pravidelně kontrolovat stav brzdového systému, odpružení a rovnoměrné rozložení zátěže ve voze. Doporučuje se také být na silnici opatrný a počítat s vlivem vnějších faktorů na přilnavost kol k vozovce.

Následky jízdy autem při brzdění

Hlavní důvody pro řízení auta při brzdění

Jedním z hlavních důvodů řízení vozu při brzdění je nesprávné rozložení zátěže na kola. Pokud je hmotnost vozidla během brzdění nerovnoměrně rozložena na přední nebo zadní kola, kola mohou ztratit přilnavost a způsobit smyk.

Další příčinou může být špatně seřízený nebo poškozený brzdový mechanismus. To může způsobit nerovnoměrné působení brzdné síly na kola, což následně způsobí smyk vozu.

Následky jízdy autem při brzdění

Následky jízdy při brzdění mohou být vážné a nebezpečné. Řidič ztratí kontrolu nad vozidlem a nemusí být schopen udržet požadovanou trajektorii. To může mít za následek kolize, převrácení nebo vyjetí ze silnice.

ČTĚTE VÍCE
Proč se vodík nestal oblíbeným palivem pro automobily?

Navíc během jízdy může řidič ztratit důvěru a začít panikařit, což povede k ještě nebezpečnějším následkům. Vedoucí vozidlo se také může stát zdrojem nebezpečí pro ostatní účastníky silničního provozu, zejména pokud během jízdy dojde k náhlé změně trajektorie.

Poškození částí vozidla způsobené jízdou se také může stát zdrojem nebezpečí. Například opotřebení pneumatik, mechanické poškození, ztráta trakce kol – to vše může představovat hrozbu pro bezpečnost řidiče a cestujících.

Všechny tyto důsledky zdůrazňují důležitost pravidelné údržby a kontroly brzdového systému vašeho vozidla, abyste se vyhnuli nepříjemným situacím na silnici.

Jak zabránit tomu, aby se vaše auto při brzdění řídilo?

Jízda při brzdění může být pro řidiče nebezpečná a nepříjemná. Může k němu dojít z několika důvodů, včetně nesprávného vyvážení brzdového systému nebo nesprávného rozložení zatížení na kola. Existuje však několik věcí, které můžete udělat, abyste zabránili tomu, aby váš vůz při brzdění zatáčel.

1. Správně rozložte náklad

1. Правильно распределите нагрузку

Jedním z hlavních důvodů, proč auto při brzdění řídí, je nesprávné rozložení zátěže na kola. Pokud je na jednu stranu vozidla umístěno příliš velké zatížení, může to způsobit nerovnoměrné brzdění a nerovnoměrné řízení. Při správném nakládání vozidla je důležité rovnoměrně rozložit náklad, aby bylo zatížení na každé kolo stejné. Zkontrolujte, zda na jedné straně vozu není nadměrná hmotnost, a pokud ano, přesuňte ji na druhou stranu.

2. Sledujte stav brzdového systému

Sledujte stav brzdového systému a provádějte včasnou údržbu. Používejte pouze kvalitní brzdové kotouče a destičky, abyste zajistili nejlepší brzdný výkon. Pokud si všimnete jakýchkoli problémů se spojkou mezi brzdovými destičkami a rotory, okamžitě nechte brzdy vyměnit nebo seřídit odborníkem.

Měli byste také zkontrolovat stav tlumičů, protože mohou ovlivnit činnost brzdového systému. Vyměňte opotřebované tlumiče, abyste zabránili smyku vozidla při brzdění.

Pamatujte také na správnou techniku ​​brzdění:

  1. Při brzdění nebrzděte okamžitě maximální silou. Začněte lehkým tlakem a postupně sílu zvyšujte. To pomůže zabránit zablokování kol a jízdě vozidla.
  2. Zkuste použít motorové brzdy, zejména v situacích, kdy potřebujete zpomalit, ale příliš nezastavovat. Tato metoda může pomoci snížit zatížení brzdového systému a zabránit řízení vozu.
  3. Při brzdění na kluzké vozovce se snažte vyhnout náhlým manévrům a operacím řízení, abyste minimalizovali riziko řízení vozidla.
ČTĚTE VÍCE
Dá se v létě ušetřit palivo a nevytopit interiér auta?

Dodržováním těchto tipů a pravidelnou kontrolou brzdového systému můžete zabránit smyku vašeho vozu při brzdění a pomůže vám řídit bezpečně.

Video:

POKUD TOTO VŮZ UDĚLÁTE, PŘI BRZDĚNÍ PŘESTANE TAHAT DO BOKU

Auto při brzdění táhne do strany – důvod (Renault Logan 1.6 v8, silentblok ramene podvozku)

Tlučení a vibrace při brzdění. Jaký je důvod?