Vozy minulosti nevyžadovaly od svých majitelů tak zvýšenou pozornost a péči. Dnešní červené čáry jsou také tvořeny složitými okolnostmi, kterým naše auta den co den čelí. Důvodem je jak negativně ovlivňující životní prostředí, tak nekvalitní silnice, přičemž každý dopad může ovlivnit kvalitu vzhledu vozu. Pro zachování luxusního vzhledu vašeho vozu po mnoha letech používání je velmi důležité správně nanášet vrstvy laku na jeho povrch.

Je těžké dát přesnou odpověď na otázku, kolik vrstev laku lze nanést na auto. Záleží na různých faktorech, jako je stav povrchu vozu, kvalita laku a vaše cíle. Je však důležité si uvědomit, že kvalita nanášení barvy je hlavním faktorem, který určí životnost vašeho nátěru.

Proces nanášení barvy na auto obvykle zahrnuje několik vrstev. První nátěr se nazývá brusný nebo základní nátěr a připravuje povrch vozu na nanesení základního nátěru. Základní vrstva je to, co později určuje vzhled vozu. Pro zajištění odolnosti a ochrany laku před vnějšími faktory, jako jsou sluneční paprsky a škrábance, je na povrch vozu nanesen vrchní vrstva ultračirého laku.

Kolik vrstev laku lze nanést na auto?

Úroveň vrstev laku na autě závisí na několika faktorech, jako je barva, typ a stav vozu. Existují však obecná pravidla, která je třeba mít na paměti při nanášení barvy na auto.

Při prvotním lakování automobilu se obvykle nanášejí dvě vrstvy laku: základní barva a ochranná vrstva. Základní barva určuje konečný odstín vozu a ochranná vrstva jej chrání před vnějšími vlivy.

Je-li požadován nátěr přes stávající vrstvu barvy, obvykle se aplikuje jedna další vrstva barvy, aby se zajistilo rovnoměrné pokrytí a hluboký odstín.

Ale jsou i výjimky. Pokud byl vůz vážně poškozen, například v důsledku nehody, je nutná důkladnější obnova nátěru. V takových případech může být nutné nanést další vrstvy laku a použít speciální techniky, aby vůz získal originální vzhled.

Je však třeba si uvědomit, že příliš mnoho vrstev barvy může zvýšit riziko odlupování barvy nebo nerovnoměrného pokrytí. Proto se doporučuje, abyste se poradili s odborníkem na lakování automobilů, abyste určili optimální počet vrstev laku na základě specifických vlastností vašeho vozidla.

ČTĚTE VÍCE
Vše, co potřebujete vědět o různých typech momentových klíčů – srovnání, funkce použití a doporučení k výběru

Počet vrstev laku na vozidle se tedy může lišit, ale obvykle se jedná o dvě vrstvy pro počáteční lakování a jednu vrstvu pro povrchový lak. Pro zajištění nejlepšího výsledku a trvanlivosti nátěru je důležité zvážit stav vozu a požádat o radu specialisty.

Lakování aut: základní principy

Покраска автомобиля: основные принципы

Příprava povrchu

Подготовка поверхности

Подготовка поверхности

Před lakováním auta je nutné připravit jeho povrch. To zahrnuje odstranění starého nátěru, broušení a vyrovnání povrchu a odstranění prachu a nečistot. Výsledkem by měl být hladký a čistý povrch, připravený na nový nátěr.

Aplikace barvy

Нанесение краски

Když je povrch vozu připraven, můžete začít nanášet barvu. Obvykle se používají speciální airbrush nebo stříkací pistole, které umožňují rovnoměrné rozložení barvy po celé ploše. Aplikace probíhá ve vrstvách v závislosti na požadované intenzitě barvy a hustotě nátěru.

Ochranný nátěr

Защитное покрытие

Po nanesení konečného nátěru lze na vozidlo nanést ochranný nátěr. Může to být lak nebo speciální transparentní nátěr, který zlepšuje lesk a chrání lak před poškozením. Ochranný nátěr také zlepšuje odolnost vozidla vůči drsným prostředím, jako je posypová sůl nebo chemikálie.

Kontrola a konečné broušení

Проверка и финальное шлифование

Po dokončení lakování je nutné zkontrolovat kvalitu práce a provést finální broušení. Při kontrole musíte dbát na to, aby lak rovnoměrně pokrýval všechny části vozu a nezůstaly na něm stopy po vzduchových bublinách, prachu či jiných závadách. V případě potřeby lze provést konečné broušení pro hladší a lesklejší povrch.

Výhody lakování aut: Nevýhody lakování auta:
Možnost změny barvy vozu Vysoká cena práce
Ochrana proti korozi a poškození Možnost bublin a loupání barvy
Obnovení vzhledu vozu Potřeba pravidelné údržby a péče o lak

Nyní, když jsme probrali základní principy lakování automobilů, můžete vidět, jak je důležité správně provést práci a jak to ovlivní vzhled a stav vašeho vozu.

Kolik vrstev barvy si mám vybrat?

Какое количество слоев краски выбрать?

Při výběru počtu vrstev laku pro váš vůz je třeba vzít v úvahu řadu faktorů. Počet vrstev závisí na stavu vozu, účelu lakování, zvoleném laku a očekávaném efektu.

Stav vozidla

Состояние автомобиля

Pokud má vůz starý lak s poškozením, prasklinami nebo odštěpky, doporučuje se nanést několik vrstev, aby se vady skryly. To pomůže vytvořit rovnoměrný a hladký povrch, který rozjasní a dodá svěžest barvě vozu.

ČTĚTE VÍCE
Výpočet nákladů na šnorchl pro Chevrolet Niva - typy a ceny

Pokud auto není poškozeno, pak stačí nanést jednu vrstvu laku. Doporučuje se však také nanést ochrannou vrstvu, aby se prodloužila životnost nátěru a předešlo se oděrkám nebo jinému poškození v budoucnu.

Účel malby

Цель покраски

Určení počtu vrstev závisí také na účelu malby. Pokud je cílem změnit barvu vozu nebo vytvořit speciální efekt, může být nutné zvýšit počet vrstev.

Pokud je cílem pouze obnovit barvu nebo opravit menší poškození, bude stačit jedna nebo dvě vrstvy.

Je důležité si uvědomit, že každá další vrstva laku zvyšuje hmotnost a tloušťku vozidla, což může ovlivnit jeho vzhled a aerodynamické vlastnosti.

Při výběru počtu nátěrů je tedy potřeba vzít v úvahu stav vozu, účel lakování a zvolený lak. Stanovení optimálního počtu vrstev, které zajistí požadovaný výsledek a trvanlivost nátěru, se doporučuje konzultovat s profesionály nebo specialisty autoservisu.

Jak dosáhnout dokonalého výsledku?

Как добиться идеального результата?

Příprava povrchu

Před nanášením barvy musíte pečlivě připravit povrch vozu. Nejprve jej musíte očistit od nečistot, prachu a starých nátěrů. K tomu můžete použít speciální čisticí prostředky a nástroje, jako jsou houby a kartáče.

Po vyčištění by měl být povrch vyleštěn, aby se odstranily drobné škrábance a obnovila se jeho hladkost. K leštění můžete použít leštidla na auta a brusiva.

Nanášení vrstev barvy

Нанесение слоев краски

Barva se obvykle nanáší na auto ve vrstvách. Před nanesením každé vrstvy nechte předchozí vrstvu zaschnout. To vám umožní dosáhnout rovnoměrnějšího a hladšího povrchu.

Počet nátěrů, které je třeba nanést, závisí na stavu povrchu vozidla. K dokonalému výsledku ve většině případů stačí nanést 2-3 vrstvy barvy. Pokud však povrch vyžaduje důkladnější renovaci nebo máte speciální požadavky, lze barvu nanést i ve více vrstvách.

Důležitým bodem je nanášení vrstev barvy rovnoměrně. K tomu můžete použít speciální nástroje, jako jsou pneumatické postřikovače. Je také důležité zajistit, aby každá vrstva nátěru byla dostatečně tenká, aby nedošlo k rozstřikování nebo klouzání.

Po nanesení všech vrstev barvy je třeba ji nechat zcela zaschnout. To obvykle trvá několik hodin nebo dokonce dní, v závislosti na typu nátěru a podmínkách schnutí. Aby nedošlo k poškození čerstvého nátěru, měli byste se během této doby vyhnout fyzickému kontaktu s ním.

ČTĚTE VÍCE
Jak správně zkontrolovat SRS – základní kroky a doporučené postupy

S přihlédnutím ke všem těmto faktorům a dodržením doporučení profesionálů můžete při nanášení barvy na auto dosáhnout perfektního výsledku.

Video:

Epoxidový základní nátěr JEDNOU PROVŽDY! Kde, jak a proč?

35 VRSTEV LAKU – CO SE STANE?

Jak nanést první vrstvu základního laku na auto. Videoodpověď.