Elegantní vzhled a vynikající vlastnosti pneumatik s hroty přitahují pozornost automobilových nadšenců. Tato pneumatika vám umožňuje bezpečnou a sebevědomou jízdu na kluzkých vozovkách a poskytuje lepší trakci i v těch nejtěžších podmínkách. Ale je potřeba nabourávat nové pneumatiky s hroty? Podívejme se na tento problém.

Nové pneumatiky s hroty mají speciální dezén s velkým počtem hrotů. V prvních okamžicích provozu budou hřeby nedokonalé a ostré, což znamená, že i přes vysoký výkon pneumatiky bude přilnavost k vozovce o něco horší než obvykle. Proto je jízda v nových pneumatikách s hroty nezbytná pro dosažení nejvyšší účinnosti, bezpečnosti a pohodlné jízdy.

Nazouvání nových pneumatik s hroty znamená opatrnou a plynulou jízdu prvních několik set kilometrů. To umožňuje hřebům zaujmout svou konečnou polohu a přizpůsobit se podmínkám vozovky. V tomto období se nedoporučuje překračovat rychlost, provádět náhlé manévry a brzdit. Čím pečlivěji bude záběh proveden, tím déle pneumatiky s hroty vydrží a zajistí lepší trakci.

Mýty o nových pneumatikách s hroty

Мифы о новой шипованной резине

S příchodem nových pneumatik s hroty na trh vzniklo mnoho mýtů a předsudků. V této části je analyzujeme a zjistíme, jak jsou pravdivé.

  1. Mýtus 1: Nové pneumatiky s hroty musí být nabourány. To je běžná mylná představa. Nové pneumatiky s hroty již mají běhoun, který je speciálně navržen tak, aby poskytoval dobrou přilnavost na vozovce. Záběh může být užitečný pouze pro zlepšení vnitřní struktury pneumatiky, ale není povinný.
  2. Mýtus 2: Pro lepší přilnavost je potřeba čepy zakopat až k okraji. Toto je nesprávné tvrzení. Pneumatiky s hroty mají speciální vzorek hrotů navržený tak, aby poskytoval nejlepší trakci. Zatížení hřebů k okraji může poškodit hřeby a snížit výkon pneumatiky.
  3. Mýtus 3: Nové pneumatiky s hroty fungují lépe na ledu. Nové pneumatiky s hroty mohou poskytnout dobrou stabilitu na ledu, ale nejlepší výsledky vykazují po určité době používání. Čepy se mohou během používání opotřebovat, což pomáhá zlepšit trakční vlastnosti.
  4. Mýtus 4: Pneumatiky s hroty přinášejí pouze výhody. Ve skutečnosti mají pneumatiky s hroty několik nevýhod, které je třeba vzít v úvahu. Jednak to při jízdě vytváří větší hluk, který může být nepříjemný pro řidiče i ostatní. Za druhé, hroty mohou poškodit asfalt, zejména na teplejších silnicích. Před výběrem pneumatik s hroty byste proto měli zvážit všechna pro a proti.
ČTĚTE VÍCE
Jak se snadno zbavit zbytků pásky – osvědčené metody odstraňování

Doufáme, že tyto informace pomohou rozptýlit pochybnosti a pomohou vám správně se rozhodnout při nákupu pneumatik s hroty.

Zájezd na nových pneumatikách s hroty: je to nutné?

Když přijde čas na výměnu zimních pneumatik, mnoho majitelů aut si klade otázku: potřebují nazouvat nové pneumatiky s hroty? Tato otázka vyvolává debatu mezi automobilovými nadšenci a každý má na tuto věc svůj vlastní názor.

Někteří majitelé automobilů tvrdí, že záběh nových pneumatik s hroty je povinným krokem před jejich použitím na silnici. Věří, že hřeby se musí trochu zahřát a přizpůsobit se povrchu vozovky, než poskytnou optimální přilnavost. Podle jejich názoru záběh zlepšuje přilnavost, snižuje možnost uklouznutí a zvyšuje bezpečnost na silnici. Doporučují omezit rychlost během prvních kilometrů a vyhýbat se náhlým manévrům na mokré nebo kluzké vozovce.

Jiní majitelé automobilů se domnívají, že jízda v pneumatikách s hroty není nutná. Věří, že čepy jsou bezpečně upevněny v gumě a jsou připraveny k použití ihned po instalaci. Tvrdí, že moderní hřeby jsou dostatečně tuhé a umožňují dobrý úchop od prvních metrů pohybu. Naznačují, že existují parametry, které je třeba vzít v úvahu při prvním použití pneumatik s hroty, například nepřítomnost náhlého zrychlení a brzdění, ale to není způsobeno záběhem, ale zvláštnostmi použití pneumatik s hroty. pneumatiky.

V důsledku toho odpověď na otázku o nutnosti nabourání nových pneumatik s hroty závisí na osobní volbě a preferencích každého majitele vozu. Někteří lidé dávají přednost provedení vloupání a považují to za povinný krok, zatímco jiní to nevidí. Při výběru je třeba zohlednit sezónnost, povětrnostní podmínky a individuální vlastnosti vozového parku.

Výhody a nevýhody jízdy v nových pneumatikách s hroty

Плюсы и минусы обкатки новой шипованной резины

Zájezd na nových pneumatikách s hroty má své výhody a nevýhody, které je třeba vzít v úvahu před rozhodnutím o jeho provedení.

Výhody běhu v:

  1. Zvýšená trakce. Záběh umožňuje vyboulení čepů povolit a poskytuje lepší přilnavost k povrchu vozovky.
  2. Zlepšení ovladatelnosti vozu. Díky spolehlivější přilnavosti k vozovce získává řidič větší kontrolu nad vozem, zejména na kluzkých a zmrzlých úsecích vozovky.
  3. Zvýšená bezpečnost. Při záběhu pneumatiky zlepšují brzdný výkon, což je důležité zejména v zimních podmínkách, kdy může být vozovka pokryta ledem nebo sněhem.
ČTĚTE VÍCE
Vše, co potřebujete vědět o silikonovém tónování skel a automobilů

Nevýhody běhání:

  1. Zvýšený hluk. Během počáteční fáze záběhu mohou čepy vydávat hlasitější zvuky, které mohou být nepříjemné pro řidiče a ostatní.
  2. Zvýšené opotřebení čepů. Záběh může vést ke ztrátě některých čepů, což sníží jejich životnost.
  3. Další výdaje. Pokud se záběh provádí na speciální zpevněné dráze, může si cesta k ní vyžádat další čas a náklady.

Rozhodnutí přezout nové pneumatiky s hroty nakonec závisí na vašich osobních preferencích a podmínkách, ve kterých bude vůz používán. Zvažte výhody a nevýhody vloupání, abyste se mohli informovaně rozhodnout.

Pokyny pro přerážení nových pneumatik s hroty

Инструкции по обкатке новой шипованной резины

Zde je několik tipů, které vám pomohou správně nabourat vaše nové pneumatiky s hroty:

1. Během prvních kilometrů dávejte pozor na pneumatiky. Hroty na nových pneumatikách mohou být ostré a náchylné k opotřebení. Během prvních kilometrů se snažte vyhnout prudkému zrychlení, brzdění a zatáčení. To pomůže hřebům úhledně a rovnoměrně se přizpůsobit povrchu vozovky.

2. Vyhněte se dlouhým jízdám vysokou rychlostí. Nové čepy mohou být méně spolehlivé při vysokých rychlostech kvůli nedostatečnému opotřebení. Zpočátku se snažte vyhnout dlouhým jízdám vysokou rychlostí, dokud nejsou čepy zcela zalomeny.

3. Uvolněte pneumatiky. Jednou týdně, prvních pár set kilometrů, jeďte s autem 5-10 kilometrů rychlostí 50-70 kilometrů za hodinu. To pomůže nastříkat silniční nečistoty na pneumatiky a zabrání tomu, aby se hřeby příliš opotřebovávaly.

4. Provádějte pravidelné kontroly hřebů. Po prvním týdnu používání a každých několik tisíc kilometrů pečlivě zkontrolujte čepy, zda nejsou poškozené nebo odlupované. Pokud zaznamenáte nějaké problémy, obraťte se na odborníka, který zajistí řádnou opravu nebo výměnu čepů.

Použití nových pneumatik s hroty bez řádného záběhu může mít za následek neoptimální výkon a poškození hrotů. Dodržováním těchto pokynů můžete maximalizovat výkon a životnost svých nových pneumatik.

Video:

JE POTŘEBA ZARUČIT NA VELCRO?

Zde je návod, jak správně přezout nové zimní pneumatiky. 4 hlavní pravidla pro jízdu v zimních pneumatikách

Zimní pneumatiky. Moje tajemství správného záběhu zimních pneumatik. Mnoho lidí to neví.