Spodní hadice je studená a horní hadice je horká – to je jeden z nejčastějších problémů, se kterými se majitelé automobilů potýkají. Důvod tohoto jevu může být odlišný, ale hlavní roli hraje nesprávná činnost chladicího systému motoru. Když motor běží, jeho zahřáté části předávají teplo do chladiče, kde se musí chladit. Pokud však chladicí systém nefunguje správně, teplo se nemusí správně distribuovat.

Jedním z možných důvodů, proč spodní hadice zůstává studená, je nedostatek chladicí kapaliny v chladicím systému. Pokud je hladina chladicí kapaliny pod doporučenou úrovní, může se stát, že se nedostane k chladiči, a proto řádně ochladí motor.

Další možnou příčinou může být nefunkční termostat. Termostat je důležitou součástí chladicího systému, jehož otevírání a zavírání řídí teplotu chladicí kapaliny. Pokud se termostat zasekne a neotevře, když se motor zahřeje, chladicí kapalina nebude moci volně cirkulovat, což následně povede k nerovnoměrnému chlazení motoru a horké horní hadici.

Obecně platí, že pokud spodní potrubí zůstává studené, ale horní potrubí zůstává horké, měli byste okamžitě kontaktovat odborníka, aby diagnostikoval a vyřešil problém. To je důležité, protože nesprávná činnost chladicího systému může způsobit přehřátí motoru a vážné poškození.

Proč je spodní potrubí studené a horní horké?

Почему нижний патрубок холодный а верхний горячий?

Pokud je horní hadice vašeho vozu horká a spodní hadice studená, může být problém s chladicím systémem. Existuje několik možných příčin tohoto jevu:

Špatná cirkulace chladicí kapaliny

Плохая циркуляция охлаждающей жидкости

Jednou z nejčastějších příčin je problém v systému cirkulace chladicí kapaliny. Pokud kapalina necirkuluje správně, nebude schopna chladit motor a horní hadice bude horká, zatímco spodní hadice zůstane studená. Špatná cirkulace může být způsobena různými důvody, jako je ucpaný chladič, vadné čerpadlo chladicí kapaliny nebo problém s termostatem.

Problémy s termostatem

Проблемы с термостатом

Termostat v chladicím systému řídí teplotu motoru otevíráním a zavíráním v závislosti na stavu motoru. Pokud termostat nefunguje správně, nemusí se otevřít, když dosáhne určité teploty. V tomto případě nebude chladicí kapalina cirkulovat a horní trubka se zahřeje a spodní trubka se ochladí.

Možná příčina nízké teploty spodního potrubí

Потенциальная причина низкой температуры нижнего патрубка

Jedním z možných důvodů nízké teploty spodní trubky může být problém s cirkulací chladicí kapaliny v systému. Častou příčinou je nefunkční nebo vadné čerpadlo nebo ventil.

ČTĚTE VÍCE
Proč přestává fungovat start-stop systém a jak to opravit?

Pokud čerpadlo nepracuje správně, nemusí být schopno cirkulovat dostatek horké kapaliny spodním potrubím. To může být způsobeno různými důvody, jako je rozbitý motor čerpadla nebo uvolněné spojení mezi čerpadlem a systémem.

Druhým možným důvodem je problém s ventilem. Pokud se ventil neotevře nebo se úplně nezavře, může to narušit normální cirkulaci chladicí kapaliny horké vody v systému. V důsledku toho se teplo nebude moci dostatečně účinně přenášet spodní trubkou, což povede k nízké teplotě.

Pokud si všimnete, že spodní hadice je příliš studená, doporučuje se obrátit se na odborníka, aby provedl diagnostiku a opravu topného systému. Pouze zkušený odborník bude schopen určit přesnou příčinu problému a odstranit ji, aby se obnovil normální provoz topného systému.

Možné příčiny zvýšené teploty v horním potrubí

Возможные причины повышенной температуры верхнего патрубка

Vysoká teplota v horním potrubí může být způsobena několika faktory. Možné příčiny a doporučení pro jejich řešení jsou uvedeny níže:

1. Termostat nefunguje správně

1. Неправильная работа термостата

Pokud se horní hadice zahřeje, ale spodní hadice zůstane studená, může to být způsobeno tím, že termostat nefunguje správně. Termostat řídí teplotu chladicí kapaliny a reguluje její průtok chladičem. Pokud je termostat zaseknutý v zavřené poloze, může dojít k nesprávnému rozložení tepla. K vyřešení tohoto problému se doporučuje vyměnit termostat.

2. Nízká hladina chladicí kapaliny

2. Низкий уровень охлаждающей жидкости

Pokud je hladina chladicí kapaliny v systému příliš nízká, může to způsobit vysoké teploty horního potrubí a nedostatečné chlazení motoru. Je nutné zkontrolovat hladinu chladicí kapaliny a případně doplnit chybějící množství. Vyplatí se také zkontrolovat těsnost chladicího systému a opravit je.

Možný důvod Doporučení
Termostat nefunguje správně Vyměňte termostat
Nízká hladina chladicí kapaliny Zkontrolujte a v případě potřeby doplňte chladicí kapalinu
Špatný ventilátor chladiče Zkontrolujte funkci ventilátoru a v případě potřeby jej vyměňte

3. Špatný ventilátor chladiče

Dalším možným důvodem zvýšené teploty horní trubky je nesprávná činnost ventilátoru chladiče. Ventilátor je zodpovědný za chlazení chladicí kapaliny v chladiči a musí se zapnout ve správný čas. Pokud ventilátor nefunguje správně, může to způsobit přehřátí motoru. Doporučuje se zkontrolovat činnost ventilátoru a v případě potřeby jej vyměnit.

ČTĚTE VÍCE
Jak dlouho zasychá žáruvzdorná barva ve třmenových plechovkách a jak ji správně nanášet?

Video:

Jak se zbavit přetížení vzduchu

Chladič. Jak odstranit vzduch? Nahoře horké, dole studené. Co dělat? (2021)

Jak sami rychle odstranit vzduch z chladicího systému