Plnicí hrdlo motoru je jedním z hlavních míst, které umožňuje určit stav vozu bez speciálních nástrojů. Lidé často zapomínají toto místo zkontrolovat, i když o stavu motoru a jeho chodu může mnohé napovědět. Různé znaky uvnitř plnicího hrdla mohou naznačovat různé problémy, proto byste jim měli věnovat zvláštní pozornost.

Jedním z hlavních příznaků je přítomnost oleje na dně plnicího hrdla. Pokud ho tam najdete, znamená to problémy s motorem, protože olej by měl zůstat v klikové skříni. Pokud se olej náhle objeví, může to být známka úniku, špatného těsnění nebo poškození motoru.

Vyplatí se také věnovat pozornost barvě oleje ve spodní části plnicího hrdla. Obvykle by měl být čirý nebo mírně nažloutlý od přísad. Pokud je olej zoxidovaný nebo má tmavou černou barvu, může to znamenat znečištění nebo problémy se systémem mazání motoru. V tomto případě je nutné co nejdříve vyměnit olej a provést servis motoru.

Jak pochopit stav motoru při pohledu na plnicí hrdlo?

Krok 1: Vnější kontrola

Шаг 1: Внешний осмотр

Před kontrolou stavu plnicího hrdla se doporučuje zkontrolovat jeho vzhled. Hledejte jakoukoli rez, praskliny, poškození nebo jiné viditelné problémy. Pokud zjistíte nějaké problémy, může to znamenat problémy s motorem nebo palivovým systémem.

Krok 2: Zkontrolujte čistotu a suchost

Dalším důležitým aspektem stavu plnicího hrdla je, že je čisté a suché. Zkontrolujte, zda uvnitř hrdla nejsou uvízlé nečistoty, olej nebo jiné nečistoty. Pozor také na přítomnost případných šmouh nebo úniků paliva. Pokud najdete nečistoty nebo netěsnosti, může to znamenat problém s palivovým systémem, jako je únik paliva nebo vadný ventil ve ventilačním systému.

A konečně, kontrola stavu hrdla palivové nádrže může pomoci identifikovat problémy s motorem a palivovým systémem vašeho vozidla. Pokud zaznamenáte nějaké problémy nebo máte jakékoli pochybnosti, doporučujeme vám kontaktovat kvalifikovaného automechanika za účelem diagnostiky a opravy.

Detekce hladiny oleje

Определение уровня масла

Chcete-li zjistit hladinu oleje v motoru automobilu, musíte provést několik jednoduchých kroků.

Nejprve je potřeba postavit auto na rovnou vodorovnou plochu a vypnout motor. Poté byste měli otevřít kapotu a najít držák měrky, který se obvykle nachází na horní straně motoru.

ČTĚTE VÍCE
Pokuty za tažná zařízení – proč je důležité dodržovat pravidla instalace a používání

Poté vyjměte měrku z držáku a otřete ji čistým hadříkem nebo papírovou utěrkou. Poté byste měli měrku opatrně zasunout zpět do držáku až na doraz, poté ji znovu vyjmout a zkontrolovat hladinu oleje.

Hladina oleje Hodnota
Minimální Olej je pod značkou “Min”.
průměrný Olej je mezi značkami „Min“ a „Max“.
Maximální Olej je nad značkou “Max”.

Pokud je hladina oleje pod značkou „Min“, doplňte chybějící množství oleje k horní značce. Je důležité nepřelévat olej, aby nedošlo k poškození motoru.

Po kontrole hladiny oleje se doporučuje provést vizuální kontrolu vany motoru a olejového filtru, zda netěsní. Pokud jsou zjištěny netěsnosti, měli byste kontaktovat odborníka, aby problém vyřešil.

Analýza olejové barvy a textury

Olejová barva

Barva oleje může naznačovat problémy s motorem. Nový olej má obvykle jasně žlutý nebo zlatý odstín. Během používání může olej ztmavnout v důsledku nečistot a oxidace. Pokud olej zčerná nebo se stlouká, může to znamenat problémy s motorem.

Olejová textura

Текстура масла

Textura oleje může také poskytnout představu o jeho stavu. Olej by měl být typicky čirý a hladký. Pokud má olej zakalenou, zakalenou nebo špinavou texturu, může to znamenat, že jsou v motoru nečistoty, špína nebo mechanické částice. Pokud je v oleji bílá pěna nebo sloučeniny, může to znamenat problém s chlazením nebo únik nemrznoucí směsi.

Provedení analýzy barvy a textury oleje vám pomůže určit celkový stav motoru a identifikovat možné problémy s výkonem. Pokud zjistíte nějaké abnormality, doporučuje se obrátit se na odborníka za účelem dodatečné kontroly a údržby motoru.

Detekce nečistot v oleji

Pro detekci nečistot v oleji je nutné provést vizuální analýzu. K tomu budete muset odebrat vzorek oleje a prozkoumat ho na světle.

Pečlivě zkontrolujte olej, zda neobsahuje následující nečistoty:

  • Voda. Pokud je v oleji voda, může mít bílou barvu nebo zakalenou konzistenci. Při smíchání oleje a vody mohou nastat vážné problémy s těsností chladicího systému nebo hlavy válců.
  • Pohonné hmoty. Přítomnost paliva v oleji může znamenat problémy se vstřikovači nebo únik paliva. Příznakem tohoto problému může být také zjištění zápachu paliva během analýzy oleje.
  • Nemrznoucí směs. Pokud má olej růžový nebo červený odstín, může to znamenat kontaminaci nemrznoucí směsí. Přítomnost nemrznoucí směsi v oleji indikuje problémy s chladicím systémem nebo těsněním hlavy válců.
  • Kovové částice. Vzhled kovového odpadu v oleji může znamenat opotřebení nebo poruchu součástí motoru. Kovové hobliny jsou obzvláště nebezpečné a mohou naznačovat vážné poškození.
  • Oxidy. Olej s vysokým obsahem oxidů má tmavou barvu a hustou konzistenci. Přítomnost oxidů může naznačovat problémy se špatným výkonem motorového oleje.
ČTĚTE VÍCE
Musím kvůli lakování demontovat nárazník? Podrobný přehled metod a výhod odstraňování a nanášení barvy bez odlakování, aby se předešlo dodatečným nákladům a časovým ztrátám

Pokud zjistíte v oleji nějaké nečistoty nebo neobvyklé vlastnosti, doporučuje se obrátit se na odborníka, aby provedl další diagnostická opatření a problém odstranil.

Video:

Plyny z klikové skříně. PROČ VÍČKO OLEJOVÉ PLNIČE SKOKÁ NEBO SÁVÁ, JAK TO FUNGUJE.

Plyny z klikové skříně z plnicího hrdla, co to je, kdy spustit poplach, kompletní analýza

V ČEM JE NEBEZPEČNÉ STŘÍKNUTÍ OLEJE Z KRKU?